Kirjoittaja Aihe: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi  (Luettu 8901 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Infernaalinen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« : 10.01.2025, 19:11:20 »
Auto: e2008 active vm. 2022

Meillä ei ole enää ainakaan vuoteen toiminut ohjelma etänä, vaan ainoa tapa ohjata esim. esilämmitystä on mennä auton viereen (jotta bluetooth löytää auton?), avata lukitus ja sulkea lukitus. Tämän jälkeen ottaa komennon puhelimella vastaan. Etänä ei enää ollenkaan. Koskaan.
Miten muuten usein esille nouseva 'autosta käynnistettävä esilämmitys' toimii? En ole e2008:sta moista toimintoa löytänyt.
Wifiäkään tämä malli ei taida tukea?
« Viimeksi muokattu: 10.01.2025, 19:20:52 kirjoittanut Infernaalinen »

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 175
Vs: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« Vastaus #1 : 10.01.2025, 19:42:35 »
Ilmastointiasetusten alta löytyy alavalinta josta löytyy.

Infernaalinen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« Vastaus #2 : 11.01.2025, 09:43:13 »
Ilmastointiasetusten alta löytyy alavalinta josta löytyy.

Ilmastointiasetuksissa ei ole muita alavalikoita, kuin 'VAIHTOE.' ja sieltä löytyy ainostaan ilmastoinnin automatiikan normaalinopeuden säätö. Auto e2008 vm. -22

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 883
Vs: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« Vastaus #3 : 11.01.2025, 14:08:35 »
Ei tainnu olla karvalakki näytössä ajastusmahdollisuutta näytöstä. Jos yhteysongelmia autoon apilla, niin kannattaa bsi ja kattoyksikkö päivittää uusimpaan ohjelmaversioon.
Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 12 437
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« Vastaus #4 : 12.01.2025, 09:07:29 »
Meillä ei ole enää ainakaan vuoteen toiminut ohjelma etänä, vaan ainoa tapa ohjata esim. esilämmitystä on mennä auton viereen (jotta bluetooth löytää auton?), avata lukitus ja sulkea lukitus. Tämän jälkeen ottaa komennon puhelimella vastaan. Etänä ei enää ollenkaan. Koskaan.
Miten muuten usein esille nouseva 'autosta käynnistettävä esilämmitys' toimii? En ole e2008:sta moista toimintoa löytänyt.
Wifiäkään tämä malli ei taida tukea?

Eikös tää ole se sama auto missä takakontissa palaa valo aina eikä voinut viedä korjaamolle?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 12 437
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« Vastaus #5 : 12.01.2025, 09:10:39 »
Ei tainnu olla karvalakki näytössä ajastusmahdollisuutta näytöstä. Jos yhteysongelmia autoon apilla, niin kannattaa bsi ja kattoyksikkö päivittää uusimpaan ohjelmaversioon.

Joissakin laitteissa kattoyksikkö jää nukkumaan tietyissä tilanteissa ja kun ei herää niin kuin pitäisi niin etäohjaus ei toimi kunnolla. Tuohon on jotain ohjelmisto korjauksia olemassa, mikäli sitten niistä ei ole apua niin voihan se yksikkö olla viallinenkin. Mutta mikään ominaisuus se ei ole ettei mikään toimi ikinä, jos laite on muuten kunnossa niin etäohjauksen pitäisi yleensä toimia, edes jotenkin. Näistä viallisista autoista kannattaisi tehdä oma aihe per ongelma, olisi helpompi muiden samasta kärsivien löytää vastaava, tässä ketjussa kaikki tähdellinen hukkuu massaan.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Infernaalinen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« Vastaus #6 : 18.01.2025, 13:52:02 »
Eikös tää ole se sama auto missä takakontissa palaa valo aina eikä voinut viedä korjaamolle?

Sama auto. Tuo ongelma tosin jäätyneen kosteuden aiheuttama takaluukun oire, joka silloin tällöin sopivissa olosuhteissa talvisin palaa ja korjaantuu.

Infernaalinen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« Vastaus #7 : 18.01.2025, 13:54:02 »
Joissakin laitteissa kattoyksikkö jää nukkumaan tietyissä tilanteissa ja kun ei herää niin kuin pitäisi niin etäohjaus ei toimi kunnolla. Tuohon on jotain ohjelmisto korjauksia olemassa, mikäli sitten niistä ei ole apua niin voihan se yksikkö olla viallinenkin. Mutta mikään ominaisuus se ei ole ettei mikään toimi ikinä, jos laite on muuten kunnossa niin etäohjauksen pitäisi yleensä toimia, edes jotenkin. Näistä viallisista autoista kannattaisi tehdä oma aihe per ongelma, olisi helpompi muiden samasta kärsivien löytää vastaava, tässä ketjussa kaikki tähdellinen hukkuu massaan.

