Kirjoittaja Aihe: 308 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2007-2013)  (Luettu 123844 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Salmiakkipatonki

  • Vieras
Wagonit on peltikattoisia, sw:t lasikattoisia. Sport-varustetasossa takapenkit on erilliset ja aika näppärästi kipattavissa yksitellen nippuun tai poistettavissa kokonaan. Erot kokonaispainoissa johtuvat pääosin em. eroista lisättynä eri moottorityyppien vaikutuksella. Aikanaan valitsin itselleni sw Sportin juuri penkkien monipuolisen liikuttelun vuoksi ja mallin ylipäänsä hyvän kuormankantokyvyn vuoksi.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 828
Pre-facelift SW:ssä takapenkit erilliset varustetasosta riippumatta.

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 288
Lähinnä kaipaisin tietoa onko sw ja vagon muuten samanlaisia vain takapenkit erilaisia. Sw on kolme erillistä ja vagonissa yhtenäinen penkki mutta onko se pohjalevy ja penkin alta samanlainen

akyttala

  • Vieras
308 olisi hakusessa. THP 156 kiinnostaisi,mutta nähtävästi noita kannattaa vältellä.

Koskeeko jakopää ja imusarjaongelmat kaikkia yksilöitä? Katsomassani vm.2010 autossa oli kilsoja n.40tkm ja myyjän mukaan jakopäälle ja imusarjalle ei ole tarvinnut tehdä mitään. Voiko odottaa, että kyseessä olisikin hyvä kappale..? Vaikuttaako esim öljynvaihtoväli ketjun ikään? Huollot esim 5tkm välein vs. suositeltu 20tkm? Entä ajotyylin vaikutus?
Onko ongelmiin olemassa jo lopullisia korjauksia ja mihin hintaan, jos sellaiset omalla rahalla ennakoiden teettäisi merkkikorjaamolla?

Oli muutoin hieno yksilö ja kyllä THP tuntui miellyttävältä, vaikkakin vanhuksien vti 120 on myös ollut mieleeni ja riittävän tehokashan sekin olisi.. Ei vaan oikein mieleiseni väristä vähillä kilsoilla ole tullut kohdalle ennen tätä THP:tä.

Edit: Ainiin antaako nuo jakoketju ja imusarja/kaasuläppäongelmat jotain merkkiä itsestään ennenkuin auto jättää tielle? Hyvän auton korjauttaminenhan ei sinänsä niin harmita, mutta tielle (tai vaikka kotipihaan työaamuna) jääminen aiheuttaisi sellaisen vitutuksen, ettei mitään rajaa..
« Viimeksi muokattu: 17.10.2017, 16:31:26 kirjoittanut akyttala »

Heigl

  • Vieras
Noista HTP- koneiden ketjuongelmista vielä. Kun ketju vaihdetaan niin laitetaanko vahvempi tilalle vai samanlainen kuin ennenkin? Eli jos on kerran vaihdettu niin onko odotettavissa ongelman toistuminen?
Entäs sitten turbojen murheet. Paljonko tyyppivikojen (imusarja) korjaukseen uppoaa rahaa? Jossain sanottiin tonni per vuosi. Mitä siihen pitää vuosittain korjata vai onko toi joku keskiarvo?

Mikra

  • Vieras
Räpläsin peräkärryn valoja ja sitten hävisi sähköt koko peräkoukun pistorasiasta. En löytänyt mistään sulaketta, mikä olisi palanut. Olisiko kellään tietoa, mistä pistorasian sulake voisi löytyä.

heinuu

  • Vieras
Mulla kävi samalla lailla,joutui uusimaan koko johtosarjan :(

Laguna00

  • Vieras
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=76750.msg415537#msg415537

Tuolla on käyty HB 308 koukutusta läpi. Siellä näkyy myös sulakkeiden paikat. Takana ainakin ulkomuistista kaks sulaketta johtosarjassa JA kuskin polven nurkilla vähintään yksi ja oliko konehuoneessakin yksi mikä vaikuttaa asiaan.

redfresnel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Tervehdys!

Ajelen nykyisin 80kW HDI automaattilaatikkofarmari-406:lla ja mietiskelen josko vaihtaisin 2007-2013 308:aan, niin ikään diesel-farmari-automaattin. Kiinnostavimmat ja tärkeimmät ominaisuudet ovat peräkontin koko, ja kulutus. Jostain syystä kaikissa virallisissa tiedoissa kerrotaan aina peräkontin koko vetoisuutena, mutta valitettavasti asiat joita kuljetan ovat enemmänkin kiinteitä ja senttimetrisiä kuin nestemäisiä ja litraisia, joten löytyisikö joltakulta tietoja kuinka korkea on takaluukun aukko korkeimmalta kohtaa ja kuinka leveä on takapyöräkoteloiden väli?

Tämän vuosimalli(e)n 308:ssa ei ilmeisesti saa takapenkkejä kaadettua siten, että takaosa menisi täysin tasaiseksi kuten 406:ssa vaan penkit saa vain nostettua etupenkkejä vasten? Saako penkit mahdollisesti irrotettua ilman työkaluja?

