Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 807  (Luettu 18678 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnttiF

  • Vieras
Käyttökokemukset - 807
« : 08.03.2007, 03:51:49 »
Käyttökokemuksia 807-malleista.

Lue ensin kirjoitusohje, jossa kerrotaan alueen tarkoituksesta ja annetaan ohjeita kirjoittamiseen.

Käytä perustietojen ilmoittamisessa apuna alla olevaa mallipohjaa ja täytä se niin hyvin kuin osaat. Jollet tiedä jotain teknistä tietoa, niin voit jättää sen pois tai kysyä apua muilta. Ylläpito täydentää puuttuvia tietoja tarvittaessa mahdollisuuksien mukaan.

Automalli: (esim. 206 tai 206 SW)
Korimalli: (esim. sedan, farmari, viistoperä tai coupe)
Vuosimalli: (jollet tiedä autosi vuosimallia, voit ilmoittaa vaikka käyttöönottopäivän)
Varustelutaso: (esim. ST, Premium tai Sport)
Polttoaine: (bensiini vai diesel)
Vaihteisto: (automaatti vai manuaali)
Moottori: (esim. moottorin tilavuus ja moottorikoodi, jos sen tiedät)
Mihin kokemukset perustuvat: (esim. koeajo, omalla tai laina-autolla ajaminen)
Ajomäärä: (mittarilukema ja kuinka paljon olet itse ajanut, esim. 10 km, 30 000 km tai säännöllinen ajo tms.)

Mallikohtaisia linkkejä:

Peugeotit Euro NCAP-testeissä sekä tutkimustietoa

OP-kanava: Euro NCAP – Peugeot 807
OP-kanava: Peugeot 807
OP-kanava: Peugeot 807 ST 2.2


Ilmoitathan toimimattomasta linkistä ylläpidolle esim. yksityisviestillä tai tähän viestiketjuun vastaamalla, kiitos. Myös lisäykset ovat tervetulleita.

Pecoul

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 807
« Vastaus #1 : 09.12.2008, 20:28:19 »
Automalli: 807
Korimalli: Liiteri
Vuosimalli: 2003
Varustelutaso: ST
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 2.2
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Ajomäärä: 140tkm, viisi vuotta lähes päivittäin.

+ Sopii kuin nenä päähän 6-henkisen perheen kuljetustarpeisiin.
+ Isokokoiseksi autoksi yllättävän hyvät ajo-ominaisuudet. Kulkee suoraan kuin juna kiskoilla ilman jatkuvaa ratin veivaamista.
+ Ajettavuus ei muutu juuri mihinkään suuntaan vaikka olisi koko hytti lattiasta katton täynnä väkeä ja tavaraa.
+ Sisätilojen muunneltavuus. Takaa penkit pois niin tarjolla on jo pienen pakettiauton tilat.
+ Irrotettavat istuimet ovat ihan oikeita auton istuimia eivätkä mitään lattiasta vedettäviä pyykilautoja. Painaviahan ne ryökäleet ovat mutta kyllä siitä penkkipainista normi-ihminen selviää.
+ Jopa tällainen isompikin korsto jaksaa istua pitkiäkin matkoja ratin takana ilman että paikat puutuvat.
+ Liukuovet takana. Oviaukko on suuri eikä tarvitse pelätä että kakarat ovea avatessaan kolauttavat viereisen auton kyljen lommolle.
+ Kattoteline jonka saa niputettua taakse spoilerin näköiseksi viritelmäksi.
+ Sähkölaitteet toimineet hyvin. Ilmeisesti entisaikojen surullisenkuuluisat Ranskalaiset autosähköt ovat historiaa.
+ Autostereot, hallintalaitteet ja niiden sijoittelu tasoa hyvä/kiitettävä.
+ Viiden vuoden aikana olen seurannut polttoaineenkulutusta sekalaisessa kaupunki-/maantieajossa ja se keikkuu noin 9 litraa/100Km riippumatta siitä mitä kuljetetaan ja missä kuljetetaan. Näin dieselhöyryillä kulkevien autojen aikakautena tämä saattaa tuntua joidenkin mielestä suurelta lukemalta mutta minusta se on varsin kohtuullinen kulutus kun ajatellaan auton kokoa ja välillä varsin raskaita kuormia. Minusta plussan arvoinen asia.
+ Yleensä ottaen kerrassaan mainio kulkupeli jos on pakko kuskata isompaa laumaa.



