Kulutuksesta 2.0 HDi automaatilla vm 2008
Kulutus on minun ajossa 6,58 l/100km. Siis todellinen itse laskettu. Minulla ajot ovat maantie ja taajama painotteisia, ei liikennevaloissa seisomista. Keskinopeus ajotietokoneen mukaan pyörii käytännössä 59 km/h paikkeilla. Ajan nopeusrajoitusten mukaisia nopeuksia kiihdyttäen ripeästi sallittuun nopeuteen. Aika vähän tulee kaupunkiajoa. Ajamani matkat eivät yleensä kuitenkaan ole kovin pitkiä. Työmatka 26 km yhteen suuntaan jossa 10 kmn yhtenäinen pätkä 80 km/h nopeutta. Loppu risteyksiä ja 40-80 km/h nopeuksia lyhyinä pätkinä. Muut ajot 15-20 km yhteen suuntaan.
Kun sitten ajan nopeuksia 80 km/ h ylöspäin niin matkat ovat pidempiä kerralla. Kun nopeus nousee 100 km/h ylöspäin niin kulutus alkaa nousta tuota ka kulutusta suuremmaksi. Kun ajetut matkat ovat pidempiä niin kun 100 ei ylity niin ei nosta vielä keskikulutusta suuremmaksi. 120 km/h nopeudessa ajotietokone näyttää 7-7,5 litran lukemia. Kaikesta huolimatta kun tankkaan tankin täyteen niin oikeastaan aina ajotietokone näyttää että tankilla pääsee 1000 km. Nykyiset ajot ajan lähinnä yksin. Kaksi-kolme henkilöä mukana ei näytä vaikuttavan kulutukseen.
Vikoja on ollut todella vähän. Ns normaali kuluminenkin mielestäni vähäistä. Autolla ajettu nyt 302 tuhatta. Kulut 11.6.201-5.6.2018, 161 464 km, polttoaine 0,089 e/km, huollot, korjaukset, renkaat, katsastukset 0,028 e/km. Korjaamolla tehtyjä yksi kerta ohjauskulmien säätö 75 e (puuttuu näköjään kustannuksista). Hiukkassuodattimen lisäaineen lisäys 430 e. Jakohihna 608 e. Vetoakselin suojakumi 126 e. Muut tehty itse.