Kirjoittaja Aihe: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry  (Luettu 22623 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #60 : 02.05.2022, 18:37:44 »
Nyky maailma lähtee siitä että palveluiden pitää olla aina toiminnassa ja ihmisten aina tavoitettavissa. Ymmärrän kyllä mieliharmin kun joku juttu ei toimi, mutta en mieliharmin mittakaavaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Ilpo55

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #61 : 02.05.2022, 18:40:57 »
eRemote käyttää palvelinta koko ajan. Ei matkojen synkronointi puhelimeen palvelimen kautta akkua lisää syö.
Minulla on ollut Tronity käytössä muutaman kuukauden ja kaikki ajot ovat synkronoituneet Tronityyn.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 810
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #62 : 02.05.2022, 21:39:36 »
Matkojen synkkaus ei vaadi sitä akkua etenkin, kun se tapahtuu MyPeugeot -sovellukseen aina bluetoothilla. Se, että auto lähettää tiedot myös palvelimelle ja tekee vieläpä laittomasti ei vaikuta tuohon sovellukseen. Se sovelluskin lähettää ne tiedot sinne palvelimelle, eikä sekään kysy siihen lupaa, eikä anna mahdollisuutta kieltäytyä siitä.

Ne etäkäyttöominaisuudet toimivat kaikki palvelimen kautta ja ovat kaikkea muuta kuin reaaliaikaisia. Viive riippuu monesta tekijästä, mm. siitä milloin auto on viimeksi ollut "hereillä". Toiminta vaan on ihan epäloogista, kun välillä ei tunteihin tai vuorokausiin saa yhteyttä autoon, jolla ajetaan useamman kerran päivässä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #63 : 03.05.2022, 08:46:39 »
Matkojen synkkaus ei vaadi sitä akkua etenkin, kun se tapahtuu MyPeugeot -sovellukseen aina bluetoothilla. Se, että auto lähettää tiedot myös palvelimelle ja tekee vieläpä laittomasti ei vaikuta tuohon sovellukseen. Se sovelluskin lähettää ne tiedot sinne palvelimelle, eikä sekään kysy siihen lupaa, eikä anna mahdollisuutta kieltäytyä siitä.

Vaatii vähän perusteluita mikä on laitonta ja miksi, nyt puhutaan peugeot APP sovelluksesta jonka käyttöön otossa käyttäjä hyväksyy käyttöehdot, tasan samalla tavalla kuin vaikkapa peugeot-foorumille rekisteröityessään. Noissa APPin käyttöehdoissa kerrotaan varsin selkeästi että soveltavat ranskan lainsäädäntöä. Edelleen sovellustahan ei ole pakko käyttää, eli voi kieltäytyä, se siitä laittomuudesta. Oletan kyllä että tarkoitat navigaattorin ominaisuuksilla olevaa ajoneuvoa, sille kannattaa tehdä oma aihe eikä sotkea tätä aihetta seikoilla mitkä ei tähän kuulu.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Ilpo55

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #64 : 03.05.2022, 09:19:19 »
Se, että auto lähettää tiedot myös palvelimelle ja tekee vieläpä laittomasti ei vaikuta tuohon sovellukseen.

Mypeugeot app lukee esim auton ajoakun tilatiedot palvelimen kautta, ei suoraan BT:lla.
Auton palvelimelle lähetettäviä tietoja voi itse valita:
Järjestelmäasetukset/ Yksityinen moodi
Valittavissa
- Ei tietojen jakamista, paitsi jos auto on yrityskäytössä
- Vain datan jakaminen
- Datan ja auton sijainnin jakaminen

En tiedä miten muissa melleissa nuo asetukset ovat, mutta minulla näkyvät noin.

Kartanonmies

  • Vieras
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #65 : 01.08.2022, 21:05:55 »
Perun edellisessä viestissäni olleen MyPeugeot appin matkojen siirtymistä koskeneen positiivisen viestini.
Ei ne matkat todellakaan siirry kuin satunnaisesti, viime päivinä on vähintään yksi matka/päivä ”kadonnut”eikä etäyhteyskään toimi yhtään paremmin kuin aiemmin.
MyPeugeot aiheuttaa vain harmeja kun ei tiedä toimiiko se vai ei.
Edelleen toiminnot ovat pysyneet samalla ala-arvoisella tasolla lukuisista päivityksistä huolimatta. Luulisi Peugeotin pystyvän parempaan.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 774
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #66 : 01.08.2022, 22:35:41 »
Meillä katosi kaikki matkat 308n ja mypeugeot app tiedoista.
Peugeot 3008 hybrid

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 124
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #67 : 02.08.2022, 09:09:02 »
Jostain syystä minulla toiminut jatkuvasti hyvin ja saa aina yhteyden (e-208).

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 774
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #68 : 02.08.2022, 09:54:46 »
3008 hybrid toimii moitteettomasti matkat, paitsi akku/ range vaatii joskus päivittyäkseen, ajastettu lataus - välitön lataus napin liikuttamisen, niin tiedot päivittyy.
Peugeot 3008 hybrid

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #69 : 02.08.2022, 10:27:13 »
Aika hyvin on nyt 508 II:ssa myös pelannut. Näytössä on parivuotta vanha päivitys ja luurissa uusin(IOS). Tosin tuosta on se vähäinenkin uutuuden viejätys kadonnut niin ei sitä oo enää niin tarkasti tullu seurattua.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #70 : 10.08.2022, 15:13:12 »
Laitetaan tännekin tämä ohje

Appistä löytyy maahantuojan palaute postilaatikko ja muutkin yhteystiedot, jos vaikka haluaa soittaa.

APPin vika login pystyy lähettämään seuraavasti: Kotikuvakkeen alta "yhteystiedot ja assistance", Kohdasta "Ota yhteys Peugeot-merkkiin, Ota meihin yhteyttä", vaihtoehto 2. kirjoita meille. Lisää otsikko ja kuvaus, voi laittaa ihan vain vaikka "Problems with the App", lisätä kuvakaappauksen jne. APP lähettää logi tiedot eteenpäin.

Maahantuojan palaute/asiakastuki yhteystiedot löytyy Appin auto kuvakkeen alta, kohdasta "Yhdistetyt palvelut", "Auton tiedot, lisätietoja", puhelimitse: +3589 3158 3150 tai sähköpostilla: Peugeot-asiakastuki (ät) bassadone.fi . Ainakin oma kokemus on se että tuolta vastataan ihan asiallisesti posteihin.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #71 : 10.08.2022, 15:20:32 »
Sellaisen virheen huomasin, että joissakin tilanteissa Appi laskee kulutuksen väärin tai ei ollenkaan. Esim päivität auton näytön softan, auto käy tunnin pihalla, appissa ei näy kulutusta lainkaan koska auto ei liikkunut, ajotietokoneessa tuo tyhjäkäynti kulutus näkyy.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #72 : 06.09.2022, 21:28:04 »
2019 kun ekan kerran MyPeugeottiin tututstuin se jopa pelasi suht vakaasti. Ei se täydellinen ollut silloinkaan, mutta ei nyt olis tohon suuntaan tarvinnu kehittää. Ei tosin juuri ole tarvettakaan kun ei enää riitä mielenkiinto ajojen seuraamiseen ja dieselissä ei etäohjauksiakaan tarvii murehtia.

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 630
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #73 : 07.09.2022, 20:36:58 »
Mulle tuli kans tänään 1.36 versio, piti kirjautua sisään kun avasin appin. Otti kyllä heti yhteyden autoon ja ajokin siirtyi autosta kännykkään.
Android 13 käyttöjärjestelmä puhelimessa.
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #74 : 08.09.2022, 14:24:10 »
Onko kukaan muuten koskaan yrittänyt soittaa siihen numeroon mikä on suon sovelluksen yhteydenotto kohdassa:"soita meille".  ;D Se puhelu ei mene mihinkään. No maahantuojalla valittiin näköjään passiivinen tapa hoitaa tätä ongelmaa, eivät vastaa sähköposteihin eikä puheluihin. Käytännössä se jättää ainoaksi vaihtoehdoksi lähteä selvittämään asiaa KKVn kautta: https://asiointi.kkv.fi/fi Että ei muuta kuin raapimaan palautetta korvausvaatimuksen kanssa, ehkäpä jostain löytyy joku joka suostuu keskustelemaan asiasta kuluttajaviranomaisen kanssa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.