- Rengasmelu joillakin renkailla ja tien pinnoilla häiritsevä.
- Joidenkin osien mekaaninen laatu:
     - Jarrut kuluvat nopeasti. 40-60tkm vaihtoväli paloille ja levyille.
     - Katalysaattorin sisuskalujen irtoaminen 4 vuoden käytön jälkeen on ilmeisesti 'ominaisuus' koska niitä myydään (hinnasta huolimatta) kuin leipää. Tämä on maahantuojan varaosamyyjän toteamus.
     - Kytkimen painelaakerin käyttöikä noin 4 vuotta tai 120tkm. Tämä tieto perustuu omaan kokemukseen ja korjaamon kertomuksiin.
- Vaikka kuskin paikalta on hyvä näkyväisyys joka suuntaan jää tuulilasin kulmiin pilareiden kohdalle ikävät katvealueet. Sinne häviää niin jalankulkija kuin henkilöautokin. Ei jäykkäniskaisille.
- Jos kyydissä on 7 henkilöä tavaraoille ei jää kovinkaan kummoista tilaa. Tosin jos kantti kestää niin voihan siihen kattotelineeseen aina ruuvata suksiboksin kiinni ja survoa ne tavarat sinne.
- Auton mukana tulleet kesärenkaat (Continental) kestivät nippa nappa kaksi kesää.




Mainio pelihän tuo on ja jos pitäisi taas valita jokin tila-auto niin kyllä saman vehkeen ottaisin. Viiteen vuoteen mahtuu vaikka minkälaisia kuljetustilanteita ja kaikista on selvitty kunnialla. Kyydissä on ollut seitsemän aikuista romuineen, autolastillinen puutavaraa, rakennustarvikkeita, joulukuusia katolla, muuttokuormia... kaikki on nähty ja tehty. Ja tyylillä. No se tyyli on makuasia ja siitä voidaan kiistellä mutta tämä on minun mielipide. Se on makuasia sanoi Musti kun...

Ajotuntumaltaan 807 on kuin ajaisi hyvin käyttäytyvällä nojatuolilla - positiivisessa mielessä. Aikaisemmin taloudessa on ollut 405 ja 406 ja niihin verrattuna ei 807 tunnu (minun mielestäni) 807 läheskään niin suurelta autolta kuin se oikeasti on. Mutkat sujuvat ilman kallisteluja ja pahemmatkin heitteet sujuvat yhdellä pehmeällä niiauksella. Loistava alusta - varsinkin kun puhutaan tila-autosta.

807:n vika ei tietenkään ole se että maahantuojan huoltotoiminta sen saa ikenet vihlomaan mutta minusta se ansaitsee oman mainintansa. Riistohinnat ja pieninkin työ kestää vähintään puoli päivää. Kaksi kertaa ovat onnistuneet rikkomaan ABS:n tunnistimen jarruremontin yhteydessä. Vesipumpun vaihto ei ilmeisesti kuulu maahantuojan vakiotoimenpiteisiin jakopään hihnan vaihdon yhteydessä. Omasta kokemuksesta viisastuneena voin kertoa että kyllä kannattaisi, sillä huollossa ei kiinnitetä mitään huomiota vesipumpusta kuuluvaan rouskuttavaan ääneen vaikka äänestä oli erikseen maittu autoa huoltoon tuotaessa. Kannattaa aina kysyä kuuluuko vesipumpun vaihto ohjelmaan ja mikäli ei kuulu niin sitten se lisätään siihen. Ei ole kallis värkki. Onneksi olen löytänyt kuluttajaystävällisen korjaamon ihan kotinurkilta. Homma käy, aikataulut alittuvat ja hinta-arviossa pysytään vähintään kiitettävästi.

En tiedä onko alkupään valmistussarjan ominaisuuksia mutta jotkin osat ovat hieman heppoisia kuten yllä mainittu katalysaattori (rapiat 900€). Jarrut ovat toinen ahdistuksen aihe. 406:n ei tarvinnut vaihtaa kertaakaan paloja tai levyjä 80tkm:n aikana. 807:sta meni ensimmäiset palat ja levyt uusiksi joka kulmaan alle 50tkm ajolla. Sisätilat ja penkit ovat kestäneet neljän kakaran kuritusta kiitettävästi.

Tässä parin vuoden aikana on tullut ajettua vaikka minkä merkkisiä uusia ja vanhempia kulkupelejä ja aina on ollut mukava istua takaisin Leijonan ratin taakse. Siellä tuntee olevansa kotona. Nyt kun olen vielä löytänyt kukkaroystävällisen huoltopaikan ei edes huoltojen riistohinnat ja kädettömyys harmita.

Eihän näitä liikkuvia liitereitä huvikseen ostella mutta jos on pakottava tarve hankkia iso tila-auto niin uskallan suositella 807:aa.