Ohjaustehostin ei ole niin kriittinen öljyn suhteen kuin moni muu voitelua vaativa komponentti. Tuo Pentosin öljy on hydrauliikkaöljyä, kun taas nuo Dexrosin -laadut ovat automaattivaihteistoöljyjä. Molempia laatua voi turvallisesti käyttää ohjaustehostimissa, kunhan muistaa muutaman perusasian.
-Nämä em. öljyt ovat kaikki turvallisia tiivisteille.
-Eri öljynlaatuja ei pidä sekoittaa keskenään. Erilaisten lisäaineiden sekoittaminen voi aiheuttaa ongelmia. Esim vaahtoutumista, joka varmasti haittaa paineen alla toimivan tehostajan toimintaa.
-jos tehostimen öljymäärä on vuotanut tai muuten vähäinen, niin silloin on olemassa riski, että sinne on joutunut kosteutta ja ilmaa joka edesauttaa vikaantumista.
-Suomen oloissa kannattaa varmistaa öljyn toimivuus kylmissä oloissa, etenkin jos auto on tuotu ulkomailta. Kylmään sopimattomat öljyt saavat aikaan näitä paukahduksia jossa öljy karkaa särkyneestä letkusta tai liitoksesta. Ohjaustehostin on hydraulinen järjestelmä, jossa voiman tuottaa voimakas öljynpaine. Letkut ja liittimet eivät kestä jos öljy jäykistyy liiaksi.
-Oma mielipiteeni on, että hydrauliikkaöljy on sopivampi ohjaustehostimeen kuin automaattivaihteistoöljy, koska kyse on hydraulisesta järjestelmästä. Automaattivaihtestoöljyiltä vaaditaan hieman eri ominaisuuksia. Hydrauliöljyjä ei esimerkiksi voi käyttää automaattilaatikossa mm. puuttuvien kitkaominaisuuksien vuoksi.