Onkos nämä päivitykset samassa paketissa, kuin auton viihdepuolen päivityksetkin, eli itse päivitettävissä?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 175
Vs: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« Vastaus #8 : 18.01.2025, 19:29:23 »
Eivät ole. Huolto suorittaa.

Infernaalinen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« Vastaus #9 : 19.01.2025, 09:45:09 »
Ok. Tattis. Huolto piakkoin tulossa, niin katsellaanpa sitten lisää.

SamiK

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 12 437
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« Vastaus #10 : 19.01.2025, 10:17:22 »
Mä valitin alunperin sitä että auto nukahtaa tietyissä olosuhteissa niin ettei siihen saa yhteyttä ellei käy laittamassa ensin virtoja päälle, sekä että navigaattorin Tomtom Traffic palvelu pelaa vain aivan satunnaisesti, auto hukkasi käytännössä internety yhteytensä. Huollosta varattiin erikseen sähkömiehelle aika, jossa tutkivat ja kertoivat päivittäneensä sekä BSIn että auton kattoyksikön, sen jälkeen yhteydet ovat pelanneet ellei täydellisesti niin ainakin merkittävästi paremmin samoissa olosuhteissa. Jos nyt on osaava huolto niin kyllä siellä sähkömies löytyy joka osaa tuon vian etsiä. Epäilen että ei normi huollon yhteydessä mene ellei ole varattu sähkömiestä erikseen tutkimaan, tai no ainakin täällä päin tilanne on se että ihan jokainen perus huoltoja tekevä ei noita osaa samalla tavalla tutkia.

Jaettu omaksi aiheeksi ettei tälläiset minusta ihan selkeät viat huku tuonne muuhun keskusteluun.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 757
  • 508 GT-Line 225
Vs: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« Vastaus #11 : 19.01.2025, 17:37:29 »
Jaettu omaksi aiheeksi ettei tälläiset minusta ihan selkeät viat huku tuonne muuhun keskusteluun.

Hyvä juttu.
Ohjelmistot kehittyvät koko ajan, ehkä dramaattinen korjausliike, bugittomuus saadaan My-Peugeottiin lähiaikoina. Huhuna jo.

Onkos nämä päivitykset samassa paketissa, kuin auton viihdepuolen päivityksetkin, eli itse päivitettävissä?

Vain viihdepuoli ja navigointikartat on päivitettävissä itse USB-tikulla, melko kömpelosti ladaten verkosta ja sitten autoon istahtaen pariksi tunniksi. Onneksi uusimmissa Peugeotin malleissa on jo OTA, On The Air ja koeajossa ollut 408 nyykähti risteykseen, kun lupasin painamalla YES johonkin kysymykseen tehdä sen ajossa ;)
« Viimeksi muokattu: 19.01.2025, 17:57:29 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 175
Vs: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« Vastaus #12 : 19.01.2025, 20:22:38 »
Ei OTA ole herkkua ollut volkkarilla käyttäjille…

Infernaalinen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« Vastaus #13 : 06.02.2025, 11:09:49 »
Ihmeiden aika ei ole ohi. Täällä Appi toiminut lähes moitteetta nyt noin viikon verran, eli lämmityksen käynnistykset jne. menneet kerralla läpi joka kerta ja vieläpä ihan rivakastikin.
Ehkäpä se lähestyvä huolto korjaa viatkin.

tuna

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 8
Vs: e2008 - MyPeugeot app ei etäohjaus ei toimi
« Vastaus #14 : 17.12.2025, 09:15:59 »
Auto: e2008 active vm. 2022

Meillä ei ole enää ainakaan vuoteen toiminut ohjelma etänä, vaan ainoa tapa ohjata esim. esilämmitystä on mennä auton viereen (jotta bluetooth löytää auton?), avata lukitus ja sulkea lukitus. Tämän jälkeen ottaa komennon puhelimella vastaan. Etänä ei enää ollenkaan. Koskaan.
Miten muuten usein esille nouseva 'autosta käynnistettävä esilämmitys' toimii? En ole e2008:sta moista toimintoa löytänyt.
Wifiäkään tämä malli ei taida tukea?

Näkyikö esilämmitys/jäähdytys siis kännykkäsovelluksessa 'Unavailable' jolloin sitä ei pysty klikkaamaan? Oma 2023 facelift-versio on pysyvästi tällainen (tai ainakin sen pari kuukauden omistajuuden ajan ollut), kaikki muut etäohjaustoiminnot torvensoittoa myöten kyllä toimivat moitteetta nettiyhteyden läpi. Ajastettu esilämmitys auton näytöltä tehtynä kyllä toimii, mutta senkään ollessa käynnissä ei kännykkäsovellus näytä muuta kuin Unavailablea.

Kokeilin päivittää auton kosketusnäytön kännykkäsovelluksen tarjoamaan versioon, mutta se ei muuttanut mitään.