Kirjoittaja Aihe: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin  (Luettu 13442 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mica77

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #15 : 15.01.2024, 19:05:39 »
@Mica77 olisiko mahdollista saada kuvaa asennuksesta?
Kiinnostaisi omaankin autoon asentaa.

Ei valitettavasti ole kuvaa asennuksesta, mutta sopivan paikan etsin calix-letkulämmittimen ohjeiden perusteella https://www.calix.se/files/36e14d4e9e942815bc350249cf084016.pdf/M267.pdf

Kyselin vähän alan liikkeestä tarjousta asennuksesta täältä Oulusta,ja tässä oli vastaus: "ja kiitoksia yhteydenotosta.

Näyttäisi kovasti siltä että autoonne pitäisi webaston ohjeen mukaan asentaa lämpötilatietojen ohitusreleistys jos nestekiertoa lämmittää. Tämän vuoksi emme tarjoa nestetilan lämmitystä roikkatoimisena koska on mahdollista että moottorin häiriövalo syttyy.

Merkkiliikkeellä tai merkkitesterillä on myös ilmeisesti mahdollista ohjelmointiin. Oulussa Pörhö tietänee tämän paremmin".




Toistaiseksi ei ainakaan meillä ole vikavaloa syttynyt ja luulen, että ei calix myisi letkulämmitintä jos jotain ongelmaa aiheuttas.
Jatkan testiä :) ja ilmoittelen jos ongelmia ilmenee.

olsi2

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #16 : 10.01.2025, 09:55:36 »
Letkutlähdöt näyttäisi Thermossa olevan 17mm. Kävikö auton omat letkut tuohon suoraan? Tarvitsitko esim. 90 asteen letkumutkia asennukseen vai riittikö, että katkaisit letkun ja laitoit suoraan lämmittimen väliin?

edit. eli tarvitseekö asennus tuossa Calixin M267 sarjassa olevaa 90asteen mutkaa sekä muhvia?
« Viimeksi muokattu: 10.01.2025, 09:59:54 kirjoittanut olsi2 »

Hevosmies50

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 7
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #17 : 19.02.2026, 13:26:34 »
Autosähköliike,webaston merkkihuolto asensi minulle sen1000W tt-termo lämmittimen.
Se tuli webaston paikalle ,eli pitäisi toimia,mutta ei.
Se sytyttää imusarjan lämpötilan hälytyksen,muuten mootori lämpiää nopeasti noin +50 asteeseen.
Häiriö on helppo kuitata pois,mutta kun?.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 331
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #18 : 19.02.2026, 15:35:48 »
Ihan mutuna heitän, että Webastoa käytettäessä auto tiesi erillisen lisälämmittimen olleen käytössä, jolloin vikailmoitus on ohitettu. Letkulämmitintä käytettäessä auto ei tiedäkään, että on käytetty erillistä lisälämmitintä ja vikavalo syttyy.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 757
  • 508 GT-Line 225
Vs: 2008 - tt-thermo moottorilämmitin
« Vastaus #19 : 19.02.2026, 20:57:41 »
Ihan mutuna heitän, että Webastoa käytettäessä auto tiesi erillisen lisälämmittimen olleen käytössä, jolloin vikailmoitus on ohitettu. Letkulämmitintä käytettäessä auto ei tiedäkään, että on käytetty erillistä lisälämmitintä ja vikavalo syttyy.

Juuri noin. AutoExtra-asentamo kertoi jälkiasennuswebastossa olevan relesarja, joka ohittaa webaston käynnistyessä lämpötila-anturin ja kytkee huijausvastuksen käyttöön (arvo  noin - 10 C), tällöin moottorin ecu ei mene vikatilaan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -