Kirjoittaja Aihe: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?  (Luettu 16920 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 12 437
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?
« Vastaus #60 : 16.08.2024, 10:09:24 »
Okei, mä luulin että polttomoottori käynnistyy normiajossa vähän samalla idealla kuin autoa työnnettäisiin käyntiin. Jotain sen tyylistä yhdessä pösö huollossa selitettiin, vaikka se huolto taisi olla enemmän Toyota huolto.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Aakku

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 749
Vs: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?
« Vastaus #61 : 16.08.2024, 10:26:01 »
Konehuoneen akun vaihto huolto-ohjelmassa ainakin. Koska tuo akku joutuu käynnistelemään konetta aika usein bensalla ajossa.
Varmaan jotain muitakin syitä. Lähes kaikki uudet bensa-autotkin sammuvat pysähdyksissä. Omassa oli dieselissä 12 vuotta starttiakku ja koko ajan S&S toiimi.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

atakuja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 57
Vs: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?
« Vastaus #62 : 09.11.2024, 20:38:05 »
Auto. 3008 Hybrid4 GT 2021 ajettu 90 tkm

Kesällä täyteen ladattuna range saattoi olla auton mittarinäytön mukaan jopa 48 km, nyt ilmojen viilennettyä 28 km on aika tyyppinen luku.
Jatkuvaa lataamista tämä elämä, että voi säästää ja toisaalta viisaammat ohjeistaa, että talvella pitääkin ajaa polttomoottorilla, että auton moottori pysyykunnossa. Keskikulutus auton hankinnan jälkeen 4,5 litraa/100km, ei paha yht ajettu keväästä saakka 12500 km.

Auto on toiminut täysin moitteetta, että siitä pisteet PSA:lle. Pelätyt lataushybridien ongelmat on jääneet onneksi kokematta toistaiseksi.

Aika turha ostos taisi silti olla tämä lataushybridi, täyssähköauto olisi ollut järkevämpi hankinta. Hintaerokin olematon, ID4 autoa saa jo alle 30k€- toki eivät ole 4wd mallisia.
Kokkolan Autohuollon ym videot on katottu moneen kertaan. Pakkohan se on uskoa nuo turinat nähtyään, että täyssähköauto on paljon yksinkertaisempi tekniikan puolesta, kuin lataushybridi.

Silti useat merkit työntävät uutta kalustoa markkinoille plugareina, mikä hieman kyllä ihmetyttää.
6/2024 3008 Hybrid4 GT -21 ( peugeot.se)
3/2020 3008 BlueHdi 120 Allure EAT6 -17
9/2017 - 2020 508 SW 1,6 e-Hdi  FAB Active Business -13
2015 - 2017  407 1,6 Hdi SW FAP Executive Business -09
2009 - 2014 407 1,6 Hdi SW FAP Olympia -06, 1992 - 2002 405 1,6 GR -89