Toi puretechin eka ja toinen versio teettää vähän enemmän hommia huollossa. Tehdas on kyllä kiinnostunut ja selvittää miksi suomessa murenee jakohihnoja merkittävästi enemmän kuin muilla markkinoilla, yksi epäily on eri moottoriöljy. Meillä meni 2016 yksilö totalin öljyillä samalla jakohihnalla yli 91 tkm (sitte lähti auto vaihtoon, ei hihna). Sitä enne oli 2015 yksilö ajossa totalin öljyillä 60 tkm, ei vaihdettu hihnaa eikä puhdistettu ikinä imukanavia. Jakohihnat alkoi aluksi murentua 3-4 vuoden iässä, niitä on vaihdettu takuuseen vielä lähellä 5-v ikää, hihnan vaihtoväli on noissa vanhemmissa 5-v/175tkm.
Moottoriohjaus softa oli aikaisemmin sellainen ettei se varoittanut kuljettajaa turhaan, sitte tuli versio jolla varoitusvalo syttyi matka-ajollakin 15 tkm suoritteella. Käsittääkseni seuraavassa versiossa tultiin vähän takasin, automaattivaihteiston ohjelma oli tehty uusiksi siten ettei se anna vedättää liian suurella vaihteella isolla kuormalla vaan vaihtaa herkemmin pienemmälle.
Puretechin kolmannesta versiosta ei ole vielä kuulunut kamalasti, eikä itselläkään ole kokemusta niin paljoa että siitä voisi jotain päätellä. Edelleen 8 vaihteinen automaatti on kieltämättä melko aktiivinen vaihtamaan pienempää kuorman kasvaessa.
Edit, korjattu jakohihnan kommenttia ymmärrettävämmäksi