Kirjoittaja Aihe: 407 johtojen vahvuus  (Luettu 7454 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
407 johtojen vahvuus
« : 15.09.2025, 04:05:53 »
Laitan led nauhaa peräkonttiin ja ottaisin virran alkuperäisen valon johdoista. Miten paljon watteja niiden jatkoksi kärsii laittaa?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #1 : 15.09.2025, 08:57:55 »
Laitan led nauhaa peräkonttiin ja ottaisin virran alkuperäisen valon johdoista. Miten paljon watteja niiden jatkoksi kärsii laittaa?

Johtojen vahvuus toki riittää, mutta toinen juttu huomioon. Kontin valon syöttö tulee BSI:ltä ja siinä on automaattisammutustoiminto, muistelisin. Kontin lamppu taitaa olla 5 Wattinen ja sen mukaan ottaisin pois alkuperäisen valon polttimon ja vastaava 5 Watin ledikuormanauha tilalle. Haaroita ennen lampun pistoketta johto ledille. Jos autosi on sedan, niin kontin etureunassa oleva valaisee koko kontin. Originaalivaloon voit laittaa lisäksi ledipolttimon, hyllyssäni on noita lasiputkityyppisiä lamppuja ja olivat hyviä antamaan parempaa valoa 407:n sisävaloissa, lampun värisävy, eli värilämpötila oli 3000 K, niin ei tullut tuunatessa "sinisen kirkasta amisohjaamoa".
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #2 : 15.09.2025, 12:40:18 »
Siellä on se w5w tuiju ja taitaa sammua itestään aika pitkän ajan jälkeen. Saapusalla on 4,8 ja 9,6 w metrille olevia nauhoja. Edellisissä autoissa oli Motonetista joku tehokas ~ 35 cm pitkä matala lista, harmi kun ei löydy enää
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 331
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #3 : 15.09.2025, 13:17:23 »
Itse laitoin yhden kappaleen tällaisia farkku 308 T9:n kattoverhoiluun: https://www.motonet.fi/tuote/ax4-auto-led-valonauha-12-v?product=65-02400&variant=16-00062
Valonauha riittää hyvin valaisemaan koko kontin.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2025, 13:22:20 kirjoittanut Aksu »

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 439
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #4 : 15.09.2025, 20:07:45 »
Valoteho eli lumenit ratkaisevat. Voihan sinne vetää vaikka vastuslankaa, joka ottaa 10w/m mutta ei valaise yhtään. Perus w5w lasikannan valoteho näytti olevan 50lm ja jonkun 4.8w/m valonauhan valotehoksi ilmoitettiin 300lm/m toki samalla ottoteholla voi joku toinen valonauha antaa vielä enemmän valotehoa.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #5 : 15.09.2025, 20:19:50 »
Johtojen vahvuus toki riittää, mutta toinen juttu huomioon. Kontin valon syöttö tulee BSI:ltä ja siinä on automaattisammutustoiminto, muistelisin. Kontin lamppu taitaa olla 5 Wattinen ja sen mukaan ottaisin pois alkuperäisen valon polttimon ja vastaava 5 Watin ledikuormanauha tilalle. Haaroita ennen lampun pistoketta johto ledille. Jos autosi on sedan, niin kontin etureunassa oleva valaisee koko kontin. Originaalivaloon voit laittaa lisäksi ledipolttimon, hyllyssäni on noita lasiputkityyppisiä lamppuja ja olivat hyviä antamaan parempaa valoa 407:n sisävaloissa, lampun värisävy, eli värilämpötila oli 3000 K, niin ei tullut tuunatessa "sinisen kirkasta amisohjaamoa".

Tarkotatko jotta 5 w polttimo vai alkuperäiset liitännät pitää jättää sinne?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #6 : 15.09.2025, 21:00:19 »
Tässä on hyvä T10 korvauspolttimo sisävaloihin alkup. himmeiden lasikantojen tilalle. Tuottaa valkoista 4000k valoa ilman tyypillistä ledien vilkkumis yms. sammumis ongelmia.

https://www.motonet.fi/tuote/osram-cool-blue-intense-lasikantapolttimopari-12v-5w-w5w-t10-halogen?product=43-2963
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #7 : 15.09.2025, 21:17:15 »
Tarkotatko jotta 5 w polttimo vai alkuperäiset liitännät pitää jättää sinne?

