Citikkafoorumilla (http://www.citroen-foorumi.com/index.php?topic=815.0) esiteltiin 4HP14-automaattivaihteiston pannan kiristysohje. Päteeköhä tuo ohje myös 4HP18-laatikkoon?
ZF4HP18 jarrupannan säätö;
- löysää jarrupannan säätöpultin lukitusmutteri (sijainti vesikiertoisen öljynjäähdyttimen yläpuolella).
- kiristä jarrupannan säätöpultti 10 Nm momenttiin (älä ylikiristä eli kannattaa ensin hiukan avata ja sitten kääntää kerralla momenttiin jne.), merkkaa pultin asema (ts. kannan asento).
- avaa säätöpulttia 2 kierrosta.
- pidätä säätöpulttia (ettei kierry mukana) ja kiristä säätöpultin lukitusmutteri 80 Nm momenttiin.
Avattuasi säätöpultin lukituksen...
Se (säätöpultti siis) kiristetään ensin annettuun momenttiin (10 Nm) ja löysätään kaksi kierrosta, kiristettäessä säätöpultin lukitusmutteri (80 Nm) pidetään säätöpulttia paikoillaan eli säätöpultti ei saa kiertyä mukana lukitusmutteria kiristettäessä.
<Lainaus>
Mikä sen pultin kiristämisen tarkoitus(vielä sekin kerran) on?
</Lainaus>
Pannan säätöpultti kiristetään ensin annettuun momenttiin (10 Nm), tämän jälkeen löysätään kahden kierroksen verran (pultin nousu x 2 kierrosta) tämä siksi ettei jarrupanta käytössä koko ajan laahaisi (jarrupanta kuluisi nopeasti) eli automaatti ohjaa käyttötilanteessa pannan kiristyksen hydraulivoimalla.