Kirjoittaja Aihe: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP  (Luettu 17281 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiiamartye

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #30 : 20.08.2025, 11:10:24 »
Niin, ei pitäisi olla. Silti hammaskehän sieltä poistin.

Pitääköhän nyt mennä metalliroskista kaivamaan niin voin laittaa kuvan mitä sieltä poistin 😅

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 351
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #31 : 20.08.2025, 18:06:59 »
Oisko joku edellinen seppä laittanut vanhemman 607:kan navan? Siinä on hammaskehä.
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #32 : 20.08.2025, 21:27:05 »
Oisko joku edellinen seppä laittanut vanhemman 607:kan navan? Siinä on hammaskehä.

Hauska jekku  :). Kohta Pözö rokkaa ja kovasti hanaa!
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Tiiamartye

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #33 : 22.08.2025, 19:46:58 »
Eipä rokkaa ku sai testeriin kiinni

Läjä koodeja löyty eri moduuleilta, kaikki viittaa tietoliikennekatkoon abs-moduulilta tai can-väylältä.

U1113 intermittent, vehicle speed data fault, vehicle speed data missing
U2005, intermittent, remote controlled trigger fault, vehicle speed information fault
U1113, intermittent, no communication from can with abs/esp/ecu
P0571, intermittent, incoherence with 2 stop switches
P0500, intermittent, wheel speed info from abs/esp fault, invalid value


Lisäksi ei näytä pyöränopeuksia, ei saa yhteyttä että näkisin johtoja vaihtelemalla siirtyykö vika eikä oikeen ylipäätään halua testerillä edes ottaa yhteyttä jarrujen moduuleihin. Koodit poistuu ja tulee takasin. En saa abs-pumppua testattua testerillä koska connection fail from module.

Pientä perjantai-illan puuhaa siis 😆 mistähän tätä soppaa nyt alkaisi edes purkaa


JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #34 : 23.08.2025, 12:19:37 »
ABS-boxin liittimistä CAN-väylän johdot mittaukseen. Sulake?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 856
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #35 : 23.08.2025, 12:52:15 »
Onhan siellä virtaa. Siinä on mennyt ne pikku karvat siitä liittimestä siihen korttiin. Suurennuslasilla näkee. Jos ei itte tinaa niin sitten pitää vaihtaa kortti. Koko pumppua ei tarvi vaihtaa.

Tiiamartye

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #36 : 23.08.2025, 12:55:51 »
ABS-boxin liittimistä CAN-väylän johdot mittaukseen. Sulake?

Auta tyhmää, mikä sulake?  ::)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #37 : 23.08.2025, 17:40:06 »
ABS-järjestelmän.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Tiiamartye

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #38 : 23.08.2025, 17:42:00 »
Missä on abs-järjestelmän sulake, kuorisin kaikki sulakkeet moottoritilasta esiin, myös sulakerasian alla olevat. Purkasin abs-pumpusta sen moduulin.

Mikä on absin sulake ja missä se sijaitsee?

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 404
  • L'être en mouvement
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #39 : 23.08.2025, 18:35:09 »
Mahtaako olla erillistä sulaketta ABS:lle? Ei ainakaan ohjekirja kerro. Ehkä piirikaaviosta joku osaisi päätellä mihin on koplattu ...
”Kyllä mä tän ymmärrän, mutta kun mun aivot ei.” M.N.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 856
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #40 : 24.08.2025, 07:48:29 »
Että sen moduulin otat irti pumpusta ja laitat korjaukseen. Tai aukaset itte ja huomaat että karvat ovat poikki tärinästä. Etsit uuden vastaavan tai tinaat itse.

Tiiamartye

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #41 : 24.08.2025, 10:15:55 »
Avasin tuon eilen ja tutkailin piirilevyä, mitään youtubemateriaalin näköstä vikaa sieltä ei löytynyt.

Lakkas tuo kommunikaatio abs-yksikköön sen jälkeen kun jarruvalokytkin vaihdettiin niin taidan sen vaihtaa takaisin ja katsoa muodostaako yhteyttä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #42 : 24.08.2025, 12:27:41 »
Outo vika, mutta selvinnee aikanaan. Jarruvalokytkimen toiminnan näkee testerillä ja toinen kytkimen kärjistä eli piiri sytyttää jarruvalot. Piirilevy voi olla muutenkin rikki, kuin olisi juotosvikainen.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 856
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #43 : 24.08.2025, 13:41:02 »
Ne on semmoisia todella ohkaisia johtoja joista ei näe kuin suurennuslasilla että on poikki. Tärinästä johtuva väsymismurtuma. Se geeli sisällä on juuri sen takia. Mittaamalla löysin että poikki on ja suurennuslasilla ja liikuttamalla poikki oli. Muistan että olen joskus kuvan laittanut asiasta tänne. Mutta kun se taso on niin heikko ja se on tarkasta sulake niin eihän niitä kukaan lue. Moduuli menee ihan tuosta vain jos on samallainen. En muista nyt niitä mallisarjoja mutta ne ei vaihdu niin usein. Niitä löytyy eBay Saksasta. Ja korjaavat myös.

Tiiamartye

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: Peugeot 407 ABS/ASR/ESP
« Vastaus #44 : 24.08.2025, 17:37:56 »
Tarkastan tämän kun on seuraava vähän sateettomampi päivä, löyty kaaviotki millä pystyy testaamaan niin eiköhän se tämä voi olla. Ihmetyttää vaan koko saaga koska ensin pumppu toimi ja vikakoodit näytti ihan muuta, sitten yhtäkkiä kaiken jälkeen lakkasi yhteys. Ei oo uusi OIKEA anturikaan vielä tullut.

Tai sitten motomaatti on aivan oman maailmansa lukija ja ei ymmärrä mistään mitään. Ainaki ukko tuntu olevan vähän pihalla koko järjestelmästä eikä kommentoinu mitään kun auto kesken testin vain sammui itsestään kun alkoi moottorin moduulia lukemaan 🤨