Kirjoittaja Aihe: 308 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2007-2013)  (Luettu 142791 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 879
Bensaa tuo VTi120 näkyy vievän runsain mitoin.

timant

  • Vieras
Itsellä kehä III:sen sisäpuolella pyöriessä ajotietokone näyttää 6.1 l keskikulutusta, en ole tuota jaksanut tarkastaa tankkauksista mutta melko harvoin tarvitsee käydä tankkaamassa..

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 173
Meillä 207sw mennyt myös samaan 6,1 l/100km ajotietokoneen mukaan...
Nykyisin: Peugeot 308 SW GT PT130 EAT8 -22 / Peugeot e-2008 -23

Ex PSA: Citroen G C4 ST bluehdi130 EAT8 -21, Peugeot 406 Coupe V6 -01, Peugeot 108 e-vti 68 -16, Peugeot 206 GTI -00, Peugeot 2008 VTI 82 -13, Citroen C4 Picasso PT130 A -18, Citroen G C4 Picasso e-THP 165 A -15, Peugeot 207 SW VTI 120 -08, Peugeot 308 II SW PT130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Mipe

  • Vieras
Kovasti tekisi mieli ostaa vuoden -08 308, VTI 120 koneella. Jakoketju ongelmat erittäin hyvin tiedossa.

Kysymys onkin: Autolla on ajettu reilu 100tkm. Joten, kuinka pahasti tässä voi metsään mennä? Ja voiko jakopään ongelmia ennaltaehkäistä vaihdattamalla jotain, esimerkiksi kiristimen?

Netistä löytyi kyllä sinänsä paljon tietoa, suurin osa vain jo muutaman vuoden vanhoja ja autoista joilla ajettu alle 100tkm. Paljon myös positiivista ollut, eikä kaikki ketjut ole vissiin edes hajonnet.  ;D

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 849
Ei vti120 ole ketjuongelmia. Hyvin harvassa on ne autot joihin vaihdettu. Ketjuongelma koskee thp 140, 150 ja 156, 175 malleja.
Peugeot 3008 hybrid

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 271
Viime kesänä vaihdettiin ketju ex vaimolle jääneeseen 308 vti 08 autoon reilusti alle 100 tuhatta ajettuna. Käyntiääni järkyttävä ennen vaihtoa.

Mipe

  • Vieras
Jep, tämä tuli viime sivulta kyllä luettua ja netin mukaan et ole ainoa kelle on näin käynyt. Mutta otan riskin, toivotaan parasta.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 271
 Ketjunvaihto ei ole tässä kallis remontti, taitaa jakohihnan vaihto maksaa saman. Katalysaattorin kiukuttelu ja hajoaminen sen sijaan taisi kustantaa yli puolitoista tonnia. Muutoin normaalisti pelannut.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 173
Tosiaan vti-120 koneessa hyvin vähän ketjuongelmia. Eikä tuo katti montaa sataa maksa jos sellanen tarvii vaihtaa...
Nykyisin: Peugeot 308 SW GT PT130 EAT8 -22 / Peugeot e-2008 -23

Ex PSA: Citroen G C4 ST bluehdi130 EAT8 -21, Peugeot 406 Coupe V6 -01, Peugeot 108 e-vti 68 -16, Peugeot 206 GTI -00, Peugeot 2008 VTI 82 -13, Citroen C4 Picasso PT130 A -18, Citroen G C4 Picasso e-THP 165 A -15, Peugeot 207 SW VTI 120 -08, Peugeot 308 II SW PT130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 271
Mitä katti maksaa? Taisi tuo  vaihto olla lambdan kanssa 1700 euroa, mitä kuulin. Tarvikkeena olis saanut jonkun portugalilaisen muutamalla sadalla, muttei naiselle onnistunut sen tilaus.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 271
Tuolla 308 katsastuskokemuksia olikin juttu tästä meidän katistakin. Vuonna 13 katin hinta ollut 975 euroa. Minun mielestä aika kallis.

vilhoke

  • Vieras
Kymmenen kuukauden kokemuksella lasikattoisen 308 SW 1.6 HDI 110 HV sportin keskikulutus on ollut minulla noin 5,2 l/100 km ABC:n smart dieselillä. Hankintahetkellä kilometrejä oli noin 155 tkm ja nyt 205 tkm. Ajo on ollut noin 85-prosenttisesti maantietä, josta varmaan noin 70 % motarilla.

tmex

  • Vieras
308 vti120, -13, vieläkö pitää pelätä öljynkulutusta? Tämä on vissiin viimeisiä vti120 koneita, onkohan männänrengas ongelma tiedostettu ja korjattu? Vaimon budjetti ei anna myöden uusimman korimallin puretech moottorilla varustettuun 308:iin. Oiskohan viisaampaa vipata hänelle ko autoon puuttuvat tonnit :)

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 173
Ei ole iällä merkitystä... Kaikki ne vie. Onhan ne autot ihan erilaisia, en valintaa moottorin perusteella vain tekisi.
Nykyisin: Peugeot 308 SW GT PT130 EAT8 -22 / Peugeot e-2008 -23

Ex PSA: Citroen G C4 ST bluehdi130 EAT8 -21, Peugeot 406 Coupe V6 -01, Peugeot 108 e-vti 68 -16, Peugeot 206 GTI -00, Peugeot 2008 VTI 82 -13, Citroen C4 Picasso PT130 A -18, Citroen G C4 Picasso e-THP 165 A -15, Peugeot 207 SW VTI 120 -08, Peugeot 308 II SW PT130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

keijokos

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 311
Voisiko joku selventää noiden 308 farkkujen eroja kun on sw tai wagon tai muuta. Esim kokonaispainoja ilmoitetaan alla 2000 ja joissain jopa 2150 kg. Samoin päästöissä eroja. Haussa olisi 1,6 dieseli josta saisi helposti pakettiauton.