Kirjoittaja Aihe: 407 johtojen vahvuus  (Luettu 7453 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 331
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #15 : 17.09.2025, 20:44:05 »
Onkos siellä nyt muuta kuormaa perässä kuin se LED-nauha? Jos polttimo on irti, ja laitat sen takaisin paikalleen, niin loppuuko vilkkuminen?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #16 : 18.09.2025, 16:01:07 »
Onkos siellä nyt muuta kuormaa perässä kuin se LED-nauha? Jos polttimo on irti, ja laitat sen takaisin paikalleen, niin loppuuko vilkkuminen?

Saattaa valopiiri kestää molempienkin lamppujen kuormituksen. Jos ei, niin shunttivastus ledin rinnalle.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #17 : 19.09.2025, 20:43:03 »
Vilkutus alkaa kun se on palanut ensin oikein jonkun aikaa
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 331
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #18 : 19.09.2025, 22:23:21 »
Onko siellä nyt muuta kuormaa perässä kuin se LED-nauha?

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #19 : 19.09.2025, 22:24:00 »
Onko siellä nyt muuta kuormaa perässä kuin se LED-nauha?

Ei
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #20 : 20.09.2025, 14:31:18 »
Valoa päin nyt heittäen. Onko käytössä virtamittaria? Ledinauhan ottama x A? Kytke vaikkapa 3 Wattinen lamppu rinnalle vaikka paperiliittimillä lampun pistokkeen liittimiin mutta eristä ne teipillä ja kas, ei oikosulkua ja ei vilkuta! Ei tämä voi olla niin vaikeaa, ettei leijona häntäänsä nostaisi saadaksen yhden valoprojektin finaaliin. 😉
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #21 : 20.09.2025, 18:40:35 »
Mihin kohtaan yleismittari pitää kääntää?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 439
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #22 : 20.09.2025, 21:45:45 »
A-asentoon ja joissain mittareissa johdon siirto 10A porttiin. Sitten mittari sarjaankytkettynä nauhan kans, niin saa virrankulutuksen selville.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #23 : 23.09.2025, 15:45:35 »
Lienenkö kytkenyt oikein vai laitoinko rinnan? Mittarin + 10 A reikään ja johdot samoihin liittimiin mistä nauhalle tulee virta nauha samalla kytkettynä niihin. Lukemat seilasi mittarissa ees taas.

Varmistin liitokset niin kosketushäiriöitä ei ole
« Viimeksi muokattu: 23.09.2025, 16:05:13 kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 439
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #24 : 24.09.2025, 09:21:41 »
Taisi se livahtaa rinnankytkennäksi.  Virtamittari kytketään vain toisen johtimen välille ja A-asennossa mittarissa on hyvin pieni vastus. Mittari vastaa tällöin rautanaulaa, ei toki virrankestoltaan mutta se oikosulkee virtapiirin, mikäli se kytketään rinnan. On myös hyvin tärkeää laittaa mittajohdin takaisin mittarin jännitemittausporttiin, siirryttäessä virtamittauksesta jännitemittaukseen. Virtamittarin kytkentä:
https://peda.net/forssa/perusopetus/keskuskoulu/oppiaineet/ma/fysiikka/s%C3%A4hk%C3%B6oppi-2/sahkovirta/smv/e

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #25 : 30.09.2025, 19:35:59 »
Aukasin vahingossa takaa selkänojan ja siellä se vilkuttaa itekseen peräkontin kansi kiinni. Vilkuttaneeko jatkuvasti. En oo kerenny mittailla uuestaan
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #26 : 02.10.2025, 20:34:32 »
Laitoin sen 3 w polttimon sinne ja nauhakin vaikuttaisi toimivan oikein
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 johtojen vahvuus
« Vastaus #27 : 02.10.2025, 21:56:47 »
Laitoin sen 3 w polttimon sinne ja nauhakin vaikuttaisi toimivan oikein

3 W, kirkastui entisestään. Hyvä juttu ja nyt kovasti hanaa! Ei se vilkuttanut kuin auton väylä oli aktiivinen, eli auton mennessä nukkumaan, valokin sammuu.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -