Asentelin pari päivää sitten omaan -01 206:eeni Kenwood KMM-BT204 radion kun alkuperäisestä hajosi radio helteessä(?). Ketjun viesteistä löytyi apu, mutta ehkäpä vähän yhteenvetoa siitä mikä toimi omassa tapauksessa.
Uuden radion mukana tuli johtosarja ISO liittimistä radion omaan -- olikohan Mitsumi -- liittimeen. Ko. sarjassa ISO-A puolelta kytkettyjä olivat vain pinnit 4, 5, 7 ja 8:
4: 12V jatkuva
5: antenni/vahvistinohjaus
7: 12V sytytys
8: maa
Aiemmin ketjussa tsaarela:n linkittämän PDF:n ja yleismittarin kanssa kokeillen selvisi, että auto tarjoaa sähköä seuraavasti:
4: VAN BUS +
6: 12V sytytys
7: 12V jatkuva
8: maa
Tuo VAN väylän (ei siis CAN, toki ranskalaisten on pitänyt keksiä oma

) plus-jännite näyttää olevan päällä sytytyksen kytkettynä olemisen lisäksi myös mm. kun ovi avataan auton sammuksissa ollessa (jännite häviää minuutin parin päästä oven sulkemisesta pieneen releen naksahtamisen kera). Tämä varmaan selittää nuo aiemmat havainnot radion käynnistymisestä ovia avatessa.
Tämän radion johtosarjassa oli valmiiksi järjestetty mahdollisuus vaihtaa 12V sytytys ja jatkuva ristiin. Samoin sarjassa pystyi kohtuu helpolla pienen ruuvarin avulla siirtämään ISO-A liittimessä kontaktin pinnistä 4 pinniin 6.
Tällä säätämisellä radio toimii nyt niin kuin pitää!
Lisäksi tässä tapauksessa kaikki VAN väylän liitännät (alkuperäiset pinnit 2, 3 ja 4) jäivät "ilmaan". Kuten megaman yllä toteaa, monitoiminäyttö tokeni kun akun miinusnapaa piti pari minuuttia irti.