Automalli: Partner
Korimalli: henkilöauto
Vuosimalli: 1999
Varustelutaso: perusvarusteet + lisävarustelistalta ABS
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1,9
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto uudesta lähtien, ensirek. 24.06.1999
Ajomäärä: 115 000 km
Erittäin luotettava peli! Lähtee käyntiin kesät, talvet, oli roikassa taikka ei. Kertaakaan ei ole jättänyt tielle tai käynnistymättä, ei ikinä. Kovimmilla pakkasilla tai jos auto ei ole ollut roikassa ja pakkasta sentän on aika paljon, antaa sille 2x hehkut ennen startin pyöräytystä ja taas hörähtää, pupu & paukku.
Lastenvaunujen kanssa pelatessa ihan ehdoton peli! Vaunut menee sellaisenaan konttiin poikittain, kasaan laittamatta, senkun nostaa. Mitoista kertoo jo jotain kun olen itse laittanut konttiin 18 pullalaatikkoa - ja vielä ei tarttenut edes takapenkkejä kaataa = kaikki 5 istumapaikkaa yhä käytettävissä. Samaten tuolla on kuskattu 250 litrainen arkkupakastin, mutta nyt joutui kaatamaan takapenkin 2ist. osan + pelkääjän penkki nurin kojelautaa vasten. Tosin yhä autoon mahtui kuskin lisäksi 1 matkustaja tuolla takaistuimen pikkasemmalle osalle. Myös Suzukin 50cc pikkumönkijä, Noppeli menee konttiin poikittain ilman että takapenkkiin tarttee koskea.
Kulkupuoli nyt ei tuolla 1.9D esikammiokoneella ole mitään hääppöistä, mutta eipä sitä ole silleen kaivannutkaan. Varaosatarjonta on kunnossa kun samaa palikkaa löytyy originaalina niin Vehon (Berlingo) kuin Automaan (Partner) myyntiketjuista, ynnä harakiriosaa esim. Motonetistä. Ruoste on tuolle täyssinkitylle korille aivan tuntematon käsite, edes pellin paljastaneet pintakolhut eivät ruskistu kuin vasta vuosien kuluttua. Tosin mitään ruostumatonta terästä ei tuokaan kori ole = noita naarmuja ei silti saa jättää hoitamatta kuntoon jos haluaa autoaan yhtään pidempään pitää. Kulutusosista omalla kohdalla on tähän mennessä uusittu koiranluut, jarrupalat/-kengät ympäri, etulevyt ja toinen takasylintereistä. Tietty polttimoita jokunen kpl, mutta noin muuten auto on yhä ihan vain Automaan huolto-ohjelmasta naatiskellut. Öljyä se ei kuluta lainkaan ja koskaan ei ole katsastuksessa päästöistäkään kiinni jäänyt.
Vinkki: tuota wanhakoppaista voi vielä löytyä käytettyjen markkinoilta kovapenkkiseksi piilofarkuksi (ARVA §63) muutoskatsastettuna => disuvero alle 60e/vuosi. Tuo homma loppui 1.7.1999 ja omanikin kerittiin ennen tuota muutoskatsastaa. Itse asiassa muutostyön teetti Automaa kun piilofarkkuisuus oli yksi tuon kaupan ehdoista.