Kirjoittaja Aihe: 407 ei käynnisty  (Luettu 13889 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 351
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #30 : 15.12.2025, 21:30:25 »
Olikos tämä millä ew10 versiolla? Vanhemmalla RFN vai uudemmalla RFJ versiolla. RFN moottoriakin on tainnut eri päästöversioita. (ilman ilmapuhallusta ja ilmapuhalluksen kanssa)
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #31 : 15.12.2025, 23:03:24 »
Olikos tämä millä ew10 versiolla? Vanhemmalla RFN vai uudemmalla RFJ versiolla. RFN moottoriakin on tainnut eri päästöversioita. (ilman ilmapuhallusta ja ilmapuhalluksen kanssa)

(6D_) 2.0 (6DRFNB, 6DRFNE) (RFN (EW10J4)) (100 kW / 136 hv

Missä kaksoisrele on ja mille se näyttää? Onko se se jota ei ole tehty vaihdettavaksi ja joka pitää ohittaa, jos haluaa vaihtaa?

Enempi ja ensimmäisenä tässä rajoittaa oma fyysinen toimintakyky kun pitäisi pystyä olemaan kumarassa ja seistä kauemmin jotka ei toistaiseksi oikein onnistu. Yleismittaristakaan en tajua kuin kädestä näyttämällä.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2025, 00:03:09 kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 351
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #32 : 15.12.2025, 23:37:27 »
Ei oo enää ulkoista kaksoisrelettä 407:ssa. BSM vikoja (moottoritilan sulakerasia) on näissä ollut. Haulla löytynee useampikin viestiketju. Kanattaa mitata puolalta että sinne tulee 12v jännitesyöttö.
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #33 : 16.12.2025, 00:04:48 »
Ei oo enää ulkoista kaksoisrelettä 407:ssa. BSM vikoja (moottoritilan sulakerasia) on näissä ollut. Haulla löytynee useampikin viestiketju. Kanattaa mitata puolalta että sinne tulee 12v jännitesyöttö.

Tuo?

https://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=89941.0
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #34 : 23.01.2026, 00:37:54 »
Tuo on omituinen.

Vasta pakkasien jälkeen kaivoin auton hangesta tarkoituksena siirtää se kylmään latoon jossa saattaa värkätä. Ei meinannut käynnistyä kunnes viimein onnistui ja sain ajettua sinne. Annoin käydä jotta akku latautuu ja kävi vajaan tunnin kunnes sammui itsestään. Käynnistyi uudestaan monien yritysten jälkeen ja auto jäi siihen.

Toissapäivänä oli tarkoitus kokeilla pilottia ja katsoa tulpat. Se lähtikin heti käyntiin ja joka kerta kun sammutti ja starttasi. Ei kokeiltu pilottia ja katsottu tulppia.

Keksin jotta erilaista aiempaan oli käytetty avain. Autoon on kaksi avainta ja kuskia joista minun avain on se jota ei ehkä ole käytetty historiassa ollenkaan paitsi viime kesäkuusta alkaen lähes joka päivä. Toisella enempi käytössä olleella avaimella startattu tuona aikana huomattavasti vähemmän.

Aamulla toinen kuski oli kokeillut omalla avaimellaan ja oli käynnistynyt oikein joka kerta. Jättänyt käyntiin, vajaan 2 tunnin jälkeen oli sammunut itsestään ja käynnistynyt uudestaan heti oikein. Oli kuulemma savuttanut. Vai höyrynnyt seisomisesta?

Minä kokeilin illalla omalla avaimella ja käynnistyi heti oikein. Kun sammuttelin ja starttailin niin välissä oli joitakin kertoja ettei käynnistynyt. Otin avaimen pois, laitoin ovet kaukolla lukkoon ja auki, starttasin ja käynnistyi. Seuraavan ei käynnistymisen jälkeen käytin avainta pois virtalukosta vähän kauempana ja käynnistyi. Noita räplätessä moottorin häiriövalo sammui ja engine repair needed tekstiäkään ei tullut enää tai muita kuvakkeita. Oma koodinlukija ei taida poistaa koodeja ja siellä on samat 351 ja 352.

Saattaisiko olla avaimen elektroniikka ja siksi käynnistyksenesto? Jos on niin miten sammuu joskus itsestään? Keskusteleeko auto ja avain jatkuvasti vai vain käynnistyksen aikana? Tankki on puolillaan ja akussa virtaa. Uudet tapahtumat tulee niin satunnaisesti ettei minusta pilotilla kokeillessakaan tietäisi käynnistyykö se sillä vai bensalla, mitä kipinä tekee tai on tekemättä vai mitä tapahtuu. Avaimet ei vaihdu kuskien välillä. Vai mikä vittu tuota riivaa?

