Kirjoittaja Aihe: 2008 - Rengaspaineiden valvonta  (Luettu 5837 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaska74

  • Vieras
2008 - Rengaspaineiden valvonta
« : 09.08.2021, 15:54:46 »
Auto: 2008 vm 2021

Käytetäänkö tuossa antureita vai mittaako pyörimisnopeuksia?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 757
  • 508 GT-Line 225
Vs: 2008 - Rengaspaineiden valvonta
« Vastaus #1 : 09.08.2021, 17:51:46 »
Jos venttilin juuri on kumia, niin antureita ei ole. Niin sitten on ABSin kautta renkaan littanan vartiointi.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JK1978

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: 2008 - Rengaspaineiden valvonta
« Vastaus #2 : 23.10.2024, 18:33:56 »
Kyllä e-208:ssa on ainakin anturit. Itselläni auto herjaili ajoittain paineista ja meni hermot. Tiputin paineet 2bar ja kuittasin tpms:n ja sen jälkeen nostin paineet 2,5bar. Johan loppui herjaamiset 😊
« Viimeksi muokattu: 23.10.2024, 18:44:16 kirjoittanut JK1978 »

SamiK

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 12 437
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 2008 - Rengaspaineiden valvonta
« Vastaus #3 : 23.10.2024, 20:29:43 »
Ei siellä ole paineantureita, 407ssa oli anturit, aika pitkälti kaikissa muissa on vain pyörän pyörimisnopeuksista päätelty paine varoitus.

Paineanturit tunnistaa metallisista venttiilin varsista kuten edellä todetaan.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 274
Vs: 2008 - Rengaspaineiden valvonta
« Vastaus #4 : 23.10.2024, 21:03:23 »
Lainaus
Kyllä e-208:ssa on ainakin anturit. Itselläni auto herjaili ajoittain paineista ja meni hermot. Tiputin paineet 2bar ja kuittasin tpms:n ja sen jälkeen nostin paineet 2,5bar. Johan loppui herjaamiset 😊
Autot joissa kuittaamisen voi tehdä keskinäytön valikosta ei sisällä paineantureita vaan ainoastaan tarkkailee pyörien välistä nopeuseroa. Jos on anturit niin niiden hälytysrajaa voi säätää Diagbox softalla. Taisipa olla karkeasti 2015-2017 raja jonka jälkeen varsinaiset anturit karsittiin pois ja turvaiduttiin edullisempaan pyörimisnopeustunnistukseen.
Käyttöautot: 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’, Jaguar I-Pace EV400 21’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01', 508 RXH HYbrid 4 17’
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’