Kirjoittaja Aihe: 3008 - vetokoukun pistoke  (Luettu 930 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Airback

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
3008 - vetokoukun pistoke
« : 23.07.2024, 23:07:04 »
Auto: Peugeot 3008 1.6 hdi FAP 112

Eli vetokoukun pistokkeesta ihmettelyä. Rupesin kääntämään pistoketta oikein päin, kun joku oli laittanut sivuttain. Pistoke oli aika lohduttamassa kunnossa sisältä ja kytkentä ei täsmää mihinkään normiin. Myös mikrokytkimen johdoista kaksi oli poikki ja mikrokytkin muutenkin sökö.

Eikö pistokkeen pitäisi olla mykkä jos mikrokytkin ei ole toiminnassa? Ja epäilyttää myös että monen normiväristen johtojen tilalla oli keltavihreät johdot? Pistoke siis toimii mutta auto ei tiedä asiasta mitään.

Kannessa lukee eurocade ja pitäisi olla alkuperäinen. Mistähän tähän löytyisi kytkentäkaavio?
Ajossa: Peugeot 3008 1.6 HDI -11, 5008 1.6 HDI -13, Mosse Elite -73
Entiset: 607 -06, 307SW -08, 307 -04, 307SW -04, 405Mi16 -88, 605Sri -91, 405Gli -92, 405Sri -93, 405Gli -90, 305S -81, Cadillac CTS -03, Cadillac Fleetwood -89. Buick Park Avenue -93

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 158
Vs: 3008 - vetokoukun pistoke
« Vastaus #1 : 24.07.2024, 08:36:33 »
Alkuperäiseen kytkentäkaavioon pääsee käsiksi merkkihuollon tai ServiceBoxin kautta. ServiceBox ei ole kuluttajille tarkoitettu palvelu, mutta rekisteröinti onnistuu kun väittää olevansa ammattilainen. Palvelu on maksullinen.

Kytkentä täsmännee tarvittavaan standardiin, mutta Peugeotissa johtimet tunnistetaan värien sijaan kirjaimilla ja numeroilla.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Airback

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: 3008 - vetokoukun pistoke
« Vastaus #2 : 24.07.2024, 14:43:38 »
Alkuperäiseen kytkentäkaavioon pääsee käsiksi merkkihuollon tai ServiceBoxin kautta. ServiceBox ei ole kuluttajille tarkoitettu palvelu, mutta rekisteröinti onnistuu kun väittää olevansa ammattilainen. Palvelu on maksullinen.

Kytkentä täsmännee tarvittavaan standardiin, mutta Peugeotissa johtimet tunnistetaan värien sijaan kirjaimilla ja numeroilla.

Ok, kiitos. Täytyy serviceboxista kokeilla jossei muuten onnistu.

Ilmeisesti tuo mikrokytkin ottaa vain peruutustutkan ja sumuvalot pois käytöstä. Täytynee mennä nyt ilman, kun on pakko loppuviikosta vetää kärryä.

Tässähän on vielä joku ihme pistoke, kävin normi varaosa putkasta kyselemässä niin ei ollut nähnytkään tällaista. Eli joku west 7+6 liittimillä.
Täytyy tuo uusia jossakin vaiheessa.
Ajossa: Peugeot 3008 1.6 HDI -11, 5008 1.6 HDI -13, Mosse Elite -73
Entiset: 607 -06, 307SW -08, 307 -04, 307SW -04, 405Mi16 -88, 605Sri -91, 405Gli -92, 405Sri -93, 405Gli -90, 305S -81, Cadillac CTS -03, Cadillac Fleetwood -89. Buick Park Avenue -93

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 286
Vs: 3008 - vetokoukun pistoke
« Vastaus #3 : 24.07.2024, 17:40:12 »
Täsmäisikö värit tuohon ohjeeseen?
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla

Airback

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: 3008 - vetokoukun pistoke
« Vastaus #4 : 24.07.2024, 19:39:08 »
Täsmäisikö värit tuohon ohjeeseen?

Juu kiitoksia. Nuo keskimmäiset 7 vaikuttaa tutuilta.
Ajossa: Peugeot 3008 1.6 HDI -11, 5008 1.6 HDI -13, Mosse Elite -73
Entiset: 607 -06, 307SW -08, 307 -04, 307SW -04, 405Mi16 -88, 605Sri -91, 405Gli -92, 405Sri -93, 405Gli -90, 305S -81, Cadillac CTS -03, Cadillac Fleetwood -89. Buick Park Avenue -93

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 286
Vs: 3008 - vetokoukun pistoke
« Vastaus #5 : 24.07.2024, 22:21:48 »
Niin olikos tässä 7- vai 13-napainen pistoke?
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla

