Auto: v2015 508 SW blueHDI 2.0 180 automaatti, noin 180'000 km
Kun en löytänyt yleiseltä tekniseltä alueelta malliriippumatonta hiukkassuodatinketjua, aloitin sellaisen.
Tässä 508 blueHDIsta FAP-applikaation kertomaa. Mitähän joku osaa kertoa hiukkassuodattimen kunnosta? Mitään DPF tai AdBlue ongelmia ei nyt ole, mutta jos nokifiltterin jonkinlainen teoreettinen kesto on luokkaa 180000km niin näkeekö noista arvoista mitään vinkkiä kunnosta?
Arvelen FAPin lukemien perusteella että tuossa mennään suurimmalla vaihteella noi satasta maantiellä, vakkarilla.
Osako joku kertoa mitä tarkoittavat (termien käännökset Google) :
- Weight of soot in the FAP (soot=noki)
- Deposits in FAP (deposits=talletukset)
- Cinder count in FAP (cinder=tuhka)
Miksi FAP distance travelled poikkeaa ajokilometreistä, 144'000 vs 180'000 km?
Mistä tuo Volume of additive in reservoir tulee? Auto oon ollut minulla noin 100tkm enkä tiedä että ainetta olisi lisätty. Jossain ekoissa huolloissa ostamisen jälkeen pyysin sen katsomaan mutta sanoivat että määrä on riittävä/ok. Tiedä sitten miten katsoivat jos katsoivat.
Autolla ajetaan pääasiassa Helsingin naapurikunnan kylän keskustan ympäristössä kauppareissuja (lyhyt ajo, aika vähän), työmatkaa n 30-40km suuntaansa päivässä 2-5 kertaa viikossa tai sitten viikonloppuisin 150-200km suuntaansa "mökkeilyajoa".