Kirjoittaja Aihe: Automaattilaatikon vikakoodien luku  (Luettu 8919 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lynyrd

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
Automaattilaatikon vikakoodien luku
« : 09.10.2025, 12:32:34 »
Onko palstalla joku, jolla softaa ja laitteita jolla saisi 4HP20 laatikosta luettua vikakoodeja. Auto on 406 V6.
Tai sitten vikkejä, missä voisi luettaa.
Länsiauto Lahti ei onnistunut mitään lukemaan (tämä ei kyllä valitettavasti kovasti yllättänyt- ei kokemusta vanhemmista autoista)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 757
  • 508 GT-Line 225
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #1 : 09.10.2025, 21:52:45 »
Onko palstalla joku, jolla softaa ja laitteita jolla saisi 4HP20 laatikosta luettua vikakoodeja. Auto on 406 V6.

Heitän arvan vuosimallista, että on mallia ennen faceliftiä 199x. Vanhempien mallien PP2000 voisi taipua lukemaan, mutta Diagbox ei. Motomaattiakin vois kokeilla.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Lynyrd

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #2 : 12.10.2025, 21:18:58 »
Arvaus on hyvä, mutta väärin. Auto on vm 2003

Kitkar745

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 644
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #3 : 12.10.2025, 22:12:18 »
Onko palstalla joku, jolla softaa ja laitteita jolla saisi 4HP20 laatikosta luettua vikakoodeja. Auto on 406 V6.
Tai sitten vikkejä, missä voisi luettaa.
Länsiauto Lahti ei onnistunut mitään lukemaan (tämä ei kyllä valitettavasti kovasti yllättänyt- ei kokemusta vanhemmista autoista)

Mitä vaihdeloota tekee tai jättää tekemättä? Vilkkuuko sport ja winter mittaristossa, vaihtaako pienemmälle niin että tuntuu ku joku löis selkään.

Tampereella on parikin paikkaa jossa osataan lukea koodit ja korjaavat myös.
Peugeot 406 executive 2004. Une merguez

Ex kulkineet : Citroën xantia 1.8 - 98 C'est une sacrée bagnole  volvo 940 turbo ft - 95, volvo v70 2.4 - 98, volvo 740 2.3 - 90, saab 900 2.0 - 90, saab 900 2.0 - 86, datsun sunny 1.5 - 83, ford escort 1.6 - 82

Lynyrd

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #4 : 13.10.2025, 10:54:49 »
Valot vilkuu, parkkilukko ei vapauta, laaatikko toimii vain kolmosella ja pakilla.

Tuolla asiasta enemmän
https://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=89995.0


Mitkä paikat Tampereella osaa asiaa?

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 396
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #6 : 13.10.2025, 12:48:21 »
Niin tää oli tämä case missä ei saa yhteyttä ohjainyksikköön. Kysyisin joltain sähköistä ymmärtävältä korjaamolta. Hubon auto vois olla hyvä mutta niillä kävi tulipalo. Ootko kokeillu ottaa liitintä irti joka menee vaihteiston hydrauliikka yksikköön? Saako tämän jälkeen yhteyden laatikon ecuun.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 331
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #7 : 13.10.2025, 13:57:55 »
Itse en lähtisi kovin kauas viemään vikakoodien lukuun, jos ei ole vielä mittaamalla varmistettu, että (väylän) johtimet ovat kunnossa.

Kitkar745

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 644
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #8 : 13.10.2025, 15:49:10 »
Omassa yhteys katkesi kun korjaamo hosui akun laitossa. Bsm yksikön buuttaus auttoi. Älä kysy mitä kaikkea laitettiin päälle yhtä aikaa kun piti kääntää vain valot päälle.

