Kirjoittaja Aihe: 407 H7 umpiossa  (Luettu 2546 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
407 H7 umpiossa
« : 23.09.2025, 15:49:56 »
Lamppu ei ole ennen luiskahtanut umpion sisään ja niin vain näkyy sekin onnistuvan.

Niksejä miten sen saa ongittua sieltä, jos en ole jo onnistunut
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 H7 umpiossa
« Vastaus #1 : 23.09.2025, 19:15:00 »
Sain ongittua pois teleskooppi magneetilla. Missään vehkeessä ei ole ollut yhtä vittumaisesti vaihdettavat polttimot. Rupiaa kaduttaan koko auton osto sen takia
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 H7 umpiossa
« Vastaus #2 : 24.09.2025, 22:05:26 »
Sain ongittua pois teleskooppi magneetilla. Missään vehkeessä ei ole ollut yhtä vittumaisesti vaihdettavat polttimot. Rupiaa kaduttaan koko auton osto sen takia

Ja kaukovalossa voi luiskahtaa lampun kantaa lukitseva kiinnitysrauta irti, siinä on myös jumppaamista, vedä ensin irti parkkipolttomo. Ideana voisi ollla H7:n tilalle ledit Valostoresta, omassa 407:ssa oli Xenonit ja tarina sinänsä, kun ohjausyksikkö meni rikki ja lampun linssi sekä heijastinpinta alkoi himmentyä. Kyllä muuten hyvä auto nuo edellämainitut sai sisältää. Siis kovasti vaan hanaa!
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 439
Vs: 407 H7 umpiossa
« Vastaus #3 : 25.09.2025, 03:26:17 »
Sain ongittua pois teleskooppi magneetilla. Missään vehkeessä ei ole ollut yhtä vittumaisesti vaihdettavat polttimot. Rupiaa kaduttaan koko auton osto sen takia
Samassa veneessä ollaan! Itselle 407:n alusta oli iso no no mutta jostain kumman syystä se tuli C5 x7: n kylkiäisenä. ;D Olin siis täysin sivuuttanut sen tosiasian, että nämä jakavat saman pohjalevyn, kun kuumeisesti halusin hydropneumaattisen jousituksen. No sentään kyyti on pehmeää ja polttimot eivät altistu tärinälle ja tarvittaessa niiden vaihto on helppoa, kun ei ole erillisiä pidäkejousia, vaan liitin kiinnittää polttimon paikoilleen.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 H7 umpiossa
« Vastaus #4 : 25.09.2025, 21:03:47 »
Ja kaukovalossa voi luiskahtaa lampun kantaa lukitseva kiinnitysrauta irti, siinä on myös jumppaamista, vedä ensin irti parkkipolttomo. Ideana voisi ollla H7:n tilalle ledit Valostoresta, omassa 407:ssa oli Xenonit ja tarina sinänsä, kun ohjausyksikkö meni rikki ja lampun linssi sekä heijastinpinta alkoi himmentyä. Kyllä muuten hyvä auto nuo edellämainitut sai sisältää. Siis kovasti vaan hanaa!

Kumpikin rauta irtosi ja käytössä vain lyhyet. Kysyin Philipsiltä niiden ledeistä ja Ultinon Access on +80 % kun tavallinen Xtreme vision pro on +150 %
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 439
Vs: 407 H7 umpiossa
« Vastaus #5 : 26.09.2025, 00:44:01 »
Perus H7 halogenin valovirta on noin 1500lm. Xtreme vision pro: lle luvataan 1875lm +-15% ja Ultinon accessille 1600lm. Prosentit on mainontaa mutta toki myös valovirraltaan suurimmalla on korkeimmat prosentit. Valon värilämpötilalla on myös vaikutusta koettuun valaisutehoon ja kuljettajan virkeyteen, eli mitä valkeampaa, sen parempi. Mikäli polttimon vaihto on noin vaikea, niin ehkä sinne kannattaisi laittaa mahdollisimman pitkäikäinen eli LED, mikäli toimii väyläsähköjen kanssa, vaiko sittenkin buustattu halogeeni, jolloin polttimon vaihtoihin rutinoituisi.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 H7 umpiossa
« Vastaus #6 : 27.09.2025, 09:31:05 »
Ja kaukovalossa voi luiskahtaa lampun kantaa lukitseva kiinnitysrauta irti, siinä on myös jumppaamista, vedä ensin irti parkkipolttomo

Tarkotatko parkin irrottamista silloin kun kiinnitysrautaa laitetaan takaisin?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 H7 umpiossa
« Vastaus #7 : 27.09.2025, 16:06:24 »
Muutenkin, parkki irti että sormet mahtuu ottaa pois ja laittaa uuden, on ahdasta ja varo sitä klinkkua irtoamasta... Vasurissa akku pois tieltä helpottaa kovasti ja oikeassa pesurin täyttöputki kannatta nyppästä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 H7 umpiossa
« Vastaus #8 : 27.09.2025, 19:59:35 »
Ujutetaanko lampun jousi sivusta paikalleen vai painetaanko edestä? Olin peilaavinani jotta valkoisessa muovissa oli rako edessä.

Miten klinkku on kiinni ja saattaa irrota?

Koitin nitkutella putkea eikä liikkunut mihinkään
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red