Kirjoittaja Aihe: MyPeugeot app ei toimi - Hybrid ja Sähkö etäohjaus ongelmat  (Luettu 33214 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Play kauppassa on viiltävää arvostelua, tuki kaupan pahoittelee, eipä se muuta voi tehdäkään. Tässä ollaan nyt ihan karvan matkan päässä vanhan version palauttamisesta, sen verran susi toi 1.36 on.

https://www.apkmirror.com/apk/peugeot-automobiles/mypeugeot-app/mypeugeot-app-1-35-0-release/

Edelleen kirjallinen reklamaatio maahantuojalle ja myyjälle on tehty. Tuki puoli lakkasi vastaamasta kun kysymykset olivat vielä ihan helppoja.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Maahantuojalta ei saanut mitään vastausta, ja 1.36 toiminta oli sen verran synkkää oli toi että palautin version 1.35.1.

https://www.apkmirror.com/apk/peugeot-automobiles/mypeugeot-app/mypeugeot-app-1-35-1-release/mypeugeot-app-1-35-1-android-apk-download/

Ennen 1.36 poistoa kun muistaa matkat välilehdellä tallentaa matkat tiedostoon, niin ne voi sitten tuoda vanhaan versioon.

« Viimeksi muokattu: 07.09.2022, 16:52:26 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Ilpo55

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
Maahantuojalta ei saanut mitään vastausta, ja 1.36 toiminta oli sen verran synkkää oli toi että palautin version 1.35.1.

https://www.apkmirror.com/apk/peugeot-automobiles/mypeugeot-app/mypeugeot-app-1-35-1-release/mypeugeot-app-1-35-1-android-apk-download/

Ennen 1.36 poistoa kun muistaa matkat välilehdellä tallentaa matkat tiedostoon, niin ne voi sitten tuoda vanhaan versioon.

Samoin, palautin version 1.35.1.
Uusi versio valitti aikavyöhykkeestä ja sillä piti kirjautua jatkuvasti uudestaan. Ei ne etäkomennotkaan toimineet luotettavasti.

Versio 1.35.1 valittaa välillä internetyhteydestä, mutta toimii silti paremmin kuin 1.36.0.


SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Samoin, palautin version 1.35.1.
Uusi versio valitti aikavyöhykkeestä ja sillä piti kirjautua jatkuvasti uudestaan. Ei ne etäkomennotkaan toimineet luotettavasti.

Versio 1.35.1 valittaa välillä internetyhteydestä, mutta toimii silti paremmin kuin 1.36.0.

Jännä kun ei tuo ole vielä palauttamisen jälkeen alkanut herjata internet yhteydestä. Pahinta ton 1.36 kanssa oli se että etäkomennot ei todella toimi luotettavasti. Jos laitat viivästetyn latauksen päälle ja menet muuttamaan APPista aikaa niin se kytkee välittömän latauksen päälle, täysin järjetön logiikka. Jos sattuisi olemaan pörssisähkö ja olet katsonut että ladataan klo 3-6 kun sähkö maksaa vaikka 5 c/kwh ja ajan muuttaamisen jälkeen et tarkasta asetusta tekemällä ylimääräisen päivityksen (miksi, koska APP ei kerro sitä että tila on muuttunut) niin voi tulla lataukselle ikävä hinta aiotun sijaan.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Tänään lähti valitus KKVhen MyPeugeot sovelluksen toiminnasta. Siitä on tuolla toisessa ketjussa lisää. Maahantuojan edustajan kanta oli se etteivät kommentoi, no viranomaiselle joutuvat vastaamaan.

Kannattaa asentaa vanhempi versio tuosta sovelluksesta, ne toimii paremmin kuin uudemmat. Itse olen testannut jo 1.33.3 ja 1.35.1 jotka molemmat toimivat merkittävästi paremmin kuin viimeisin 1.36.0 

Palautetta voi toki lähettää osoitteeseen asiakaskyselyt.huolto@auto-bon.fi itselleni jäi sellainen mielikuva että on varsin arka aihe kun ei voi keskustella asiasta lainkaan.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Espe64

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 178
Mä sain eilen vastauksen Peugeot-asiakastuki (ät) bassadone.fi :sta. Pyysivät lisätietoja (puhelin, käyttis ym.) ja tekemään appin kautta tuon aiemmin kuvailemasi Appin logihomman. Vastasin meiliin ja lähetin login. Sitten odotellaan mitä keksivät.

Tämä kuitenkin näyttää olevan ihan yleinen ongelma että kaikki tiedot ei päivity appiin.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kannattaa tosiaan tehdä tikettejä että saavat joskus viat korjattua, turha niistä on vain täällä foorumilla jupista. Mulla on nyt parilla eri luurilla muutama versio ajossa, jopa tuo 1.36.0 tuntui muutaman tunnin ajolla toimivan nyt paremmin, vaikka se edelleen alkoi taas heittää pihalle riittävän usein

Tuossa yksi vinkki oli käytännössä myös peugeot.fi sivuilla:

- ota matkat talteen, vie ne tiedostoon jonka voit sitten palauttaa myöhemmin
- poista sovelluksesta kaikki tiedot
- poista sovellus
- asenna uudelleen
- tuo matkat
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Huomasin tuosta että MyPeugeot sovellusta koskeva pitkä viestiketju oli jäänyt ei täysin julkiselle alueelle. Koska peugeot-foorumin on tarkoitus palvella kaikkia Peugeot merkkisen auton omistajia riippumatta ovatko rekisteröityneet foorumille vai ei , niin aiheesta on jaettu viimeisen vuoden keskustelu omaksi aiheekseen tekniset ongelmat yleinen alueelle.

