^^Sillä otin tuon 11 kW vs 7,4 kW eron esiin, kun mainitset tilanneesi 3008 hybridin, niin oletin että latauslaitekin tulisi sitä varten. Hybrideistä suurin osa kykenee lataamaan vain yhdestä vaiheesta, niin myös 3008. Toki 3-vaihelatauslaitteen voi hankkia tulevaisuutta varten, mutta on sitten hyvä huomioida, että se 3008 lataa siitä vain 3,6 kW teholla (16A). No, saahan sitä tuollakin teholla hybridin akun täyteen yön aikana.
Itse en laittaisi 3-vaihelaitetta, kun ei kaikki sähköautotkaan tue AC-latausta kolmesta vaiheesta. Sen sijaan harkitsisin laturia joka yhdistää kolme vaihetta yhteen ja tukisi myös 3008:n kanssa nopeampaa 7,4 kW -latausta. Jokaisen kannattaa se valinta tehdä kuitenkin omien tarpeiden mukaan, eikä sen mukaan mitä joku toinen on valinnut.
Mitä tulee siihen kotilatausaseman hyödyllisyyteen, niin lataushybridistä ei oikein saa sen hyötyjä irti jos ei pysty joka päivä lähtemään täydellä akulla ja siihen se latauslaite on kotona tarpeellinen. Yön aikana ehtii lataamaan vaikka 8 A laturilla, mutta loppu on sitten siitä kiinni kuinka usein ja nopeasti haluaa latauksen toimivan. Jos tulee kotiin tyhjällä akulla ja on vartin päästä lähdössä, niin 8 A laturia ei juurikaan kannata kiinni kytkeä. 32 A laturilla jo ehtii jo muutaman sähköajokilometrin edestä akkua ladatakin.