Kirjoittaja Aihe: e2008 - haasteita latauksen rajoittamisessa 80%  (Luettu 6929 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

timoan

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Auto: e2008 GT 2023

Yrittäessäni katkaista iOS-versiolla latausta, ilmestyi näyttöön yllättäen 80% latausrajoitus. Mitenkään en pystynyt sitä aktivoimaan eikä latauskaan vähemmän yllättäen katkennut yhteyden autoon ollessa toimimaton. Kun normaali latausnäyttö on näkyvissä, ei 80% latausrajoitusta näy.

Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta aiheesta? Näinköhän tällainen hyödyllinen ominaisuus olisi tulossa tai jopa käytössä? Auto e-2008 GT 2023.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 648
Vs: e2008 - haasteita latauksen rajoittamisessa 80%
« Vastaus #1 : 08.09.2024, 17:17:21 »
Onhan se sikäli hyödyllinen ettei täyssähkön akkua pitäisi ladata täyteen ellei ole todella tarve sille. Akku kestää paremmin silleen. Yleensä kyllä noissa se rajoitus on 90%.

timoan

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: e2008 - haasteita latauksen rajoittamisessa 80%
« Vastaus #2 : 08.09.2024, 17:22:03 »
On erittäin hyödyllinen, mutta kun sitä ei ole tähän mennessä ollut Pösöllä. Viittaus My Peugeotissa on ensimmäinen vihje kuluttajan työkaluissa mahdollisuuteen asettaa raja.

Kun yhteys tänään alkoi toimia, niin 80% rajasta ei ollut enää mitään merkkiä.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 648
Vs: e2008 - haasteita latauksen rajoittamisessa 80%
« Vastaus #3 : 08.09.2024, 19:03:47 »
Siis eikö mistään voi asettaa pösössä latausrajaa.  :o

mievaa

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: e2008 - haasteita latauksen rajoittamisessa 80%
« Vastaus #4 : 11.09.2024, 00:50:54 »
Siis eikö mistään voi asettaa pösössä latausrajaa.  :o
Voi sen kyllä autosta valita ja myös kännykästä.


timoan

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: e2008 - haasteita latauksen rajoittamisessa 80%
« Vastaus #5 : 11.09.2024, 21:09:20 »
Tämä on hyvä tieto, minulla ei ole tuota nappia. Missä autossa onnistuu? Kokeilemani e-2008:t (-22 ja -23) ja e-208 (-22) eivät mahdollistaneet. Meidän auto on menossa huoltoon ja kun on tieto, että pitää onnistua, niin voi pyytää softapäivitystä.

SamiK

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 12 437
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: e2008 - haasteita latauksen rajoittamisessa 80%
« Vastaus #6 : 12.09.2024, 08:21:40 »
Tota, Aiheen aloitus oli yleisessä aiheessa ja vaikka kirjoittaja kertoo automallin niin se on saattanut jäädä huomaamatta. Ei noin muuten mutta käsittääkseni jälkimmäinen ruutukaappaus on myPeugeot sovelluksesta kun autona on e3008. Tosiaan vaikka sovellus on sama kaikille autoille mutta auton mallin mukaan sovelluksessa joko näkyy valintoja, nappuloita ymv, tai sitten ei.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Misi

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: e2008 - haasteita latauksen rajoittamisessa 80%
« Vastaus #7 : 22.12.2024, 22:09:36 »
Api:n kautta onnistuu rajat. Home assistant tmv varmaankin helpoin asettaa tai poistaa

jussivo

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: e2008 - haasteita latauksen rajoittamisessa 80%
« Vastaus #8 : 27.03.2025, 13:11:30 »
Ongelmana home assistantin kautta rajoittamisessa se, että auto e-2008 menee jossain välissä syvään lepotilaan, eikä varaustaso päivity home assistantiin. Oisko tähän jotain ratkaisua? Saisiko tuon syvään lepotilaan siirtymisen jotenkin estettyä?

tuna

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 8
Vs: e2008 - haasteita latauksen rajoittamisessa 80%
« Vastaus #9 : 29.11.2025, 16:34:39 »
Ongelmana home assistantin kautta rajoittamisessa se, että auto e-2008 menee jossain välissä syvään lepotilaan, eikä varaustaso päivity home assistantiin. Oisko tähän jotain ratkaisua? Saisiko tuon syvään lepotilaan siirtymisen jotenkin estettyä?

Vastaus tulee 8kk myöhässä, mutta ehkä jollekulle muulle on hyötyä tiedosta, että erinomaisen helposti voi Home Assistantiin tehdä automaation, joka lautauksen ollessa käynnissä lähettää herätyskomennon autolle halutuin väliajoin. Itsellä tällä hetkellä puolen tunnin välein käy potkaisemassa, tällaisella ratkaisulla:

alias: e2008 Charging Wakeup
description: ""
triggers:
  - trigger: time_pattern
    minutes: /30
conditions:
  - condition: state
    entity_id: binary_sensor.e2007_battery_charging
    state: "on"
actions:
  - action: button.press
    metadata: {}
    data: {}
    target:
      entity_id: button.e2007_wakeup