Kirjoittaja Aihe: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen  (Luettu 8646 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JK1978

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« : 20.11.2024, 14:28:34 »
Olisiko hyviä ideoita, jolla voisi estää latausluukun tapin jäätymisen. Olen käyttänyt kangassuojaa luukun päällä, mutta mekanismi jäätyy silti siten, että luukkua ei saa kiinni latauksen jälkeen pakkasella. Ilmeisesti vesi pääsee jostain sisään. Muutaman kerran joutunut jo sulattelemaan takakontin puolelta (verhoilun luukusta) hiustenkuivaajalla, niin on lukitus alkanut toimimaan.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 883
Vs: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« Vastaus #1 : 20.11.2024, 17:01:04 »
Aseöljy.
Peugeot 3008 hybrid

JK1978

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« Vastaus #2 : 21.11.2024, 07:11:54 »
Kiitos vinkistä, mutta on kokeiltu jo, eikä auttanut. Jäässä taas tänäkin aamuna ja 15min sulattelun jälkeen luukun sai lukittumaan kiinni asentoon. Pitäisi varmaankin purkaa koko mekanismi ja voidella kunnolla...

SamiK

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 12 437
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« Vastaus #3 : 21.11.2024, 07:48:55 »
Onko siinä toisessa luukun reunassa sellanen tappi joka jäätyy? Noin joissakin malleissa olen nähnyt siitä tapin päällä haitarikumin, joissakin se on ollut rikki.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JK1978

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« Vastaus #4 : 21.11.2024, 16:40:59 »
Kyllä. Musta luukun lukitseva tappi jäätyy siten, että ei mene pohjaan asti, eikä luukku siten lukitu kiinni asentoon. e-208 ei ole tapin päällä lainkaan suojana haitarikumia, kuten toisessa Peugeot 3008 autossani on, jossa ei ole ainakaan toistaiseksi jäätynyt kertaakaan.

JuRy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« Vastaus #5 : 21.11.2024, 18:58:38 »
Lukkosula spray, toimi ainakin itsellä.

JK1978

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« Vastaus #6 : 21.11.2024, 19:25:56 »
Hommasin lääkeruiskun ja neulan. Koitin sillä nyt ruiskia tapin tiivisteen välistä AntiCorra aseöljyä reilusti mekanismin sisään. Huomenna sitten näkee aamulla, että auttoiko tällä kertaa vai joutuuko taas sulatushommiin...

JK1978

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« Vastaus #7 : 22.11.2024, 07:12:54 »
Eipä auttanut sekään. Tänäkin aamuna jäässä. Painoin illalla tapin kokeeksi sisään yön ajaksi ja nyt oli sitten jäätynyt "lukossa" asentoon. No luukun kuitenkin saa lähes kiinni...

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« Vastaus #8 : 22.11.2024, 10:56:58 »
Akkukäyttöinen kuumailmapuhallin lämpötilan säädöllä.



https://www.makita.fi/product/dhg181.html

Nimenomaan tuolla lämpötilan säädöllä, ettei pilaa mitään.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2024, 11:00:22 kirjoittanut megaman »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

508phev

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« Vastaus #9 : 22.11.2024, 14:23:52 »
Täältäkin ääni akkukäyttöiselle kuumailmapuhaltimelle. Minulla toisenmerkkinen sähkäri joka aina ulkosalla ja vaikka viime talvena vain kerran sitä tarvitsin niin puhaltimen mukanaolo rauhoittaa mieltä. Lisäksi sillä voi pelastaa jonkun kanssa-autoilijankin päivän..
ex-508hybrid

Aakku

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 769
Vs: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« Vastaus #10 : 22.11.2024, 16:07:03 »
Täältäkin ääni akkukäyttöiselle kuumailmapuhaltimelle. Minulla toisenmerkkinen sähkäri joka aina ulkosalla ja vaikka viime talvena vain kerran sitä tarvitsin niin puhaltimen mukanaolo rauhoittaa mieltä. Lisäksi sillä voi pelastaa jonkun kanssa-autoilijankin päivän..
Sama juttu. Omasta autosta tuppasi jarrut jäätymään. Sai palat lämmitettyä muuallakin, kuin kotona. Oven lukot ja jäätyneet kahvatkin on helppo sulattaa jäästä. Hyvin monikäyttöinen laite matkassa mukana.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

JK1978

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« Vastaus #11 : 22.11.2024, 22:06:26 »
Täytynee hommata tuollainen akkukäyttöinen puhallin. Kotona saa sentään sulateltua hiusten kuivaimella, mutta silläkin menee aikaa n.15min ja alkaa tympimään joka-aamuiset "jumpat" luukun mekanismin  sulatuksen kanssa. Eipä tälläisia ongelmia ollut koskaan bensa-autojen kanssa...

SamiK

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 12 437
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« Vastaus #12 : 23.11.2024, 06:47:23 »
Se nyt on varmaan itsestään selvää että  lukitustappi on varmaan saanut vettä sisäänsä, ja niin kauan kun siellä vettä on niin siinä ei mikään öljy auta mitään. Minusta kannattaisi purnata siitä kyllä liikkeeseen, se latausluukun kehys on vaihdettavissa oleva osa ja jos nyt kellään muulla taivasalla autoa säilyttävällä ei ole samaa vikaa niin ehkäpä sen osan voisi vaihtaa. Sitten kun uuden saa niin voisi uittaa heti täyteen aseöljyä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« Vastaus #13 : 23.11.2024, 10:08:22 »
Sama juttu. Omasta autosta tuppasi jarrut jäätymään. Sai palat lämmitettyä muuallakin, kuin kotona. Oven lukot ja jäätyneet kahvatkin on helppo sulattaa jäästä. Hyvin monikäyttöinen laite matkassa mukana.

Juuri kun ajattelin, että tavaratilassa olisi vain latausjohtokassit 2 kpl...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 175
Vs: e-208 latausluukun lukitustapin jäätyminen
« Vastaus #14 : 23.11.2024, 11:46:21 »
Neljä vuotta meidän e-208 latausluukku toiminut jäätymättä (koputtaa puuta).  ;D

Minulla ollut jäätymisongelmia luukun kanssa juuri polttisten kanssa.