Franse motour Tampereella osaa asiansa.
Peugeot 406 executive 2004. Une merguez

Ex kulkineet : Citroën xantia 1.8 - 98 C'est une sacrée bagnole  volvo 940 turbo ft - 95, volvo v70 2.4 - 98, volvo 740 2.3 - 90, saab 900 2.0 - 90, saab 900 2.0 - 86, datsun sunny 1.5 - 83, ford escort 1.6 - 82

perrye

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #9 : 13.10.2025, 19:33:03 »

Franse motour Tampereella osaa asiansa.
ääni tälle
Käytössä: 508SW 2012 2.2 HDi DW12C, 207 2006 1.4 i 16v 90 KFU
Ex: 508 2011 2.0 HDi DW10CTED4, 407SW 2008 1.6 HDi DV6TED4, 406 2001 2.0 HDi 110 DW10ATED, 406 1996 1.8, 307 2001 1.4, 307 2003 1.6

Lynyrd

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #10 : 13.10.2025, 20:16:01 »
Kiitos vikeistä.
Kaikki mahdolliset liittimet on irrotettu ja contact cleenerillä putsattu. Johdotukset ehjän näköiset.
Kovasti epäilen tuota Länsiauton osaamista, että mistä liittimistä yrittivät lukea.
Ymmärtääkseni pitäs jollani erikoissoftalla lukea suoraan laatikon liittimistä

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 757
  • 508 GT-Line 225
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #11 : 13.10.2025, 20:21:00 »
Itse en lähtisi kovin kauas viemään vikakoodien lukuun, jos ei ole vielä mittaamalla varmistettu, että (väylän) johtimet ovat kunnossa.

Sivuilta 13 - 18 ohjeistus tuolta https://www.theseus.fi/handle/10024/788599
Auton pitäisi antaa Uxxx vikakoodi, jos väyläyhteydessä on vikaa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 757
  • 508 GT-Line 225
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #12 : 13.10.2025, 20:26:46 »
Omassa yhteys katkesi kun korjaamo hosui akun laitossa. Bsm yksikön buuttaus auttoi. Älä kysy mitä kaikkea laitettiin päälle yhtä aikaa kun piti kääntää vain valot päälle.

Franse motour Tampereella osaa asiansa.

Buuttaus sana ja alustus on eri merkitys. Alustus on aina, kun autoon laitetaan virrat ja se raksuttelee hetken. Mutta buuttaus on akun napa irti ja sitten väylä herätetään laittamalla parkit päälle avoimesta ikkunasta. Muuta buuttia ei ole tiedossa, paitsi virginointi, jota plagu teki aikoinaan moottorien ECUille, osana oli BSIn ajonesto. Toki merkkiliike voi tehdä jotakin latauksia tehtaan palvelimelta.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 331
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #13 : 13.10.2025, 20:50:33 »
Sivuilta 13 - 18 ohjeistus tuolta https://www.theseus.fi/handle/10024/788599
Auton pitäisi antaa Uxxx vikakoodi, jos väyläyhteydessä on vikaa.

Ihan en tuon tason mittausta tässä hakenut takaa, vaan ihan vain yksinkertaista yleismittarilla piippailua. Länsiauto kun on kerrotun mukaisesti jo todennut todennäköisen väylävian, niin itse en lähtisi hakemaan todennäköisesti samaa diagnoosia kauempaa.

Se on sitten toinen tarina, jos lähdetään hakemaan vian korjausta kauempaa, mutta kysymys oli kuka tekisi onnistuneesti vikakoodien lukua.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 757
  • 508 GT-Line 225
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #14 : 14.10.2025, 10:25:34 »
Totta, mutta hyvä tietää, että on nerokas ja varma systeemi. Ok, sevastusmittaus, eli ohmisesti jotta päätevastus, olkoon 120 ohmia näkyy tai väylällä jännitteet CAN-H ja CAN-L johdoista. Kyllä se on uskottava, että Länsi-Auto osaa edellä kuvatun mukaisesti tehdä diagnoosin. Ehkäpä PP2000 Office voi taipua noin vanhaan paremmin lukemaan kuin Diagbox. Auton maantieteellinen sijainti mahdollistaa vikakoodien lukemisen, jos on PK-seudulla.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -