Kirjoittaja Aihe: 407 - Jarruvalot ei toimi koodi (0BAF)  (Luettu 3085 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

peukko

• Uusi käyttäjä
407 - Jarruvalot ei toimi koodi (0BAF)
« : 04.04.2025, 01:16:56 »
Auto: 407 SW 2005

Hei,

Olen kohdannut ongelman Peugeot 407 SW 1.8 vm 2005 -autossani: takavasemman jarruvalon ei toimi, vaikka kaikki muut valot (mukaan lukien vilkut) palavat normaalisti. OBD-lukija näyttää vikakoodin 0BAF Boot Fuse Box: Rear left brake light fault - open circuit local.

Olen tähän mennessä vaihtanut/tehnyt:

Jarruvalonkytkimen

Takavasemman jarruvalon lampun (Osram P21/W5)

Uuden (maadoituksen) vetänyt tinaamalla/ruuvilla

Näiden toimenpiteiden jälkeen vika ei ole kuitenkaan poistunut. Jarruvalot eivät pala, mutta muut valot toimivat normaalisti.

Mitä muuta kannattaisi tarkistaa, ennen kuin ryhdyn tutkimaan sulakerasioita (BSM) tai BSI-yksikköä? Onko jollain muulla ollut samanlaista ongelmaa ja miten sen sai ratkaistua?

Kaikki ehdotukset ja apu ovat tervetulleita!

Kiitos etukäteen!

LionRouge

• Käyttäjä
  • L'être en mouvement
Vs: 407 - Jarruvalot ei toimi koodi (0BAF)
« Vastaus #1 : 04.04.2025, 09:21:02 »
Yksi vikapaikka voisi olla liittimessä/johdossa. Itsellä on joskus ollut jokin hapettuma liittimen sisällä. Hyppyjohto on ratkaissut ongelman.
”Kyllä mä tän ymmärrän, mutta kun mun aivot ei.” M.N.

kurkimies

• Käyttäjä
Vs: 407 - Jarruvalot ei toimi koodi (0BAF)
« Vastaus #2 : 04.04.2025, 21:13:35 »
Yksi vikapaikka voisi olla liittimessä/johdossa. Itsellä on joskus ollut jokin hapettuma liittimen sisällä. Hyppyjohto on ratkaissut ongelman.

Jeps, ite korjasin edellisessä autossa vakavilkkuvian sillä eli Renault Clio 2 phase 1 jos vilkku oikealle, niin hyvin nopeasti vilkutti ja jarrupolkimen käyttö katkaisi vilkun käytön samalla. No oikea takaumpio pois, puhdistin liittimet ja ei auttanut. Huomasin samalla, että hyvin löysä liitin eli huono kontakti ja siinä painoin auton päässä olevassa liittimessä pari milliä liittimiä sisällepäin. Oli sen jälkeen hyvin tiukka liitin painaa takaisin umpion liittimeen takaisin

Ja siihen loppui nopea vilkutus tyystin.