Kirjoittaja Aihe: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)  (Luettu 78800 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tri_routa

  • Vieras
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #75 : 17.03.2016, 16:03:16 »
Kiitos. Vaihdatan nämä seuraavassa huollossa. Räjähtääkö galaksit jos alan suorittamaan jo tässä vaiheessa öljyn lisäykset Castrolilla Mobil1 5W-30ESP:n sekaan...?


Gastrol magnatec 5W-30 C2

tri_routa

  • Vieras
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #76 : 25.07.2016, 14:16:12 »
Välipäivitys öljynkulutusaiheeseen: olen suorittanut ns. Italian tune-upia aina välillä ja aivankuin öljynkulutus olisi vähentynyt hieman.

Joka tapauksessa vaihdan nyt öljyt ja kokeilen Castrol 5w30 C2. Mutta miten on, tarvitseeko tuo EP6 moottori tosiaan C2 öljyä vai kävisikö huomattavasti edullisempi Edge 5w30 sen sijaan?

Aion vaihtaa öljyt imuvaihtajalla, mitä mielipiteitä tästä VTI-moottorin yhteydessä (turbokoneella merkistä/mallista riippumatta en harkitsisikaan)?


tri_routa

  • Vieras
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #77 : 11.05.2017, 10:29:24 »
Lopputulema öljymerkkikokeilusta on se että mitään muutosta ei ole Castrolia käytettäessä. :(

Huoltolaskujen mukaan merkkihuolto on alkuvaiheessa käyttänyt 5w-40 öljyä tässä autossa, onko kokemusta uskaltaisko sitä kokeilla seuraavaksi - ei se ainakaan uutena ole kilahtanut moisesta?

tmex

  • Vieras
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #78 : 11.05.2017, 11:17:02 »
Näihin on kuulemma mäntiin sorvattu isommat urat isompia männä renkaita varten, sitten loppuu öljyn kulutus.

tri_routa

  • Vieras
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #79 : 12.05.2017, 08:22:43 »
Kyllä, mutta taitaa olla sen hintaluokan remontti jos ei itse puuhastele tai joku muu maksa että ei kannata jos öljynlisäyksilläkin selviää...

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 154
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #80 : 12.05.2017, 15:30:36 »
ei se ainakaan uutena ole kilahtanut moisesta?

Tai sitten juuri nyt oleva öljynkulutus ongelma johtuu alussa käytetystä väärästä öljystä...?
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot e-2008 -23 / Peugeot 406 Coupe V6 -01

Ex PSA: Peugeot 108 e-vti 68 -16, Peugeot 206 GTI -00, Peugeot 2008 VTI 82 -13, Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18, Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15, Peugeot 207 SW VTI 120 -08, Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

tmex

  • Vieras
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #81 : 12.05.2017, 15:40:11 »
Enpä usko, männän renkaita vaihtalmalla tuli isäni VTi 120 kuntoon, ei vie öljyä enää.Olisikos ollut liian löysät mänänrenkaat taikka kapeat ne tehtaalta tulleet, melkoinen arvonta oli enne kuin löytyi takuuseen kelvolliset männänrenkaat.

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #82 : 12.05.2017, 17:54:24 »
Kokemusta vm. - 08 ja -13  VTI- moottoreista. Toisessa käytin Shellin öljyä, toisessa Mobilia, Molemmat alkoivat 100000:ssa km:ssa kuluttamaan öljyä.

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #83 : 16.07.2017, 07:49:19 »
Mobilin Esp:n öljynkulutus on noin puolet pienempää verrattuna Mobilin formula P:en.

tri_routa

  • Vieras
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #84 : 08.08.2017, 18:00:27 »
Vuosihuollon aika taas kohta, pähkäilen kokeilenko nyt PSA suosituksen mukaista 0W-30 öljyä vai sittenkin Castrol 5W-40 C3? Epäilen että 0W-30 katoaa koneesta vielä ripeämmin kuin nykyinen...

