Ongelma:
Auto: 2005 607 2,2 (EW12J4).
Osa 1:
Tänään huomasin autoa imuroidessa että repsikan puolen lattia suorastaan tulvi nestettä, verhoilua painaessa kädellä neste nousi pintaan. Kuskin puolellakin havaittavissa kosteutta mutta ei niin paljon kuin repsikalla. Siitä sitten imurilla suuremmat pois ja lämppäri puhaltamaan verhoilua kuivaksi. Kaksistaan autolla enimmäkseen ajellaan ja työpäivän ajan auto on lämpimässä hallissa. Eiköhän tuo jaloista kulkeutunutta vettä ole, ihmetytti vain miksi repsikan puolella oli niin paljon enemmän, liekö originaalien kumimattojen muotoilu persiillään. Täytynee nypätä etumatot sen verran irti että saa kuivateltua kokonaan. Muilla samanlaisia kokemuksia orkkis-kumimattojen kanssa?
Osa 2:
Lämppäreillä lattiaa kuivatellessa nenään kieltämättä tulee jäähdytinnesteen aromit ja tarkemmin jäähdytinnesteen tasoa katsellessa huomasin että hieman nestettä näyttäisi kadonneen. Tähän kun lisätään vielä yhtenä aamuna kovilla pakkasilla ilmennyt kahvikupillinen pakkasnestettä auton alla ja ajotietokoneen huomautus asiasta sekä ajoittainen nesteen lämpömittarin vaeltelu niin kieltämättä asia tuntuisi aika selvältä. Ilmanottokaukalo oli puhdas, ilmansuodattimen nyppäsin vielä pois ja ihan normaalilta näytti, ei merkkejä ylivuodoista. Mitään märkää en ilmansuodattimen alla kanavissa nähnyt, tiedä sitten mistä on vuotanut.
Ratkaisu:
Tänään raktori kävi paikallisella pajalla (ei siis marmoritiskillä) ja laittoivat uuden kennon, kuulemma maahantuojan viimeinen kenno. Vuoto oli kennon päädyssä. En sitten lähtenyt kokeilemaan näitä paikkausnesteitä kun totesin että kennon vaihdon hinta ei osineen vallan huikeaksi kuitenkaan muodostunut.