e-2008 -23:ssa alkoi takajarrut paukkua jarrutettaessa 40 000 km lukemassa. Syylliseksi paljastui takajarrupajojen männän puoleisista jarrupaloista murtuneet kulutuspinnat. Murtuman suunta viittaa minusta vahvasti siihen, että jarrupalat olivat jumittuneet satuloissa, mutta palat olivat helposti irroitettavissa ja tuntuivat liikkuvan ihan OK. Syy siis jäi mysteeriksi, mutta googlaamalla selvisi, ettei kyseessä ole ihan tavaton vika.
Kannatta tarkistaa palat, jos jarrut alkaa paukkua. Yksi paukahdus, kun painaa jarrua, ei tee muuta. Tuossa on ihan ainekset pahempaan.