Kirjoittaja Aihe: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?  (Luettu 8526 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rimmed762

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« : 17.02.2025, 15:50:25 »
Auto: 407 2010 1.6HDi

Eli hyvä lukija hakusessa kyseiseen autoon. Ensimmäinen selvitettävä kohde olisi peruutustutkan vikakoodit.

Elekmalla olisi tarjolla iCarsoftin FR a.3.0 joka olisi ilmeisesti tehty ranskalaisiin autoihin. Mutta riittääkö se muihinkin asetuksiin?

Eli mikä olisi hyvä lukija? Perus OBD-lukijat löytyy kyllä.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 331
Vs: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« Vastaus #1 : 17.02.2025, 16:09:59 »
Jos on valmis sijoittamaan +200 euroa, eikä piratismi aiheuta tunnontuskia, niin eipä näihin voi suositella muutakuin Diagboxia. Joka on siis virallinen tehtaan ohjelmisto jälleenmyyjien käyttöön, ja täten kuluttajien käsiinsä saamat versiot ovat lähtökohtaisesti laittomia kopioita.

Ohjelmisto: https://www.psa-diag.fr/
Em. sivuston suosittelema kaapelikauppias (Huom. Full Chip vaihtoehto): https://www.aliexpress.us/item/3256807298343283.html
Vaatii lisäksi tietokoneen.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« Vastaus #2 : 17.02.2025, 16:12:07 »
^^
Varmaan aika hyvä.

Mulla on vanhempi ja köyhempi iCarsoft i970 Citroen/Peugeot lukija, autossa 10 parkkitutkaa ja se osaa kertoa mikä tutka on pimeänä.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

Rimmed762

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« Vastaus #3 : 17.02.2025, 17:44:08 »
Diagbox on ilmeisesti se paras vaihtoehto. Tuolla voi ilmeisesti myös lisätä avaimia ja pääsee muokkaamaan valikoita?

Tosin tuo iCarsoftin laite voisi olla riittävä ja olisi melko varma.

Avaimien lisäys olisi itselle yksi ominaisuus jota arvostaisin. Nimittäin käytetty piirikortti avaimesta, uudet kuoret avainaihion kanssa ja jyrsintä suutarilla niin olisi maksanut jo itsensä melkein takaisin. Tuo oma tuli vain yhdellä avaimella.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 353
Vs: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« Vastaus #4 : 17.02.2025, 18:09:23 »
"Käytetty piirikortti avaimesta"..? Mitä tarkoitit? Jos tarkoitit, että hankkii jostain vanhan avaimen (avain, joka on alkujaan koodattu toiseen autoon) niin tuon voit unohtaa, ei onnistu. Toki ei ne uudetkaan tyhjät avaimet juuri mitään maksa.

Rimmed762

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« Vastaus #5 : 17.02.2025, 18:24:38 »
Olen siis elänyt virheellisessä käsityksessä, että vanhan kauko-ohjaimen jossa on siis avaimen ID-chippi mukana voisi ohjelmoida toimimaan uudelleen eri autossa.

Ilmeisesti näissä ei toimi siten. Olen aiemmin siirtänyt avaimen chipin ja ohjaimen toisiin kuoriin ja ohjelmoittanut ne auton ecuun. Mutta kyseessä on ollut eri merkki ja malli.

Kitkar745

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 644
Vs: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« Vastaus #6 : 17.02.2025, 18:38:24 »
406 sen voi tehdä. Merkkihuollossa auton orkkisavaimet ja uudet sirut naitettiin autoon. Tälläin voi tehdä myös jos joku avain hukkuu niin jäljellä olevat paritetaan uudestaan autoon. Ovesta toki pääsee mutta kaukosäätö ei skulaa ja ajonestosiru estää käynnistyksen vaikka avain lukkoon kävisikin.
Peugeot 406 executive 2004. Une merguez

Ex kulkineet : Citroën xantia 1.8 - 98 C'est une sacrée bagnole  volvo 940 turbo ft - 95, volvo v70 2.4 - 98, volvo 740 2.3 - 90, saab 900 2.0 - 90, saab 900 2.0 - 86, datsun sunny 1.5 - 83, ford escort 1.6 - 82

Rimmed762

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« Vastaus #7 : 17.02.2025, 19:11:11 »
Eli 407:ssa ei naittaminen enää onnistu? Elin hetken toiveissa, että Diagbox/PP2000 olisi pystynyt siihen.