Mikäli MyPeugeot App ei toimi mielestäsi kunnolla, tämän hetken ratkaisumallit on:

- kirjaa ongelmista tiketti sovelluksen kautta sekä osoitteeseen: asiakastuki@bassadone.fi että asiakaskyselyt.huolto@auto-bon.fi .
- ainakaan tällä viikolla sovelluksessa ollut puhelinnumero (+358931583150) ei ole toiminut lainkaan, käytännössä numero ei mene mihinkään.
- ole myös yhteydessä automyyjään ja tee kirjallinen reklamaatio
- mikäli et saa hyväksyttävää vastausta kirjaa kuluttaja valituslautakuntaan valitus https://asiointi.kkv.fi/fi Mikäli olet auton ensiomistaja voit kirjata vastapuoleksi suoraan maahantuojan.
- pakita vanhaan 1.35.1 versioon joka toimi vähän paremmin, tarkemmin ohjeet alla

- ota matkat talteen, vie ne tiedostoon jonka voit sitten palauttaa myöhemmin
- poista sovelluksesta kaikki tiedot
- poista sovellus
- asenna uudelleen
- tee tarpeelliset toimenpiteet sähkö- ja hybrid autojen  toiminteiden aktivoimiseksi
- tuo matkat
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Sain sellaisen päivityksen tilanteeseen että kaikki tiketit on käsitelty suomessa maahantuojalla ja niistä on lähtenyt palaute sovelluksen kehittäjille, asioita siis edistetään kyllä, vaikka ehkä kommunikointi ei ole onnistunut ihan parhaalla mahdollisella tavalla. Edelleen ymmärrän että tuo kommunikointi on juuri se kaikkein vaikein osuus, koodia on helppo korjata.

Mun henkilökohtainen ongelma on se ettei kiinnostaisi riitauttaa asiaa koska automyyjä pitäisi vetää mukaan tähän soppaan, hän ei kuitenkaan ole vastuussa, syyllinen eikä olisi voinut tehdä mitään toisin varsinkin kun itse autossa ei ole mitään vikaa.

Edelleen itse käytän sovelluksen 1.35.1 versiota, testiluurissa voin sitten kokeilla uudempia kun päivityksiä aikanaan tulee.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Espe64

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 178
Mullakin alkoi viikko sitten heittämään pihalle jopa useamman kerran päivässä joskus. Pitääkö siitä nyt vielä erikseen valittaa... 

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Versio 1.36.1 löytyy androidille play kaupasta, pitää testata miten toimii
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Ilpo55

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
1.36.1 1. testi
Ei valittanut nettiyhteydestä.
Ei pyytänyt kirjautumaan uudestaan.
 
Saapas nähdä ovatko ihan oikeasti korjanneet 1.36.0 vikoja....

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Mä tallensin ensin matkat, poistin sovelluksen tiedot ja sitte  sovelluksen (versio 1.35.1), latasin 1.36.1, rekisteröin puhelimen, toin matkat. Suora päivitys 1.35.1stä antaa läjän virheilmoituksia kuten aikaisemminkin, siksi tuo poisto ensin. Kulutuksen toi näyttää lähemmäksi oikein, mutta edelleen ei näytä samaa mitä auton ajotietokone. Tosin tuo ero johtunee ainakin osittain mittaus- ja laskentatavasta, auto mittaa kulutetun polttoaineen määrän nollausten välillä, jakaa se ajetulla matkalla. Sovellus taas näyttää laskevan jokaiselle yksittäiselle matkalle kulutetun polttoaineen määrän ja jakaa sen yksittäisen matkan pituudella, ja kokonaiskulutuksen sitten noista pyöristetyistä lukemista tai keskiarvojen keskiarvona. Edelleen ainakin mun mielestä virhe on pikkusen liian iso johtuakseen pelkästään tosta, mutta ollaan sentään jo samalla hehtaarilla kuin oikeat lukemat.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2022, 08:58:27 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Ilpo55

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
1.36.1  testauksen tuloksia:

Ei ole vielä valittanut nettiyhteydestä, mutta pyytää usein kirjautumaan uudesta ja/tai antamaan pin-koodin.
Ensimmäiset 4 matkaa siirtyivät puhelimeen OK.

Ilpo55

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
1.36.1  testauksen tuloksia (jatkuu):

Ilmastoinnin (lämmityksen) käynnistys toimi OK.
Latausajan asetus toimi OK.

Halvimman ajankohdan lataukselle katson appilla spot.ti ( https://play.google.com/store/apps/details?id=com.spotti.spotti )
Tuolla appilla voi asettaa arvoidun kulutuksen (latauksen) keston ja appi sitten näyttää milloin esim. seuraava 4 tunnin ajanjakso on halvin.

(Minulla on tosin kiinteähintainen sähkösopimus, mutta enpähän kuluta sähköä suuren kulutuksen aikana.)
« Viimeksi muokattu: 18.09.2022, 09:21:01 kirjoittanut Ilpo55 »