Kirjoittaja Aihe: 407 - Kampiakselin asentotunnistin (HDi)  (Luettu 3391 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wwalzu

• Vieras
407 - Kampiakselin asentotunnistin (HDi)
« : 04.08.2020, 20:53:21 »
Auto: 2007 407 1,6 HDi.

Moi. Nyt tuli tenkkapoo. Autoon vaihdettiin kytkin ja remontin jälkeen ei enää käynnisty. OBD-lukija antaa vikakoodia P0335 joka viittaa kampiakselin asentotunnistimen virtapiiriin.

Kävin katsomassa asentotunnistinta ja siitä oli kuin olikin liittimen tyvestä yksi johto poikki ja toinen lähes kokonaan poikki. Vaihtelin johdot ja tarkastin että liitokset yhdistivät hyvin. Nyt tulee kuitenkin sama vikakoodi.. Itse anturia en ole vielä vaihtanut, en jaksa uskoa että ongelma on siinä.

Olisko jollain apua ongelmaan? Eniten voisin tarvita johtokaavioita tms, joita ei löydy mistään.. Voin myös maksaa jos Uusimaan alueella joku haluaa oikean softan tms kanssa autella! :)

fluxpur

• Käyttäjä
Vs: 407 - Kampiakselin asentotunnistin (HDi)
« Vastaus #1 : 04.08.2020, 22:18:52 »
Löytyi tuon näköinen anturi, tosin se vaihtuu toiseen samana vuonna. https://aeromotors.fi/kataloog/article/1376620/0-986-280-419-bosch
Aika kova voima tarvitaan että johdot saa poikki, saattaa anturikin olla sökö.

LionRouge

• Käyttäjä
  • L'être en mouvement
Vs: 407 - Kampiakselin asentotunnistin (HDi)
« Vastaus #2 : 07.10.2025, 20:40:18 »
Nyt menee 407 2,2 hdi kampiakselin asennontunnistin vaihtoon. Pari kertaa pätkäissyt koneen sammuksiin ajossa ja antaa tunnistimen vikakoodia.
Kysymys: maadottaako anturi itsensä koneen runkoon, vai tuleeko maa johtoja pitkin, kuten olettaisin? Sillä kyselen, koska kaverin autosta kun vastaava anturi tässä irrotettiin niin anturin metalliosien ja motin välissä oli jonkin verran hapettumaa joka varmaan pysäyttäisi sähkön kulun jossain vaiheessa.
”Kyllä mä tän ymmärrän, mutta kun mun aivot ei.” M.N.