Kirjoittaja Aihe: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin  (Luettu 13443 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mica77

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« : 01.01.2024, 21:48:29 »
Tulossa Peugeot 2008 II puretech 130 moottorilla. Onko kenelläkään kokemusta tt-thermo letkulämmittimen toimivuudesta puretech mootorissa?

Mica77

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #1 : 12.01.2024, 10:07:05 »
Vajaa viikon ajan nyt TT-Thermo xc1000 toiminut loistavasti Peugeot 2008 puretech 1.2 130 moottorissa. Piti ottaa itellä testiin, kun ei tuntunut kenelläkään kokemusta olevan  :D.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 757
  • 508 GT-Line 225
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #2 : 12.01.2024, 19:34:06 »
Hyvä tietää. Näköjään kiertopumpulla varustettuna toimiva laite, markkinoiden myydyin jopa myyjän mukaan!

https://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000xc.html

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

martti83

  • Vieras
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #3 : 12.01.2024, 19:51:20 »
Omassa kulkineessa 200w säteilylämmitin kyllä onneton. Oon itsekkin miettinyt jotakin tehokkaampaa lämmitintä. Ilmeisesti Puretecissä vesi pääsee kiertämään vapaasti tuolla kiertovesipumpulla? Lämpeneekö kone tasaisesti,ja erityisesti kiinnostaa lämpeneekö öljy?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 883
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #4 : 12.01.2024, 20:24:22 »
1.2 koneen lämmitin on 300W
Peugeot 3008 hybrid

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 652
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #5 : 12.01.2024, 21:11:36 »
Itsellä 1.2 puretechissa Defa säteilylämmitin. Tässä yksi aamu ajastus oli mennyt mönkään -20c pakkasella ja ilman säteilylämmitystä ihmettelin kun akku pyöritti konetta hitaammin kuin lämmityksen ollessa käytössä. Samoin koneen käyntiääni startin jälkeen oli rouheampi. Eli kyllä siitäkin apua on. Olis kiva tietää mihin lämpöön öljyt tuolla lämpiää 2h lämmityksellä, kuitenkin startin jälkeen 3,5 litraa lämmintä öljyä pumpataan koneeseen ja luulis että öljystä lämpöä nousee sylintereihin.
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

martti83

  • Vieras
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #6 : 12.01.2024, 21:16:45 »
1.2 koneen lämmitin on 300W
Niinpä olikin.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2024, 21:27:12 kirjoittanut martti83 »

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 652
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #7 : 12.01.2024, 22:44:56 »
Oho tuo TT-Thermo on 1000 wattinen. Ei taida pystyä lämmittämään 2000w lämppärillä sisätiloja samaan aikaan ?

'Tarkoitettu 4-6 sylinterisille'
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

kurkimies

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 346
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #8 : 12.01.2024, 23:36:53 »
Oho tuo TT-Thermo on 1000 wattinen. Ei taida pystyä lämmittämään 2000w lämppärillä sisätiloja samaan aikaan ?

'Tarkoitettu 4-6 sylinterisille'

Jos se on 10A sulakkeen takana, niin loppuu teho kesken eli 2400wattia. Jos 16A sulake, niin se kestää eli 3600wattia.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 175
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #9 : 13.01.2024, 09:12:07 »
Paitsi jos muuta kuormaa samassa vaiheessa?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 883
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #10 : 13.01.2024, 09:20:45 »
-20 tai kylmempi pakkasella suositeltavaa esilämmittää noilla pienitehoisilla lämmittimillä 4h.
Peugeot 3008 hybrid

martti83

  • Vieras
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #11 : 13.01.2024, 09:49:42 »
Itse en oo 2h tuntia kauempaa säteilylämppäriä käyttänyt. Laiskana ei jaksa kävellä parkkihalliin kelloa siirtämään. Liekö edes sallittukaan. Kuka edes herää 2 tuntia ennen töihin lähtöä..  :D Lisälämppäriä ei tartte kun ikkunat pysyy sulana. Olihan tuo aika karkea käynti kun laittoi -25 pakkasessa käytiin.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 890
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #12 : 13.01.2024, 12:47:38 »
-20 tai kylmempi pakkasella suositeltavaa esilämmittää noilla pienitehoisilla lämmittimillä 4h.

Ihan turhaa lämmittää sitä ulkoilmaa, kun se moottori on kuitenkin eristämätön.

juku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #13 : 15.01.2024, 08:27:56 »
@Mica77 olisiko mahdollista saada kuvaa asennuksesta?
Kiinnostaisi omaankin autoon asentaa.
Nyt 2008 Allure PureTech 130 EAT-8 ja Citroen Jumper 2.2 Hdi 120  - ex 2008 Active e-Hdi92 2Tronic, 2008 Active Vti82, 407 SW 1,6Hdi, 406 ST GW HDi, 406 SR HDi, 309 XL, 2*205

martti83

  • Vieras
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #14 : 15.01.2024, 08:49:41 »
Kyselin vähän alan liikkeestä tarjousta asennuksesta täältä Oulusta,ja tässä oli vastaus: "ja kiitoksia yhteydenotosta.

Näyttäisi kovasti siltä että autoonne pitäisi webaston ohjeen mukaan asentaa lämpötilatietojen ohitusreleistys jos nestekiertoa lämmittää. Tämän vuoksi emme tarjoa nestetilan lämmitystä roikkatoimisena koska on mahdollista että moottorin häiriövalo syttyy.

Merkkiliikkeellä tai merkkitesterillä on myös ilmeisesti mahdollista ohjelmointiin. Oulussa Pörhö tietänee tämän paremmin".