406 sammuu kovalla pakkasella itsestään joidenkin minuuttien jälkeen ensimmäisestä startista ja rytkyttelee kunnes noin kolmen uudelleen käynnistyksen jälkeen alkaa käydä tasaisesti
« Viimeksi muokattu: 23.01.2026, 00:42:42 kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #35 : 23.01.2026, 08:08:33 »
Ompas omituinen käyntisessio. Jos olisi avaimesta johtuva, niin ilmoittaa mittaristossa kuvakkeella, jossa avain ja ruksi. Kaasuläpän säätimen hitaus voi sammuttaa moottorin. Ilman merkkitesteriä on aika tuuri löytää vikaa, kun CAN-koodit vilistävät auton toiminnassa ja poikkeamissa antavat vikakoodin. Live-datasta voi myös napata mahdollisen poikkeaman, missä vika tai hetkellinen häiriö.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 856
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #36 : 23.01.2026, 09:25:55 »
Tuo pakkanen viittaa siihen kaauläppäkotelon läpän jumittamiseen. Samantyyppinen ongelma on EW12J4 jossa sään ollessa kovin kylmä läppä juutuu koteloon ja käy vain tyhjäkäyntiä. Uusi kotelo ja tiukka sovite. Siinä on lämmitys ja tyhjkäkäynnillähän se voi huurtaa helposti. Sen voisi ihan visuaalisesti inspektoida. Sehän kerran tarkistaa vain sirun ja jos ei avainsymbolia näy niin se ei tosiaan viittaa sinne. Tulee taas mieleen BSI ja releet. Juuri tuo toimii ei toimi indikoisi tätä. Se pitää vain kerätä historiaa miten käyttäytyy. Tulppia kattoa ja pilotti on hyvä vianhakuun ja allokoida. Nämähän ei ole helppoja ollenkaan. Mutta tuossa on paljon hyvää. Kone käy ja lähtee käyntiin ja auto liikkuu. Testeri ei välttämättä auta. Auton vikavalo ei pala niin sekin on paljon. Rupesin katsonaam että ew10j4 on kyseessä. No laita tippa öljyä läppäakseliin. Otat vain sen putken irit. Ja öljyä kurkkuun ja katso miten vaikuttaa. Se sieltä häviää ja ei ole mitään haittaa. Tai sitten katsot huurtaako se. Sen vois posulkea sitten. Tai ottaa liiterin pöydälle ja kattoo ne rattaat onko kaikki kunnossa. Sekin olis yksi.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2026, 09:40:28 kirjoittanut PeugeotDriver »

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #37 : 23.01.2026, 09:34:22 »
Omituisia tässä on nämä tunnin ja kahden käyntisessiot.  :o Siellä alkaa vesi helmeilemään konehuoneessa kohta siellä täällä. Jos ei ole tarkoitus ajaa, niin antaisin vaan olla, eikä kiusata. Akun voi irtottaa ja ladata toisaalla lämpimässä.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #38 : 23.01.2026, 18:56:14 »
Omituisia tässä on nämä tunnin ja kahden käyntisessiot.  :o Siellä alkaa vesi helmeilemään konehuoneessa kohta siellä täällä. Jos ei ole tarkoitus ajaa, niin antaisin vaan olla, eikä kiusata. Akun voi irtottaa ja ladata toisaalla lämpimässä.

Ei ole outoa. Sillä selviää pysyykö se käynnissä ja kauanko. Setvitään lisää.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #39 : 23.01.2026, 20:49:15 »
BSM-boxin päärele mahdollinen. Jännitteen mittaus suuttimien johdoilta. Se johto mihin tulee 12 volttia, yhteinen plus suuttimille, pääreleen syöttöjännitteen pääfokus, myös bensapumpulle.. Tähän 2.5 mm2  hyppyjohto akulta 20A sulakkeen kautta. Jos sammuu silti, vika on muualla...Autolla ajettu?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #40 : 23.01.2026, 22:36:00 »
Pakoputkessa on luultavasti litrakaupalla vettä, kun käytetään tunteja tyhjäkäyntiä. Meillä Coupeen kertyy lyhyissä ajoissa vaimentimeen vettä ja täyskiihdytyksessä tulee sakea valkoinen höyrypilvi putkesta.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #41 : 24.01.2026, 15:37:38 »
BSM-boxin päärele mahdollinen. Jännitteen mittaus suuttimien johdoilta. Se johto mihin tulee 12 volttia, yhteinen plus suuttimille, pääreleen syöttöjännitteen pääfokus, myös bensapumpulle.. Tähän 2.5 mm2  hyppyjohto akulta 20A sulakkeen kautta. Jos sammuu silti, vika on muualla...Autolla ajettu?

142 000
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #42 : 31.03.2026, 20:00:04 »
Bensapumppu pysyi hiljaa kun ei lähtenyt käyntiin. Joka kerta kun oli tarkoitus koittaa pilotilla niin vikaa ei ollutkaan niin annoin olla. Tilasin Ranskasta käytetyn ja testatun BSM laatikon 100 eur ja kokeillaan sillä. Suomesta en löytänyt korjaajaa entiselle, moni ei ottanut tehtäväksi ollenkaan, jotkut olisivat vaihtaneet toiseen käytettyyn 450 eur ja yksi olisi lähettänyt Saksaan korjattavaksi yhtä kalliilla. Itse en viitsinyt alkaa harjoitella.

Täytyykö moottorin vikavalo nollata vai sammuuko itsestään?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 351
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #43 : 31.03.2026, 20:32:01 »
Joensuussa oleva https://www.in-tek.fi/ on joitakin korjaillut. Tosin järkevään hintaan olet saanut toisen BSM:n
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 ei käynnisty
« Vastaus #44 : 31.03.2026, 20:55:25 »
Joensuussa oleva https://www.in-tek.fi/ on joitakin korjaillut. Tosin järkevään hintaan olet saanut toisen BSM:n

Tuon löysin, en muista mitä vastasi vai vastasiko mitään
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red