Airback

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: 3008 - vetokoukun pistoke
« Vastaus #6 : 25.07.2024, 06:58:21 »
Siis tämä tällainen sekasikiö pistoke. Keskellä on normi 7 napaa ja sivuilla kiertää 6 lisä napaa. Ei kuitenkaan ole uusi 13 napainen.
Ajossa: Peugeot 3008 1.6 HDI -11, 5008 1.6 HDI -13, Mosse Elite -73
Entiset: 607 -06, 307SW -08, 307 -04, 307SW -04, 405Mi16 -88, 605Sri -91, 405Gli -92, 405Sri -93, 405Gli -90, 305S -81, Cadillac CTS -03, Cadillac Fleetwood -89. Buick Park Avenue -93

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - vetokoukun pistoke
« Vastaus #7 : 25.07.2024, 07:57:08 »
Tosta

https://muuli.fi/media/wysiwyg/muuli-asennusohjeet/Autoperavaunun_valojen_kytkentakaavio_7_ja_13_-napaiset.pdf

Myös tollanen listaus löytyi interwebistä

13 Napainen pistorasia

1  - Vasen vilkku
2  - Takasumuvalo
3  - Maa nastoille 1-8
4  - Oikea vilkku
5  - Oikea takavalo, parkkivalo, rekisterikilven äärivalot
6  - Jarruvalot
7  - Vasen takavalo, parkkivalo, rekisterikilven äärivalot
8  - Peruutusvalo
9  - Jatkuva virta
10 - Latausvirta vaunun akulle
11 - Maa navalle 10
12 - Perävaunun tunnistus, kytketty napaan 3 vaununpuolelta
13 - Maadoitus navoille 9-12
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Aakku

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 677
Vs: 3008 - vetokoukun pistoke
« Vastaus #8 : 25.07.2024, 09:09:59 »
Tuollainen west 7+6 pistorasia oli mullekin ihan uusi tieto. Siihen sopii 7-pinninen perävaunun pistoke ja omanlainen West 7+6 pistoke. Ajatus on hyvä, mutta jää torsoksi, koska perävaunun yleisin 13-pinninen pistoke ei sovi. Käsittääkseni uusiin autoihin ei saa enää asentaa 7-napaista pistorasiaa. Itselläni on normi 13-napainen ja siihen adapteri 7-napaiselle. Jos pitäisi vaihtaa, niin asentaisin normaalin 13-napaisen pistorasian autoon.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 315
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - vetokoukun pistoke
« Vastaus #9 : 25.07.2024, 14:59:51 »
Mä vaihdoin kärryyn jo kohta 10-v sitten 13 piikkisen pistokkeen, sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia valojen kanssa. Se vanhan mallin pistoke ja rasia on siinä mielessä paljon heikompi esitys. Kärry on vuosimallia 2010, valot toimi hyvin pari ekaa vuotta, sitten alkoi se säätäminen pistokkeen asennon kanssa. Varmaan vika oli ennemmin siinä auton rasiassa.

Nykyiseen autoon olivat laittaneet vanhan mallisen rasian, vaihtoivat sen ja koko johtosarjan edestä saakka kun se ei mulle kelvannut. Olis varmaan päässy vähemmällä jos olisi viitsinyt kysyä ekalla kerralla mitä saisi olla.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Airback

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: 3008 - vetokoukun pistoke
« Vastaus #10 : 26.07.2024, 09:08:35 »
Mä vaihdoin kärryyn jo kohta 10-v sitten 13 piikkisen pistokkeen, sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia valojen kanssa. Se vanhan mallin pistoke ja rasia on siinä mielessä paljon heikompi esitys. Kärry on vuosimallia 2010, valot toimi hyvin pari ekaa vuotta, sitten alkoi se säätäminen pistokkeen asennon kanssa. Varmaan vika oli ennemmin siinä auton rasiassa.

Nykyiseen autoon olivat laittaneet vanhan mallisen rasian, vaihtoivat sen ja koko johtosarjan edestä saakka kun se ei mulle kelvannut. Olis varmaan päässy vähemmällä jos olisi viitsinyt kysyä ekalla kerralla mitä saisi olla.

Täytyy miettiä laittaisiko tuon normi 13 piikkisen.

Tässä olis tosiaan tilanne että pistoke oli asennettu sivuttain ja tämän takia vedet päässeet helpommin sisään. Varsinkin kun mikrokytkin oli tavallaan alareunassa.
Ajossa: Peugeot 3008 1.6 HDI -11, 5008 1.6 HDI -13, Mosse Elite -73
Entiset: 607 -06, 307SW -08, 307 -04, 307SW -04, 405Mi16 -88, 605Sri -91, 405Gli -92, 405Sri -93, 405Gli -90, 305S -81, Cadillac CTS -03, Cadillac Fleetwood -89. Buick Park Avenue -93

Aakku

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 677
Vs: 3008 - vetokoukun pistoke
« Vastaus #11 : 26.07.2024, 09:17:55 »
Täytyy miettiä laittaisiko tuon normi 13 piikkisen.
Minä laittaisin normi 13-napaisen. Saahan siihen adapterin, jos kärryssä on 7-napainen.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07