Kirjoittaja Aihe: 407 - Coupe 2.2 kytkinpoljin värisee.  (Luettu 3315 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
407 - Coupe 2.2 kytkinpoljin värisee.
« : 07.05.2025, 20:32:49 »
Peugeot 407 Coupe 2.2 EW12J4 aj. 125 tkm. vm. 2006

No nyt sitten eka isompi vika 10 vuoden taipaleella nostaa päätään.

Kytkinpoljin pohjassa, ei mitään ongelmaa, kun alkaa nostamaan poljinta pikkuhiljaa ylöspäin, alkaa kuulumaan napinaa, nostat poljinta vielä lisää, napina loppuu. Lisäksi poljin värisee tuon koko matkan, kuin hierontalaite. Vaihteet toimii ja kytkeytyy normaalisti. Tärinää on ollut liikkeellelähdöissä syksystä asti kylmänä.

Jarrunestettä ei häviä mihinkään.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 574
Vs: 407 - Coupe 2.2 kytkinpoljin värisee.
« Vastaus #1 : 07.05.2025, 20:55:19 »
Uusi kytkinpaketti kenties laitettava?

Kitkar745

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 644
Vs: 407 - Coupe 2.2 kytkinpoljin värisee.
« Vastaus #2 : 07.05.2025, 21:07:42 »
Painelaakerin runko alkaa oleen romukunnossa. Samalla toki vaihtaa kaikki sinne mutta jos butjetti korjaus ja levy ja asetelma ja varsinkin sen asetelman jousi kynsien päät ehjät urattomat niin pärjää pelkällä painelaakerin vaiholla.

Alkuperäset painelaakerit on muovikuorella ja jossain on myyty joskus parannettua teräskuorista.
Peugeot 406 executive 2004. Une merguez

Ex kulkineet : Citroën xantia 1.8 - 98 C'est une sacrée bagnole  volvo 940 turbo ft - 95, volvo v70 2.4 - 98, volvo 740 2.3 - 90, saab 900 2.0 - 90, saab 900 2.0 - 86, datsun sunny 1.5 - 83, ford escort 1.6 - 82

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 - Coupe 2.2 kytkinpoljin värisee.
« Vastaus #3 : 17.05.2025, 13:28:17 »
Oliko tähän jotain hyvää vaihto-ohjetta?
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 439
Vs: 407 - Coupe 2.2 kytkinpoljin värisee.
« Vastaus #4 : 17.05.2025, 13:59:14 »
On kyllä vähän ajettu kytkin mutta käyttöhän sen kuluttaa. Onko kytkinhaarukan pallonivelet hyvässä rasvassa? Toinen siinä työsylinterin päässä ja toinen kytkinkopan sisällä. Niiden kulmamuutoksissa saattaa kuulua napinaa mutta ei nyt ihan mahdotonta hierontaa. Jonkun polttimon työnsin aikanaan kytkinkopan aukosta ja rasvailin painelaakerin ja pallonivelen sieltä sisältä. Käärmekameralla olis ollu helpompi tehtävä.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 - Coupe 2.2 kytkinpoljin värisee.
« Vastaus #5 : 17.05.2025, 15:17:25 »
Jos 607:ssa ei ole kaksoismassavauhtipyörää, ei sitä liene sitten tuossakaan?
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 439
Vs: 407 - Coupe 2.2 kytkinpoljin värisee.
« Vastaus #6 : 17.05.2025, 15:52:56 »
Pitäis olla vain dieselien murhe tuo kaksoismassa. EW koneeseen 406 korissa vaihdoin kytkimen lattialla ketjutaljan avustuksella ja tuumasin, että oli ensimmäinen ja viimeinen etuveto, johon homman teen. Nauratti vielä, kun Westlaken kytkinpaketti maksoi vaan 70€ mutta melkoinen työmaa. Coupé kori ja 407:n alusta saattaa tuoda tuohon vielä oman lisänsä. Ainakin citikan c5 x7 samalla pohjalevyllä on konehuoneesta ahtaampi, kuin tuo 406

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 - Coupe 2.2 kytkinpoljin värisee.
« Vastaus #7 : 17.05.2025, 18:18:22 »
Ok, kiitos tiedosta. Siellä pitää ilmeisesti tiputtaa apurunkokin pois, eli ei mikään pikku juttu. Mun kaveri, eläköitynyt autokorjaamoyrittäjä, nosti jo kädet pystyyn. Sanoi, että liian iso projekti hänen kiireisiin... 🙂
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 85
Vs: 407 - Coupe 2.2 kytkinpoljin värisee.
« Vastaus #8 : 20.05.2025, 09:07:11 »
Kyllä sen luultavasti mahtuu vaihtamaan "välistä" vaikkei tiputa apurunkoa, niin olen useampaan vaihtanut, irrottaa vain laatikon ja vetää niin paljon irti kuin mahdollista.
96,5% todennäkösyys kun on että kun alat irrottamaan apurunkoa niin korimutterit pyörähtää irti ja sitten se huumori vasta  alkaakin.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 - Coupe 2.2 kytkinpoljin värisee.
« Vastaus #9 : 10.06.2025, 18:32:52 »
Teetin homman TTO Huolto nimisessä firmassa Järvelässä.

Työt n. 700€ ja osat n. 500€ sisältäen kytkinpaketti, työsylinteri, haarukka, tiivisteitä... lisäksi vielä alapallo, apulaitehihna ja nyt on uudet Totalin jäähdytysnesteet ja Total vaihteistoöljyt.

Kylläpä on nyt kytkin kevyt ja herkkä, alapallo oli yllätys, ei kolannut, mutta vaihdon jälkeen menee nyt kuin juna kiskoilla.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 - Coupe 2.2 kytkinpoljin värisee.
« Vastaus #10 : 11.06.2025, 18:28:00 »
Paineasetelma oli kulunut puhki ja ohjainholkki oli halki.
Miten ihmeessä, 125 tkm. ajettu?  :o

Viimeksi on kytkinremppaa tehty meidän perheessä BX sitikkaan -90 luvun alussa (150 tkm) Pidin sitäkin surkeana kestävyytenä. 🙂

No nyt tuli Boxerin tilalle Jumpy, huoltokirjan mukaan kytkin ja kaksoismassa vaihdettu 150 tkm. kohdalla. Ja vetarit.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2025, 18:33:40 kirjoittanut megaman »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - Coupe 2.2 kytkinpoljin värisee.
« Vastaus #11 : 11.06.2025, 20:10:03 »
Hyvä juttu, TonisTakeOverin huollossa joskus omankin ex407 alustaa ehostettiin. Kelpaa päästellä 407 coupe-junalla, kovasti hanaa! ps. löytyy hyllystä orggis alapallo, jos toiselle puolellekin ja se kestää kauan...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 - Coupe 2.2 kytkinpoljin värisee.
« Vastaus #12 : 11.06.2025, 20:55:34 »
Joo toinen alapallo onkin vaihdettu muutama vuosi sitten. Kestävät vähissä ajoissa hyvin.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...