Kirjoittaja Aihe: 407 - Bensa haisee auton sisällä  (Luettu 3864 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

masaj

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 9
407 - Bensa haisee auton sisällä
« : 03.03.2025, 16:22:12 »
Auto: 407 2.0 SW (RFJ) 2006

Moi
Auton sisällä haisee  bensa. haju vähenee pikkuhiljaa, alapuolella ei näy vuotoja etsntäohjeista kiitollinen

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 404
  • L'être en mouvement
Vs: 407 - Bensa haisee auton sisällä
« Vastaus #1 : 03.03.2025, 17:40:20 »
Mikäli haju ei tule konetilan puolelta ilmanvaihdon kautta, niin yksi hajun kohde voisi olla takapenkin alta apumiehen puolelta löytyvä tankin / bensapumpun "huoltoluukku".
Tilanne jossa hajua alkoi tulla voisi antaa vinkkejä hajun alkuperästä. Tankkauksen yhteydessä ... vai ajon aikana.

Todennäköisin hajun lähde on jokin letkuliitos tai vuotava letku konetilassa tai auton alla. Bensa on niin nopeasti haihtuvaa, että tipat ei ehdi maahan asti, ellei nyt aivan kaatamalla tule.
Hajun lähde kannattaa kuitenkin selvittää oman turvallisuuden nimissä ... ???
”Kyllä mä tän ymmärrän, mutta kun mun aivot ei.” M.N.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 - Bensa haisee auton sisällä
« Vastaus #2 : 03.03.2025, 17:45:20 »
Onko naksuteltu tankki piripintaan?
Takapenkin istuinosan alta löytyy tankki, sinne voi kurkkia, löytyykö hajun lähdettä. Polttoainekorkki voi myös vikaantua ja päästellä höyryjä ulos. Sitten on vielä aktiivihiilisuodatin, josta voi lähteä hajua.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

masaj

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 9
Vs: 407 - Bensa haisee auton sisällä
« Vastaus #3 : 03.03.2025, 19:37:02 »
Kiitoksia vinkeistä
ei tuu edestäpäin
tutkitaan takapenkin alta

masaj

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 9
Vs: 407 - Bensa haisee auton sisällä
« Vastaus #4 : 28.04.2025, 21:45:12 »
Kiitos Megaman tiivistehän se oli pas...a
olihan urakka saada uusi paikalleen ja tiukkaan

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - Bensa haisee auton sisällä
« Vastaus #5 : 28.04.2025, 22:04:39 »
Kiitos Megaman tiivistehän se oli pas...a
olihan urakka saada uusi paikalleen ja tiukkaan

Siis uusi tiiviste pumppuun, joka tiivistyy tankin reikään. Kiristetään muovinen sakararengas kaulukseen, johon on olemassa työkalu.
Kerrotko varaosakanavan ja hieman työmenetelmästä. Foorumin tarkoitusta noudattaen. Ex. 407 täyttää pian 20 vuotta, jospa... :-)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

masaj

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 9
Vs: 407 - Bensa haisee auton sisällä
« Vastaus #6 : 02.07.2025, 18:50:17 »
Juuri tuo tankin ja pumpun välinen tiiviste,
ei ollu asennus työkalua, aiheutti muutaman yrityksen.
mutta onnistui.Auto Artikkelista hain selvis pelkällä rekkarilla oikea  :)