Kirjoittaja Aihe: E2008 - käynnistysääni!  (Luettu 4576 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anordlin

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
E2008 - käynnistysääni!
« : 31.03.2024, 12:30:14 »
Terve!

Osaako joku kertoa jos on normaalia kun auton käynnistää että on noin 10 sekunnin ajan erikoinen ääni. Kuulostaa siltä että jotain säätöjä tekee.

https://youtu.be/18MmoW5Jrso?si=OhybJIF41x_P1evG
« Viimeksi muokattu: 31.03.2024, 12:45:05 kirjoittanut Anordlin »

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 175
Vs: E2008 - käynnistysääni!
« Vastaus #1 : 31.03.2024, 12:50:31 »
On tuo tuttu ääni meidän kahdesta autosta. En muista onko noin pitkä ja tuleeko aina jne.

Anordlin

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: E2008 - käynnistysääni!
« Vastaus #2 : 31.03.2024, 13:05:08 »
Suurkiitokset tästä vastauksesta 👍🏻

Anordlin

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: E2008 - käynnistysääni!
« Vastaus #3 : 03.04.2024, 15:25:31 »
Muille tiedoksi niin on ihan normaali ääni.
Katso LänsiAuton vastaus liittettynä.

SamiK

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 12 437
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: E2008 - käynnistysääni!
« Vastaus #4 : 03.04.2024, 16:23:18 »
Ehkä vähän saivartelua, mutta nyt on kyllä keksitty ihan uudenlainen alipainepumppu, en tietysti tiedä toteutusta mutta jos se olisi pelkästään sähköinen siitä ei lähes varmasti kuuluisi ininää suurempaa ääntä. Ääni kyllä selittyy pumpulla mutta syy taitaa kuitenkin olla se että sähkömoottorin pyörittämän alipainepumpun ääntä ei peitä polttomoottorin ääni. Olisin kovasti yllättynyt jos se pumppu ei sisältäisi mekaanisia osia.  ;D noin kun toi lähinnä kuullostaa mekaanisen mäntäpumpun ääneltä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Jr-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: E2008 - käynnistysääni!
« Vastaus #5 : 30.06.2024, 12:05:27 »
Meillä fl mallista vuosi jarrupolkimen takana ollut tehostin ja siksi tuo pumppu kävi poikkeuksellisen paljon. Ensin vika ilmeni niin, että käynnistäessä jarrupoljinta painaessa sieltä polkimen takaa kuului suhinaa. Suhina eli vuoto muuttui vakituiseksi kun tein yhden äkkijarrutuksen peuran hypättyä tielle. Heitti tauluun jonkun jarrujärjestelmän vikailmoituksen.