Kirjoittaja Aihe: Automaattilaatikon vikakoodien luku  (Luettu 8918 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lynyrd

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #15 : 14.10.2025, 18:22:36 »
En ole buuttausta vielä kokeillut, koska:
kerran akkua vaihtaessani edelliseen  406:een yksi kaveri tuli vinkaamaan, että ikkuna pitää jättää auki yms. Sen seurauksena akun vaihdon jälkeen olikin ajonesto päällä ja piti hinata merkkikorjaamoon.

Kannattaisiko kokeilla buuttausta? Onko tuo buuttaus kovin turvallinen, oikein tehtynä? Kokemuksia?

Nyt olen autoa tutkiessani ottanut akun ainakin 10 kertaa irti ja ihan normaalisti.  avaimen pitänyt taskussani, ikkunat kiinni, ei ovien lukitusta. Ja aina lähtee käyntiiA

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #16 : 14.10.2025, 19:18:51 »
Ite en ole ikkunoita availlut, tai parkkeja laitellut. Tähän tyyliin kaikissa PSA vehkeissä:

1. Sammuta auto, avaimet pois → odota n. 3 min (BSI menee lepotilaan).

2. Irrota akun kenkä ja odottele vaikka 5min.

3. Kytke kenkä takaisin → odota taas n. 3 min.

4. Käännä virrat päälle → odota vielä hetki.

5. Virrat pois → käynnistä auto.

Lisäksi ohjekirjasta löytyy yleensä mallikohtainen ohje.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

Kitkar745

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 644
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #17 : 15.10.2025, 19:05:39 »
En ole buuttausta vielä kokeillut, koska:
kerran akkua vaihtaessani edelliseen  406:een yksi kaveri tuli vinkaamaan, että ikkuna pitää jättää auki yms. Sen seurauksena akun vaihdon jälkeen olikin ajonesto päällä ja piti hinata merkkikorjaamoon.

Kannattaisiko kokeilla buuttausta? Onko tuo buuttaus kovin turvallinen, oikein tehtynä? Kokemuksia?

Nyt olen autoa tutkiessani ottanut akun ainakin 10 kertaa irti ja ihan normaalisti.  avaimen pitänyt taskussani, ikkunat kiinni, ei ovien lukitusta. Ja aina lähtee käyntiiA

Mulla kun ei oo muista vm 406 kokemusta kun tuosta omasta 04 mallista ja tuo oma jumittui korjaamon hosumisen takia ja ratkastiin siellä 2pv päästä, niin ainoa mikä bsm herätti henkiin oli akun irroitus ohjeen mukaan joka pitkä ku nälkävuos, sammuta auto odota ja odota kunnes naksuu bms purkki no ei naksunu, eikä yhteyttä. Kytkettiin kenkä käännettiin valot päälle. Ei toimi. Ja kokoajan lakkas enemmän sähköasioita toimimasta. Ensin takavalot, sit sisävalot, puhallin k lukko jne jne. Sit ku teki näin, akku irti 15min odottelun jälkeen, kuskin paikal tyyppi valmiina yks avoimen ikkunan vieres seisoon, ja akku takasin kiinni, samontein kuski vetää kaiken päälle virrat pyyhkijät pitkät valot ja ulkona seissyt kääntää viiksestä valot ja painaa sähkölasit alas.

Tuon jälkeen lukija pääs sisään ongelmitta ja vikakoodit pois, ja kaken sai ohjelmoitua.

Korjaamon tyyppi totes et tää opittiin ekana talvena kun diesel pösöistä meni ekat akut ja akku vaan irrotettiin ja sama tapahtu niille, lähtee käymään mut pikkuhiljaa lakkaa toimimasta.
Peugeot 406 executive 2004. Une merguez

Ex kulkineet : Citroën xantia 1.8 - 98 C'est une sacrée bagnole  volvo 940 turbo ft - 95, volvo v70 2.4 - 98, volvo 740 2.3 - 90, saab 900 2.0 - 90, saab 900 2.0 - 86, datsun sunny 1.5 - 83, ford escort 1.6 - 82

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 331
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #18 : 15.10.2025, 20:05:00 »
...ainoa mikä bsm herätti henkiin...

Viittaatko tässä moottoritilan sulakerasiaan, jota usein kutsutaan BSM:ksi kun siinä taitaa pääsääntöisesti sellaiset merkinnät olla (PSF1 taitaa olla virallinen termi), vai kojetaulun uumenista löytyvään "sulakerasiaan", josta käytetään Peugeot-dokumentaatiossa nimitystä BSI, mutta varaosaputiikeissa näkyy usein nimitys BSM?

Lynyrd

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: Automaattilaatikon vikakoodien luku
« Vastaus #19 : 15.10.2025, 20:43:23 »
Erilaisia ohjeita minäkin asiasta lukenut ja tuo Kitkarin tapaus ei oikeiin luottamusta herätä lähteä buuttausta kokeileimaan. Munohjekirjakaan ei sano asiasta mitään. Mulla autossa toimii tällä hetkellä kaikki laitteet, paitsi tuo laatikko

Ne ennen väyläohjausta olleet 406 on paljon luotettavampia. Kokemusta on 9:n 406 osalta, joista 3 uudempaa mallia ja kaikissä näissä sähkövikoja