Kirjoittaja Aihe: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle  (Luettu 3161 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ramekuukkeli

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 7
Ostin alkuvuodesta vuoden 2020, 24000 ajetun 1.2 PureTech 100. Todella tyytyväinen ollut ja alkuun pelko Peugeotin vaaroista hälveni. Kunnes kerran helmikuussa  kävi niin että keskuslukituksen kun avaa menee johonkin asti sähköt päälle(ei edes avain virtalukossa), kojetaulussa alkoi vilkkumaan punainen öljyntippakannu, käynnistäessä edelleen vilkkuu + hetken oranssi jakoavain summeri äänen kanssa. Kun auton sammutti ja käynnisti uudestaan ei enää tehnyt tuota eli "ongelma" hävisi.
Nyt kahden kuukauden päästä alkanut tekemään useammin (ehkä viitisen kertaa). Huollot pääsiäisen kiinni ja autolla pitäs uskaltaa ajaa tänään ja huomenna.
Yrittänyt etsiä tietoa miksi tekee noin että kun sähköt menee päälle vilkuttaa punasta tippakannua ja käynnistyessä loogisesti jatkuu, mutta kun käynnistää uudestaan se häviää. Joku anturi vika vai mitä, ekalla kerralla oli ollut sahaava keli +3 - -10'c... Nyt ei keliin voi vedota...


masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 554
Vs: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle
« Vastaus #1 : 20.04.2025, 18:29:06 »
Huollot pääsiäisen kiinni ja autolla pitäs uskaltaa ajaa tänään ja huomenna.

Jos auton moottorin öljytaso sekä jäähdytysnestetaso on kunnossa, niin autolla uskaltaa ajella normaalisti.     
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 331
Vs: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle
« Vastaus #2 : 20.04.2025, 20:30:01 »
Eikös tuo tippakannu kerro, että öljynpaineessa on jotain häikkää, ja eikös näissä koneissa ollut ongelmina, että jakohihna voi murentua öljyn sekaan ja tukkia sihdin, jolloin paineetkaan eivät nouse?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 883
Vs: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle
« Vastaus #3 : 20.04.2025, 22:20:09 »
Liikaa öljyä moottorissa
Peugeot 3008 hybrid

ramekuukkeli

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 7
Vs: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle
« Vastaus #4 : 20.04.2025, 22:30:46 »
Eikös tuo tippakannu kerro, että öljynpaineessa on jotain häikkää, ja eikös näissä koneissa ollut ongelmina, että jakohihna voi murentua öljyn sekaan ja tukkia sihdin, jolloin paineetkaan eivät nouse?

Tätäpä juuri pohdiskelin ja mietin että soittaako suoraan myyntiliikkeeseen tiistaina. Erikoista tuo että tekee silllloin tällöin, eikä väliä onko kylmä tai lämmin kone.

ramekuukkeli

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 7
Vs: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle
« Vastaus #5 : 20.04.2025, 22:32:54 »
Liikaa öljyä moottorissa

Luulisi että tekisi jatkuvasti jos noin olisi. Nyt tehnyt satunnaisesti, kylmänä ja lämpimänä.

Katara

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle
« Vastaus #6 : 21.04.2025, 08:50:44 »
Esim.liian vähästä öljy määrästä auto ei ilmoita joka kerta käynnistyksessä.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2025, 10:33:10 kirjoittanut Katara »

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 331
Vs: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle
« Vastaus #7 : 21.04.2025, 10:34:12 »
Tätäpä juuri pohdiskelin ja mietin että soittaako suoraan myyntiliikkeeseen tiistaina. Erikoista tuo että tekee silllloin tällöin, eikä väliä onko kylmä tai lämmin kone.

Tuossa vastaavanlaisia oireita 1.2 Puretech 130 koneessa: https://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=87407.0
Ja tuossa tuossa Puretech 110: https://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=83528.msg480416#msg480416

Saattaa löytyä lisääkin, kun jaksaa lueskella enemmän. Molemmissa hihnasta irronneet palaset häirinneet öljynkiertoa.

ramekuukkeli

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 7
Vs: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle
« Vastaus #8 : 21.04.2025, 10:56:34 »
Tuossa vastaavanlaisia oireita 1.2 Puretech 130 koneessa: https://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=87407.0
Ja tuossa tuossa Puretech 110: https://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=83528.msg480416#msg480416

Saattaa löytyä lisääkin, kun jaksaa lueskella enemmän. Molemmissa hihnasta irronneet palaset häirinneet öljynkiertoa.

Kiitos näistä, tosiaan etsisin täältä enemmän tietoa vanhoista teksteistä mutta siihen ei just nyt löydy aikaa eikä suoranaisesti samaa ongelmaa ole.

Itsellä ei toistaiseksi moottorin vikavalo ole syttynyt eikä öljykannu tule kesken ajon vaan tosiaan silloin kun keskuslukituksen avaa eli sähköt menevät päälle, kannu vilkkuu ei jää palamaan mikä tekee viasta hyvin erikoisen.


masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 554
Vs: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle
« Vastaus #9 : 21.04.2025, 12:18:04 »
Ostin alkuvuodesta vuoden 2020, 24000 ajetun 1.2 PureTech 100.

Onko vasta 24tkm ajetuissa moottoreissa ruvennut jo jakohihna murentumaan?   
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

ramekuukkeli

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 7
Vs: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle
« Vastaus #10 : 21.04.2025, 17:41:47 »
Onko vasta 24tkm ajetuissa moottoreissa ruvennut jo jakohihna murentumaan?

Tätä itsekkin pohdin voiko olla mahdollista.

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 397
Vs: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle
« Vastaus #11 : 21.04.2025, 18:08:30 »
Ainakin minulla oli vuoden 2019 308 SW Puretech 29 tkm ajettuna ja kolmen vuoden ikäisenä hihna aivan turvonnut ja vaihtokunnossa. Ja vuoden 2021 2008ssa oli hihnassa jo hieman halkeamia 27 tkm ajettuna ja myös kolmen vuoden ikäisenä.
Nykyiset
407 coupe V6, 308 SW Allure Pack, Partner Tepee  & 304
Entiset:
Peugeot 308 SW Allure Pack Launch Edition, 308 Allure, 406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT, 807 ST, 2008 Allure Pack Motion

ramekuukkeli

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 7
Vs: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle
« Vastaus #12 : 21.04.2025, 19:10:49 »
Ainakin minulla oli vuoden 2019 308 SW Puretech 29 tkm ajettuna ja kolmen vuoden ikäisenä hihna aivan turvonnut ja vaihtokunnossa. Ja vuoden 2021 2008ssa oli hihnassa jo hieman halkeamia 27 tkm ajettuna ja myös kolmen vuoden ikäisenä.

Noniin.

Pohdiskelin että otanko myyntiliikkeeseen suoraan yhteyttä onko heillä sanottavaa kun kilsoja tullut itsellä vasta 4000? Merkkihuolto heillä itsellään siinä samassa, jota jatkossa ajattelin muutenkin huolloissa käyttää. Pidennetty tehdastakuu tämän vuoden loppuun voimassa. Vai kuuluuko ottaa huoltoon yhteys ensin?
Aiemmin ei ole tällaisten asioiden kanssa painia niin siksi vähän hukassa kumpaan yhteys.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 554
Vs: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle
« Vastaus #13 : 21.04.2025, 19:25:20 »
Ensin yhteys myyntiliikkeeseen ja heidän ohjeistuksella eteenpäin.   
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

ramekuukkeli

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 7
Vs: 2008 - öljykannu vilkkuu kun sähköt laittaa päälle
« Vastaus #14 : 03.05.2025, 17:24:18 »
Pajalla kävi ja vikakin löytyi, toivottavasti oli myöskin se. Moottorin ohjausyksikön päivitys oli tekemättä.