Kirjoittaja Aihe: 407 ei käynnisty  (Luettu 13888 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
407 ei käynnisty
« : 10.12.2025, 16:22:38 »
Auto 407 2,0 bensa ew10j4 144 000 km

Uusi puola Bosch noin 139 000 km kohdalla

Noin 142 000 km kohdalla aloitti satunnaisesti niin ettei käynyt ihan oikein startin jälkeen ja moottorin vikavalo paloi jatkuvasti. Kun kaasutti kierroksia niin alkoi käymään oikein.

Iltapäivällä alkoi juonitella enempi starttaa, hörähtää, ei jää käymään. Joskus vajaat tehot, joskus oikeat. Moottorin vikavalo palaa jatkuvasti ja esp pois toiminnasta satunnaisesti. Täytyy startata hyvinkin monesti ja vasta sitten jää käyntiin

Koodit
P0170 fuel injection not characterised, mixture regulation coherence
P0351 sytytyspuola 1/4
P0352 sytytyspuola 2/3
P0403 egr electrovalve position coherence

Korjaamon mukaan muut koodit pysyy pois ja sytytyskatkokset tulee heti takaisin. Egr ei jää auki ja liikkuu.

Saattaako P0170 olla useista käynnistyksistä? Mistä egr koodi?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 404
  • L'être en mouvement
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #1 : 10.12.2025, 16:35:04 »
Mikäs se oli alkuperäisen puolan merkki? Oliko Bosch? Itsellä muistaakseni oli 307:ssa tarkkaa, että puola oli just alkuperäinen. Tarvikejuttu ei kestänyt kauaa ...
”Kyllä mä tän ymmärrän, mutta kun mun aivot ei.” M.N.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #2 : 10.12.2025, 18:31:27 »
Kuuluuko bensapumpulta normaalit äänet, kun kääntää virrat päälle?
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #3 : 10.12.2025, 21:33:39 »
Kuuluuko bensapumpulta normaalit äänet, kun kääntää virrat päälle?

BSM-boxilta haiskahtaa. Rele ei anna virtaa suuttimelle eikä pumpulle.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #4 : 10.12.2025, 21:35:37 »
Mikäs se oli alkuperäisen puolan merkki? Oliko Bosch? Itsellä muistaakseni oli 307:ssa tarkkaa, että puola oli just alkuperäinen. Tarvikejuttu ei kestänyt kauaa ...

V6 oli krantumpi puolan valmistajasta. Valeo toimi parhaiten, siis käyttöikä oli kohtuullinen.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

kurkimies

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 346
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #5 : 11.12.2025, 14:39:58 »
Mikäs se oli alkuperäisen puolan merkki? Oliko Bosch? Itsellä muistaakseni oli 307:ssa tarkkaa, että puola oli just alkuperäinen. Tarvikejuttu ei kestänyt kauaa ...

Motonet myy 307 ainakin 1.6litran bensakoneeseen täysin PSA:n alkuperäistä puolaa 179€, Valeon 129€ ja halvin 89.90€. Jos haluaa olla täysin varma toimivuudesta, niin alkuperäinen puola paikalle. Samalla hyvä vaihtaa tulpat.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 856
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #6 : 11.12.2025, 14:47:52 »
Se mikään puolavika ole. Kyllä se huonollakin lähtee säksättämään. Eiköhän tässä ole ECM vikaa. Tulpista voi kattoa saako bensaa ja mikä sylinteri palaa. Siitä voisi sitten päätellä että saako kipinää vai onko suuttimia rikki. Starttipilotilla vois käyttää niiin siitä näkis sitten onko polttoaineensaantia vaiko sähkö uupelossa. Sitten oskiloskooppia ja kunnon yleimittaria. Pyörimisnopeusanturia, kaksoireletta, pumpun kuuntelua tai suorakytkentää. Sulakkeita ja releitä tarkkailla. Mutta pilottihommiin alkaisin ensimmäiseksi että voisi allokoida millä strategialla lähetään etenemään.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #7 : 11.12.2025, 17:31:57 »
Mikäs se oli alkuperäisen puolan merkki? Oliko Bosch? Itsellä muistaakseni oli 307:ssa tarkkaa, että puola oli just alkuperäinen. Tarvikejuttu ei kestänyt kauaa ...

NGK ja en tiedä alkuperäisyydestä. Laitoin sen takaisin niin kokeilee sillä ensin. Varmasti toimiva Esen on 406 moottorissa jota en kehannut alkaa ottaan sieltä.

Kuuluuko bensapumpulta normaalit äänet, kun kääntää virrat päälle?

Kuuluu

Tulpat on vaihdettu samalla kuin Boschin puola
« Viimeksi muokattu: 11.12.2025, 17:37:47 kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #8 : 11.12.2025, 20:56:45 »
Tekee NGK puolallakin ihan saman
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #9 : 11.12.2025, 22:54:20 »
Katotaanko tulppia onnistuneen vai epäonnistuneen käynnin jälkeen? Kun sillon kun käy niin käy oikein ja onko tulppiin kerenny tulla kahdessa päivässä ja vajaassa 100 km näkyvää?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 856
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #10 : 12.12.2025, 06:41:42 »
Kyllä parin päivän jälkeen näkee hyvin miten palotapahtuma onnistuu jos niitä on pruukannu kattella.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 993
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #11 : 12.12.2025, 12:11:19 »
Epäonnistuneen käynnin jälkeen se tulppa on märkä joka ei sytytä. Jos suuttimessa vikaa, niin antaa ko.suuttimesta vikakoodin.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #12 : 12.12.2025, 12:24:46 »
Sulkeeko tai vahvistaako jo jotain?

Laitoin käyntiin lämpiämään, oli sammunut ja ei yritäkään käyntiin uudestaan. Starttaa hyvin. Kun laittaa virrat niin ei surahda. Kojelaudasta joku naksahtaa.

Noin 10 min, virrat, naksuvia ääniä edestä jotka eri kuin kojelaudasta, hörähtelee ja viimein käynnistyy, käy ensin rytkyen joka tasoittuu ja sitten jotenkin karkeasti. Kun kaasuttaa ja kierrokset tippuu niin rytkyy. Kierroslukumittarin eläminen noin neulan leveydeltä. Kun pitää kierrokset kaasulla vähintään tasan 1000 niin käy tasaisesti, silti ehkä on jotain poikkeavaa tavalliseen nähden.

Uusia käynnistyksiä, käynti normalisoitui ja karkeus hävisi, ei rytky kun kaasuttaa ja tiputtaa joutokäynnille ja kierrokset liikkuu mittarissa justiin havaittavasti kun katsoo tarkkaan.

Sammui itsestään.

Koodeiksi antaa samat
P0352
P0351

Lukija on kevyt malli ja ei näköjään nollaa koodeja ja lukeneeko kaikkia. Ostettu Motonetista helposti 20 vuotta sitten 406 käyttöön ja siitä saa nollattua nuo samat. En kehtaa katsoa tulppia tämmösellä pakkasella
« Viimeksi muokattu: 12.12.2025, 13:21:10 kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #13 : 12.12.2025, 13:18:11 »
Epäonnistuneen käynnin jälkeen se tulppa on märkä joka ei sytytä. Jos suuttimessa vikaa, niin antaa ko.suuttimesta vikakoodin.

Tuommonen muistikuva on kaasuttimien ajalta
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #14 : 12.12.2025, 13:34:17 »
Kato kaasuläppäkoteloon yhdistyvä töpseli ja avaa se, ettei ole hapettunut.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...