Ajelen pääasiassa työmatkaa moottoritiellä ja kun ajaa rajoitusten mukaan, eli 100km/h talvella ja 120km/h kesällä, on yhdistetty keskikulutus ajotietokoneen mukaan ja oikeastikin 6,8l/100km. Myynti-ilmoituksissa mainitaan 308:n yhdistetyn keskikulutuksen olevan jopa alle 5l/100km. Pitääkö tämä oikeasti paikkansa jos ajaa moottoritielläkin? Vuodessa kilometrejä kertyy n. 32000.

Ja mikäli tulee mieleen jotain muuta oleellista tälläistä vaihtoa suunnittelevalle niin saapi mainita!

Kiitokset etukäteen!


timant

  • Vieras
https://www.netcarshow.com/peugeot/2009-308_sw/#3

Tuolla kuvia jossa näkee miten penkkejä saa aseteltua ja yhdessä kuvassa sisätilojen mittoja josta tuon kontinkin koko hahmottuu, takaluukun aukon korkeutta ei näy mutta ei se hirveän paljon pienempi ole kuin kontin korkeus..

Ja siis ilman työkaluja lähtee penkit irti

redfresnel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Onko mitään tietoa onko eri maihin viety erilaisia malleja liittyen tuohon takapenkkisysteemiin? Olen nimittäin katsellut farkkua ruotsista ja näyttää siltä että kaikesta (varustetasosta tai vuosimallista) riippumatta takapenkki on yhtenäinen? En sitten tiedä irrotettavuudesta, mutta erillisillä penkeillä varustettua takaosaa en ole vielä löytänyt yhtäkään ja suomessa taas tuntuu kaikki olevan nimenomaan erillisillä penkeillä.


timant

  • Vieras
https://www.blocket.se/kristianstad/PEUGEOT_308_2_0_7st_80086466.htm?ca=1_8&w=3&last=1

Tuossa olisi vielä alkuperäisillä lisäpenkeillä. Mutta siis kyllä varustetasosta käsittääkseni tuo riippuu ja faceliftin yhteydessä taisi noihin tulla muutoksia

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 828
Kulimallin farkussa on yhtenäinen takapenkki, paremmin varustellussa SW:ssä erilliset penkit. Kolmannen penkkirivin penkkien kiinnityspisteet on ainoastaan SW:ssä, jossa no erilliset penkit. Yhtenäisen penkin irroitus vaatii työkaluja, erilliset penkit lähtevät pois kahdella kädellä ja ilman työkaluja.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Kulutuksesta 2.0 HDi automaatilla vm 2008

Kulutus on minun ajossa 6,58 l/100km. Siis todellinen itse laskettu. Minulla ajot ovat maantie ja taajama painotteisia, ei liikennevaloissa seisomista.  Keskinopeus ajotietokoneen mukaan pyörii käytännössä 59 km/h paikkeilla. Ajan nopeusrajoitusten mukaisia nopeuksia kiihdyttäen ripeästi sallittuun nopeuteen. Aika vähän tulee kaupunkiajoa. Ajamani matkat eivät yleensä kuitenkaan ole kovin pitkiä. Työmatka 26 km yhteen suuntaan jossa 10 kmn yhtenäinen pätkä 80 km/h nopeutta. Loppu risteyksiä ja 40-80 km/h nopeuksia lyhyinä pätkinä. Muut ajot 15-20 km yhteen suuntaan.

Kun sitten ajan nopeuksia 80 km/ h ylöspäin niin matkat ovat pidempiä kerralla. Kun nopeus nousee 100 km/h ylöspäin niin kulutus alkaa nousta tuota ka kulutusta suuremmaksi. Kun ajetut matkat ovat pidempiä niin kun 100 ei ylity niin ei nosta vielä keskikulutusta suuremmaksi. 120 km/h nopeudessa ajotietokone näyttää 7-7,5 litran lukemia. Kaikesta huolimatta kun tankkaan tankin täyteen niin oikeastaan aina ajotietokone näyttää että tankilla pääsee 1000 km. Nykyiset ajot ajan lähinnä yksin. Kaksi-kolme henkilöä mukana ei näytä vaikuttavan kulutukseen.

Vikoja on ollut todella vähän. Ns normaali kuluminenkin mielestäni vähäistä. Autolla ajettu nyt 302 tuhatta. Kulut 11.6.201-5.6.2018, 161 464 km, polttoaine 0,089 e/km, huollot, korjaukset, renkaat, katsastukset 0,028 e/km. Korjaamolla tehtyjä yksi kerta ohjauskulmien säätö 75 e (puuttuu näköjään kustannuksista). Hiukkassuodattimen lisäaineen lisäys 430 e. Jakohihna 608 e. Vetoakselin suojakumi 126 e. Muut tehty itse.

« Viimeksi muokattu: 28.08.2018, 07:05:58 kirjoittanut pfaq306 »

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 130
Lisäaineen lisäys ei voi olla noin kallis!? Meillä satasen luokkaa.