Kirjoittaja Aihe: e-208 range talvella  (Luettu 3281 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JK1978

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
e-208 range talvella
« : 14.03.2025, 15:21:34 »
Minkälaisiin rangeihin muut ovat päässeet talvella? Itselläni akun mittari pahimmillaan punaisella jo 100km jälkeen kovilla pakkasilla. Auto ilmoittaa keskilutukseksi n.25kW/100, mutta todellisuus taitaa olla n. 30kWh/100km. Auton rangemittari on lähinnä vitsi, kun latauksen jälkeen näyttää 270-315km ja tippuu ajossa tosi nopeasti. Oikeasti on hankala päästä puoleenkaan noista lukemista.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 883
Vs: e-208 range talvella
« Vastaus #1 : 14.03.2025, 15:36:40 »
Kyllä sillä talvella pääsee sen 200km maantie ajossa.
Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 12 437
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: e-208 range talvella
« Vastaus #2 : 14.03.2025, 17:24:47 »
https://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=87068.msg496472#msg496472

Rangemittarin toimintalogiikan ymmärtäminen voi vähän auttaa.

Ton lisäksi joku oli testannut ko mallin rangen pakkasella.

https://www.autotie.fi/tien-sivusta/sahkoautoileva-motoristi/sahkoauto-peugeot-e-208-kulutus-23c-pakkasessa

Tästä ei ole kauaa kun joku valitti jonkun hybrid mallin rangesta, tarkka valitus oli ettei pääse edes puolta luvatusta nollakelissä, joo, toinen käyttäjän alla saman keksinnön range on sama alle puolet -20 oC pakkasessa. Joo, se rangemittari näyttää kolmen tunnin ajohistorian mukaisen kulutuksen perusteella arvioidun matkan (alle 50% akkua). Ajotapa, ajoprofiili, esilämmityksen käyttö ja lämmitysasetukset vaikuttaa merkittävästi rangeen, sähköllä kulkevien keksintöjen hyötysuhde on merkittävästi parempi jolloin edellä mainitut seikat korostuvat.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.