Kitkar745

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 644
Vs: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« Vastaus #8 : 17.02.2025, 19:15:34 »
Ehkä joku niiden kanssa elänyt tietää tuon.
Peugeot 406 executive 2004. Une merguez

Ex kulkineet : Citroën xantia 1.8 - 98 C'est une sacrée bagnole  volvo 940 turbo ft - 95, volvo v70 2.4 - 98, volvo 740 2.3 - 90, saab 900 2.0 - 90, saab 900 2.0 - 86, datsun sunny 1.5 - 83, ford escort 1.6 - 82

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 353
Vs: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« Vastaus #9 : 17.02.2025, 19:29:46 »
Avaimet pystyy kyllä opettamaan Diagbox:lla. Mutta olen lähes varma, että toiseen autoon opetettua vanhaa avainta ei pysty opettamaan enää toiseen autoon, ainakaan 307 ei enää onnistunut jos oli "stilettiavain", tämän takia en usko, että onnistuu 407:kaan. Vanhemmissa pösöissä tuo on onnistunut, esim 206.
Mutta uusia avaimia jossa on tyhjä ajonestosiru saa tilaamalla niin edullisesti, että ei luulisi olevan ongelma.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« Vastaus #10 : 17.02.2025, 20:05:09 »
Ehkä joku niiden kanssa elänyt tietää tuon.

Ei valitettavsti onnistu, kuten Timppa71 toteaa ajonestosirusta, osassa se on erillisenä, voi siirtää ja osassa avaimen elektroniikkakortissa. On ohjelmoitava ns. puhdas avain, johon autonavaimet.fi auttaa parhaiten https://www.autonavaimet.fi/yhteystiedot.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Rimmed762

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« Vastaus #11 : 17.02.2025, 20:28:29 »
No pärkkeles. Muistaakseni omassa taisi olla siru antennin sisällä piirikortissa.

Muistaakseni tuolla autonavaimet.fi:ssä avaimet maksoivat 150€/kpl.

Täytyy pistää harkintaan.

Rimmed762

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« Vastaus #12 : 18.02.2025, 20:15:44 »


Eli tuollaista katselen nyt. Full Chip ja LED.

Kuvien pienuudesta johtuen en saanut selville mihin ja miten tuo kytketään. Sarjaportteja näytti olevan mutta en saa kuvasta selvää. Tuo sarja olisi 115,2€ (sis.alv) ja tämän lisäksi tarvittaisiin vielä ohjelmisto? Ainakin ymmärsin, että kaapelin mukana tulevia ei kannattaisi käyttää.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 331
Vs: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« Vastaus #13 : 18.02.2025, 20:35:01 »
Tuo kytketään tietokoneeseen USB:llä ja USB-kaapelin toisessa päässä oleva sarjaporttiliitin kytketään tuohon harmaaseen boksiin. Aiemmin linkitetyltä sivulta löytyy ohjelmisto (yläpalkista toinen ja kolmas linkki). Vaihtoehtoina on asentaa itse tai valita valmiiksi asennettu virtuaalikone.

Rimmed762

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 407 - Mikä olisi hyvä koodinlukija?
« Vastaus #14 : 18.02.2025, 21:49:44 »
Millä tuo yhdistyy autoon? Luulin sen toimivan OBD-portin kautta mutta en saanut kuvasta selvää onko siinä 16-pinninen kaapeli.

EDIT: Komento takaisin. Vihreä liitin näyttää olevan OBD2-liitin.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2025, 21:57:05 kirjoittanut Rimmed762 »