Tuskin tuo Castrol konetta hajottaa sen kummemmin, oletan että 30 suositus on vain kulutuksen/päästöjen minimointia? ja tässä autossahan oli joskus merkkihuollon toimesta 5W-40 öljyt olleetkin jo. Jos öljynkulutus olisi vähän pienempi sillä.

Alpo Kieppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #85 : 20.08.2017, 14:02:43 »
Auto: 2010 308 SW 1,6 VTi Millesim.

Tuota samaa täällä pähkäilen kuin ylläolevakin. Ohjekirjan mukaan pitäisi laittaa joko 0w30 B71226 tai sitten tuhkatonta 5w30 B71 2290 -vaatimuksen mukaista öljyä. Jälkimmäistä on tullut laitettu huoltoon purkki mukaan merkiltään joko Totalia, Mobilia tai sitten viimeksi Commaa.

Tuntuisi, että öljysyöpölle koneelle kävisi 5w40. Noilla luiruilla voiteluaineilla varmaan metsästetään muodin mukaisesti päästöistä pois paria grammaa hiiltä. Matalatuhkaisuusvaatimus tuntuu vähän liioittelulta. Toisaalta on ollut kätevää ostaa aina pari purkkia tuhkatonta, sillä se käy Citikkamme Hdi-koneeseen hyvin ja siinä fapin takia on tuo ymmärrettävää.

Ehkäpä tehdas hiljaa myöntää Vti-koneen öljyn himon suosittamalla siinä poltettavaksi matalatuhkaista voiteluainetta...
3008 Puretech 130 Active mt6 -18
ë-C4 Shine -22

Syyntakeeton ajaa ranskalaisella

tri_routa

  • Vieras
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #86 : 22.08.2017, 10:40:02 »
Laitan kohta Castrol Magnatec 5W-40 C3 -öljyt ja testi käynnistyy. Ei ole PSA-luokitusta mutta konepellissä on tarra jossa sitten taas A3/B3 sallitaan...sekavaa.

Tutkin vanhat huoltolaskut ja Autokeskus on käyttänyt säännönmukaisesti Mobil 3000 5W-40 öljyä autossa, ei vain kerran?


Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 335
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #87 : 22.08.2017, 17:49:10 »
Eikös toi Mobil 3000 ole ihan perus halpis öljy? Tärkeintä on käyttää laadukasta ja suosituksen mukaista öljyä ettei mm öljyrenkaat karstoitu ja jumita jota ilmeisesti myös VTi koneissa esiintyy ja aiheuttaa öljynkulutusta.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

tri_routa

  • Vieras
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #88 : 23.08.2017, 16:16:55 »
Ei kai se Mobil Super 3000 niinkään halpisöljy ole mutta tehtaan vaatimuksen vastainen, mikä on todella ihmeellistä että sitä on surutta laitettu useampia kertoja merkkihuollossa (auton huoltokirjassa kuitenkin on nuo 0w-30 ja 5w-30 vaadittu). Mutta konepellissä tosiaan on Totalin tarra jonka mukaan A3/B3 käy, ehkä siitä on katsottu...tuo varmaan on ainoastaan "hätä"lisäyksiä varten sallittu.

Auton toisena omistajana ja ilman täyttä merkkihuoltohistoriaa asiasta voinee reklamoida lähinnä Hannu Karpolle tässä vaiheessa. :)

Vähätuhkainen öljy on varmastikin paikallaan tuon öljynkulutuksen takia, mutta eikö C3 täytä tämän vaatimuksen? Pidän Castrol Magnatec start-stop 5w-40 C3 -öljyä tämän takia paremmin autoon sopivana kuin tuo Mobil vaikka ei PSA luokitusta olekaan.



cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #89 : 23.08.2017, 17:52:13 »
Kokemusta vm. - 08 ja -13  VTI- moottoreista. Toisessa käytin Shellin öljyä, toisessa Mobilia, Molemmat alkoivat 100000:ssa km:ssa kuluttamaan öljyä.

Ei ollut matalatuhkaisuudesta mitään apua.