Ota vaan polttimo pois, jos päädyt ledinauhaan. Valo jakaantuu koko konttiin. Toki Megamanninkin ledipolttimolla tulee luxeja konttiin. Valaistus on testaamista. Tavarat eivätpeitä ledinauhaa, lampun toki.  Omassa fastbacissa on ledivalo kontin kannessa ja valoa piisaa. Orinaaluvalot peittyivät reissussa tavaroilla, nyt ei.Partcolta löytyi nerokas valolähde 30 eurolla. Ootas fotoa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #8 : 15.09.2025, 22:31:04 »
Ota vaan polttimo pois, jos päädyt ledinauhaan. Valo jakaantuu koko konttiin. Toki Megamanninkin ledipolttimolla tulee luxeja konttiin. Valaistus on testaamista. Tavarat eivätpeitä ledinauhaa, lampun toki.  Omassa fastbacissa on ledivalo kontin kannessa ja valoa piisaa. Orinaaluvalot peittyivät reissussa tavaroilla, nyt ei.Partcolta löytyi nerokas valolähde 30 eurolla. Ootas fotoa.

Laitoin jo nauhan liimausta vaille. Ei syttynytkään kontissa. En alkanut enää kokeilla tuleeko johtoon virtaa tai onko sulake ehjä. Nauha toimi tupakansytyttäjästä ennen peräkonttiin vientiä
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 439
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #9 : 15.09.2025, 22:48:35 »
Positiivinen ja negatiivinen täytyy diodiasennuksissa selvittää.

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 439
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #10 : 15.09.2025, 22:51:08 »
Tässä on hyvä T10 korvauspolttimo sisävaloihin alkup. himmeiden lasikantojen tilalle. Tuottaa valkoista 4000k valoa ilman tyypillistä ledien vilkkumis yms. sammumis ongelmia.

https://www.motonet.fi/tuote/osram-cool-blue-intense-lasikantapolttimopari-12v-5w-w5w-t10-halogen?product=43-2963
Ja asennetaan nitriilihansikkaat kädessä?

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #11 : 16.09.2025, 09:07:42 »
"Pienet T10/W5W halogeenit (5 W) → nämä kuumenevat paljon vähemmän, eikä sormenjäljet käytännössä riko niitä."
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #12 : 16.09.2025, 16:42:37 »
Positiivinen ja negatiivinen täytyy diodiasennuksissa selvittää.

Siinä se ja en muistanu ettei värit oo Pösössä mitä tavallisesti. Ensin toimi oikein ja sitten alkoi vilkuttaa tiheästi aina kun nauhalle menee virtaa
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #13 : 17.09.2025, 14:46:10 »
Siinä se ja en muistanu ettei värit oo Pösössä mitä tavallisesti. Ensin toimi oikein ja sitten alkoi vilkuttaa tiheästi aina kun nauhalle menee virtaa

No nyt on 406:ssä/lla valojuhlat! Oliko sedan vai SW ja tuliko hyvä?
Sanonta "savun jälkeen tarkistetaan kytkennät" ei enää pidä paikkaansa!
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #14 : 17.09.2025, 20:30:24 »
Sedan ja ois ainakin tarpeeksi hyvä kun ei vilkuttaisi. Vähän kylmempi kuin 3000 K ois parempi. Ihan passaa tuokin. Tarkistaa liitos auton omiin johtoihin onko tiukka. Jos se ei auta niin en tiijä missä vika.

Liimasin led nauhan ensin kaksipuoliseen Gorilla teippiin ja sen jälkeen puhdistettuun peltiin. Nauhan oma tarra ei olisi pitänyt pitkään.

Joskus aikaan piti tehdä kaikkea pimeässä tai taskulampun kanssa niin olen saanut siitä tykkänään tarpeekseni. Mehr licht Kekkoselle
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red