Kirjoittaja Aihe: 407 - Vakionopeudensäätimen aktivointi  (Luettu 2397 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

uriaz

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
407 - Vakionopeudensäätimen aktivointi
« : 19.07.2025, 00:49:29 »
Voisiko joku, jolla on DiagBox, auttaa minua aktivoimaan vakionopeudensäätimen Peugeot 407? Voin maksaa pienen korvauksen tai tarjota vaikka oluen kiitokseksi. :)
Olen Helsingissä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen aktivointi
« Vastaus #1 : 19.07.2025, 09:17:02 »
Autosi on mallia? Facelift 2010 HDI on haastava, jokin kulimalli tai sattuma , ei saatu rokkaa...mutta historiaa.

 
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

uriaz

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen aktivointi
« Vastaus #2 : 19.07.2025, 10:04:31 »
Kiitos! Kyseessä on 407 2.0 vuodelta 2007. Ei facelift, eli toivottavasti vähän helpompi tapaus
En voi vastata yksityisviestiisi. Lähetän sinulle tiedot sähköpostitse

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen aktivointi
« Vastaus #3 : 19.07.2025, 10:14:33 »
Autosi on mallia?

Pystyykö autocomin kopiolla aktivoimaan cruisen, onko tietoa?
Laitoin just Jumpyyn cruise-viiksen, vaatii aktivoimisen. Omalla iCar testerillä jarru- ja kytkinpolkimiin sai ainakin yhteyden, että pitäis niiden puolesta olla ok.

Parille kaverin kaverille olen "autocomit" asentanut läppärehin  ja lupasivat niitä auliisti jopa lainata, tiedä sitten... 😆
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen aktivointi
« Vastaus #4 : 19.07.2025, 12:21:23 »
Ehkä ei, joku Autocom kyllä. Pääosin vain merkkitesteri taipuu BSI:hin tehtäville asetusmuutoksille. Pitää oikein muistella täppiä, mitkä aktivoidaan ja oikean viiksimallin valinta. Joskus pitää ajamalla testata. Nopeuden rajoitinhan on turha toiminto viiksessä.  407 MY 2007 bensiini 2.0 pitäisi olla helppo, vain täpät BSI:stä, HDI vaatii motillekin täpän. Joo, ajelen Hanko-Turku-Helsinki-Turku-Ivalo välillä tulevat viikot,  että matkalla on aie potkia muutamien Pözömiesten vanteita, eikun renkaita 😄. Voin toki matkan varrella jeesatakin akuutteja Pözöjen kanssa ongelmaisia, ehkä lomahelteistä muutoin nauttivia... Niin ja asennusjuomaksi kelpaa parhaiten Heineken nollaolut. 
« Viimeksi muokattu: 19.07.2025, 12:25:56 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen aktivointi
« Vastaus #5 : 19.07.2025, 12:32:34 »
https://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=21371.msg339138#msg339138 foorumin haulla voi kahlata vakkarin installoinnista kokemuksellista tietoa, eli pitäisi yhdistää yhden otsikon alle...sorry modeille tässä taas "liki turhaa työtä"....
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -