Kirjoittaja Aihe: 407 ei käynnisty  (Luettu 13840 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #15 : 12.12.2025, 15:40:36 »
Hakuammuntaa. Merkkitesteriin ja avot, auto kertoo vaivansa.
.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 716
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #16 : 12.12.2025, 16:33:35 »
Hakuammuntaa. Merkkitesteriin ja avot, auto kertoo vaivansa.
.

Bosch ei kerro?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #17 : 12.12.2025, 17:33:29 »
Töpselit kannattaa muutenkin käydä läpi, ennaltaehkäisevää toimintaa, varsinkin jos joku on erehtynyt joskus pesemään konehuoneen. Minulla on 10 vuoden aikana toi kaasuläppäkotelon töpseli kahdesti hapettunut ja sen jälkeen tulee jos minkälaista herjaa ja kone käy varaohjelmalla karkeasti jne.
Töpseli auki ja sopivat sprayt kontakteihin ja taas menee monta vuotta. On se vaan ihmeellistä.  ;)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 716
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #18 : 12.12.2025, 17:45:43 »
Töpselit kannattaa muutenkin käydä läpi, ennaltaehkäisevää toimintaa, varsinkin jos joku on erehtynyt joskus pesemään konehuoneen. Minulla on 10 vuoden aikana toi kaasuläppäkotelon töpseli kahdesti hapettunut ja sen jälkeen tulee jos minkälaista herjaa ja kone käy varaohjelmalla karkeasti jne.
Töpseli auki ja sopivat sprayt kontakteihin ja taas menee monta vuotta. On se vaan ihmeellistä.  ;)

Utopistiselle kuulosti sekin miten erillisen vessan rikkinäinen sekoittaja aiheuttaa lämpimän veden loppumisen suihkussa
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 856
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #19 : 13.12.2025, 20:51:32 »
Tuota jos saat käyntiin niin suuttimia irti yksi kerrallaan. Ja miltä ne tulpat näyttää. Puolan voisi tutkia oskiloskoopilla. Ja kakoisrele.oletko löytänyt sen. Ja jos ei lähe niin mitä pilotilla tekee. Jostakin päästä se pitää lähteä diagnosoimaan. Poisulkua ja mittausta niin siitähän sen lähtee. EI se merkkitesteri kyllä tähän auta. Pilotilla minä kattoisin niin näkis että jos käy hyvin ja tasaisesti niin saa kipinää sitten. Pääsis perehtymään onko sähkö vai polttoainevikaa. Siinä pitäis tietenkin olla en verran rohkea että töräyttää pilottia putkeen.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 716
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #20 : 14.12.2025, 01:44:06 »
Tuota jos saat käyntiin niin suuttimia irti yksi kerrallaan. Ja miltä ne tulpat näyttää. Puolan voisi tutkia oskiloskoopilla. Ja kakoisrele.oletko löytänyt sen. Ja jos ei lähe niin mitä pilotilla tekee. Jostakin päästä se pitää lähteä diagnosoimaan. Poisulkua ja mittausta niin siitähän sen lähtee. EI se merkkitesteri kyllä tähän auta. Pilotilla minä kattoisin niin näkis että jos käy hyvin ja tasaisesti niin saa kipinää sitten. Pääsis perehtymään onko sähkö vai polttoainevikaa. Siinä pitäis tietenkin olla en verran rohkea että töräyttää pilottia putkeen.

Katon tulpat ja värkkään kun keli lauhtuu. Suuttimia kokonaan irti ruuvaamalla vai miten? Niiden kans en ole tehnyt mitään ennen.

Laitetaanko pilottia ilmanottoaukosta suodattimen läpi vai suodattimen takaa?

Liekö puola kun on kokeiltu kahta ja kummallakin tekee saman?

En tiedä missä kaksoisrele on tai miltä se näyttää. Tavallinen kuutio vai joku muu?

Otin 406 liikenteeseen niin auto on
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 993
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #21 : 14.12.2025, 01:52:55 »
Tuommonen muistikuva on kaasuttimien ajalta
No näin oli 206:ssa, jossa tulpan jatko oli hapettunut: tulppa oli märkä. 607:ssa suutin rikki, antoi suuttimen vikakoodin. Molemmista tiesi heti kummassa on vika, sytytyksessä vai bensansaannissa.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 856
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #22 : 14.12.2025, 09:36:14 »
Teitenkään se ole puola jos kahta on kokeiltu. Siitä ilmansuodatinkotelosta töräyttää vaan ja täräyttää käyntiin ja sumuttaa jatkuvasti niin sillälailla voi hakea vikaa. Suuttimet on suutinrungossa ja se vain irti ja vessapaperia alle suoraan ja kattoo mikälainen alue kastuu vai kastuuko ollenkaan.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #23 : 14.12.2025, 22:57:10 »
Teitenkään se ole puola jos kahta on kokeiltu. Siitä ilmansuodatinkotelosta töräyttää vaan ja täräyttää käyntiin ja sumuttaa jatkuvasti niin sillälailla voi hakea vikaa. Suuttimet on suutinrungossa ja se vain irti ja vessapaperia alle suoraan ja kattoo mikälainen alue kastuu vai kastuuko ollenkaan.

Mitä vikaa voi hakea? Vieläkin kannatan merkkitesteriä, jolla näkee vikakoodit ja livedataa. Puolien vsrautumidarvot, seoksen, kaasuläpän asennon ja anturitiedot. Pahimmillaan vika voi olla irronnut kuminpalanen, jota ei testeri kerro mutta mittausdata rollaa suunnan mistä etsiä vikaa. Varo jos alat turaamaan suuttimien bensiinin sumuhöyryjen kanssa, palo-räjähdysvaara!
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 716
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #24 : 15.12.2025, 01:38:32 »
Auton saaminen merkkitesteriin on ongelma kun sen pitäisi toimia reilu 70 km. Tai kuljettaa jollain muulla tavalla
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 856
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #25 : 15.12.2025, 15:58:00 »
Tämähän se juuri on kun ei oikein ole käytännön maamiehen käsitystä. Että mikä siinä sitten räjähtää jos vessapaperin laittaa alle ja siihen tulee muutamia millejä polttoainetta. Heittä jo houraamasta niitten testereittes kans.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 716
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #26 : 15.12.2025, 16:44:08 »
No nii rauhaa
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #27 : 15.12.2025, 17:19:15 »
Tämähän se juuri on kun ei oikein ole käytännön maamiehen käsitystä. Että mikä siinä sitten räjähtää jos vessapaperin laittaa alle ja siihen tulee muutamia millejä polttoainetta. Heittä jo houraamasta niitten testereittes kans.

Niin, ihan ystävällisesti..voihan tuota rassata loppuikänsä, mutta kaveria autetaan järkevimmin testerillä. Ei ollut puhetta, että auto on "korvessa". Missäpäin auto onkaan? Jos joku lähellä oleva sattumalta tökkäisi testerinsä autoon. Kun alkaa purkamaan lotolla vanhaa autoa, niin aika rapeat on mm. suuttimien liittimet yms. putket ja liittimet. Perustuu kokemukseen, kun tuollainen 407 oli 14 vuotta ja sai etanolimuunnoksen, rapeaa oli. Toki rivinelonen on helpompi kuin V6. Joo rauhaa vaan...varsinkin kun auton omistajan korjaustaidoista ei ole tietoa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 856
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #28 : 15.12.2025, 19:48:59 »
Joo, nyt on paaston aika.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 993
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #29 : 15.12.2025, 21:00:31 »
Jos tää on se asentotunnistin, siitä ei tule vikakoodia.