Stellantis vaihtoi monissa sähköautomalleissaan käyttämänsä Mahlen valmistamat sisäiset laturit (OBC, On-Board Charger) kiinalaisen VMAX-yhtiön valmistamiin latureihin vuoden 2024 aikana.Päätös vaihtaa toimittajaa johtui Mahlen valmistamien 11 kW:n kolmivaihelatureiden laajamittaisista vioista, jotka koskivat erityisesti vuosina 2019–2023 valmistettuja autoja. Ongelmat ilmenivät usein niin, että auto lakkasi ottamasta vastaan vaihtovirtalatausta (esim. kotilataus), vaikka pikalataus saattoi yhä toimia.
Keskeiset tiedot muutoksesta:Aika: Vaihto uusiin komponentteihin tapahtui vuoden 2024 aikana, vaikka ongelmat olivat tiedossa jo aiemmin.
Uusi valmistaja: Pääasialliseksi korvaavaksi toimittajaksi tuli kiinalainen VMAX (VMAX New Energy). Joissain varhaisemmissa 7 kW:n versioissa on käytetty myös Meta Systemin latureita.
Vaikutusalue: Muutos koskee lähes kaikkia Stellantiksen sähköautomalleja, jotka perustuvat e-CMP-alustaan. Näitä ovat esimerkiksi:Peugeot: e-208, e-2008.Opel/Vauxhall: Corsa-e, Mokka-e.Citroën: ë-C4, Berlingo.DS: DS 3 Crossback E-Tense.
Huomioitavaa: Mahle on sittemmin tuonut omat laturinsa myös itsenäisille jälkimarkkinoille korjaamoiden käyttöön vuonna 2025.Stellantis on myöntänyt osan latureista olevan viallisia ja on joissakin maissa pidentänyt niiden takuuta (esim. 4–5 vuotta tai 100 000 km), mutta käytännöt vaihtelevat markkina-alueittain.