Kirjoittaja Aihe: 407 ääni ovia suljettaessa  (Luettu 3728 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
407 ääni ovia suljettaessa
« : 29.06.2025, 22:15:57 »
407 2005 139 000 km

Kuskin ovi rämähtää kiinni laitettaessa eikä muutkaan ole mitenkään sivistyneitä. Kuskin ovessa saattaa olla jotain irti. Mitä kaikille tekisi jotta kuulostaisi jämäkälle?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 ääni ovia suljettaessa
« Vastaus #1 : 29.06.2025, 23:24:26 »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 ääni ovia suljettaessa
« Vastaus #2 : 30.06.2025, 00:32:45 »
Sitä pitäs tieten laittaa ulkopeltiin ja sitä en halua. Hyövääkö laittaa sisemmäs?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 757
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 ääni ovia suljettaessa
« Vastaus #3 : 30.06.2025, 06:45:06 »
Sitä pitäs tieten laittaa ulkopeltiin ja sitä en halua. Hyövääkö laittaa sisemmäs?

Tuolta materiaalit. . Ovesss lleva vahvikerauta kiinni liimamassalla. Jos haluat parantaa oleellisesti äänenvaimennusta, niin kaksiosainen vaimennus ulkopeltiin (Bronze 4 ja Raptor ja sisäpeltiin Bronze  2 sekä oviverhoukseen Bronze 2 ja Soft Wawe 15. Vaimennusmateriaalin telaus kunnolla peltiin ja puhdistus rasvasta IPAlla ennen liimausta on tärkeää. Tuolta vinkit työmenetelmiin.  [url=https://youtu.be/NbTgOp8MiVA?si=EFJE2ftShoLIBgOO][https://www.sk-autosound.fi/tuote-osasto/autonaanieristys//url]. Oven vahvikerauta kiinni liimamassalla. Jos haluat parantaa oleellisesti äänenvaimennusta, niin kaksiosainen vaimennus ulkopeltiin (Bronze 4 ja Raptor ja sisäpeltiin Bronze  2 sekä oviverhoukseen Bronze 2 ja Soft Wawe 15. Vaimennusmateriaalin telaus kunnolla peltiin ja puhdistus rasvasta IPAlla ennen liimausta on tärkeää. Tuolta vinkit [url]https://youtu.be/NbTgOp8MiVA?si=EFJE2ftShoLIBgOO]https://youtu.be/NbTgOp8MiVA?si=EFJE2ftShoLIBgOO][https://www.sk-autosound.fi/tuote-osasto/autonaanieristys//url]. Oven vahvikerauta kiinni liimamassalla. Jos haluat parantaa oleellisesti äänenvaimennusta, niin kaksiosainen vaimennus ulkopeltiin (Bronze 4 ja Raptor ja sisäpeltiin Bronze  2 sekä oviverhoukseen Bronze 2 ja Soft Wawe 15. Vaimennusmateriaalin telaus kunnolla peltiin ja puhdistus rasvasta IPAlla ennen liimausta on tärkeää. Tuolta vinkit [url]https://youtu.be/NbTgOp8MiVA?si=EFJE2ftShoLIBgOO
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 396
Vs: 407 ääni ovia suljettaessa
« Vastaus #4 : 30.06.2025, 13:27:16 »
Onko oviverhoilujen kiinnikkeet ehjät? Tarkasta myös ettei ikkunamekanismissa mikään helise. Oviverhoilu auki ja nyrkillä koputtelet ovea että saat räminät esiin.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 ääni ovia suljettaessa
« Vastaus #5 : 30.06.2025, 13:51:38 »
Milläs tota oviverhoilua voi raottaa auki rikkomatta isommin mitään? Onko taas jotain rikkimeneviä muovinastoja, joita kannattaa hommata pussillinen marmorilta ennen hommaan ryhtymistä?
Pitäisi kurkata myös Coupen oviin, kun kuskin ovi ei aina lukitu kaukosäätimellä, peilit kyllä kääntyilee.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 ääni ovia suljettaessa
« Vastaus #6 : 30.06.2025, 15:01:10 »
Avauskahva sisällä ei vetäydy ihan kokonaan mihin pitäisi ja siinä on väljää. Lukitukseen on tiettävästi tehty joskus jotakin niin ehkä sen jäljiltä on jäänyt jotain vajaasti. Verhoilu vaikuttaa olevan oikein ja lienee kiinni samoin kuin muutenkin Pösöissä. Joitakin ruuveja ja niitä valkoisia nastoja joita väkisin menee rikki. Ajossa ei rämise
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 396
Vs: 407 ääni ovia suljettaessa
« Vastaus #7 : 30.06.2025, 15:12:39 »
Muoviset kiinnikkeet kannattaa aina vaihtaa verhoilun irroittamisen jälkeen vaikka ei hajoaisikaan. Uudet kiinnikkeet on jämäkämmät kuin käytetyt.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 757
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 ääni ovia suljettaessa
« Vastaus #8 : 30.06.2025, 15:26:49 »
Motonetistä:
Korikiinnike Citroen/Peugeot/Toyota 12813 10 kpl
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 ääni ovia suljettaessa
« Vastaus #9 : 30.06.2025, 18:56:49 »
Avauskahva sisällä ei vetäydy ihan kokonaan mihin pitäisi ja siinä on väljää.

Kyllä meilläkin Coupen sisäkahva jää muutamia millejä koholleen, olisko vaan väsynyt. 125 tkm. ajettu.

Motonetistä:
Korikiinnike Citroen/Peugeot/Toyota 12813 10 kpl

Hyvä tieto, jos joskus viitsii hommaan ryhtyä. 🙂
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 351
Vs: 407 ääni ovia suljettaessa
« Vastaus #10 : 30.06.2025, 20:46:32 »
Kokeile koputtaa/painaa hieman siitä ovipellin keskeltä. Itsellä pintapelti aiheutti "räminää" ovea suljettaessa. Oven sisällä on vaakatasossa törmäysvahvikeputki johon pintapelti on osittain liimattu. Itsellä oli liimat kuivuneet ja halkeilleet irti. Pelti pääsi elämään putkea vasten. Jotain liima massaaa tuli vedettya pellin ja putken väliin. Ovi vaimeni selvästi.

edit: Ainakin itsellä suurin osa alkuperäisistä oviverhoilun muovikiinnikkeistä meni rikki verhoilua irroittaessa.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2025, 20:50:27 kirjoittanut powerpeugeot »
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 757
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 ääni ovia suljettaessa
« Vastaus #11 : 30.06.2025, 22:21:26 »
Kyllä meilläkin Coupen sisäkahva jää muutamia millejä koholleen, olisko vaan väsynyt. 125 tkm. ajettu.

Hyvä tieto, jos joskus viitsii hommaan ryhtyä. 🙂

Sama juttu, sisäkahva ei palautunut ja jäi parin millin tyhjä klappi kahvaan. Lukon palautusjousen vetovoima pienentynyt, verrattuna matkustajan kahvaan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 396
Vs: 407 ääni ovia suljettaessa
« Vastaus #12 : 01.07.2025, 00:06:35 »
Sama juttu, sisäkahva ei palautunut ja jäi parin millin tyhjä klappi kahvaan. Lukon palautusjousen vetovoima pienentynyt, verrattuna matkustajan kahvaan.

Onko siellä tanko vai vaijeri? Voi olla venymää tai kulumaa myös osissa.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 757
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 ääni ovia suljettaessa
« Vastaus #13 : 01.07.2025, 09:49:55 »
Onko siellä tanko vai vaijeri? Voi olla venymää tai kulumaa myös osissa.
Vaijeri. Ei oo tarjota tuohon helppoa tuninkikikkaa, lukko umpinainen ja kahvassa ei tilaa kiristää.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -