Kirjoittaja Aihe: 307 - Moottorin vikavalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen  (Luettu 6703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

horska

  • Vieras
Auto: 2006 307 1,6 (TU5JP4).

Terve, osaakohan kukaan sanoa, että missä voisi olla vika, kun auton käynnistää yön jälkeen, niin moottorin vikavalo jää palamaan noin viideksi minuutiksi, joskus sammuu itsestää ja joskus pitää sammuttaa auto ja käynnistää uudelleen ja sitten toimii normaalisti. Lämpöisenä ei tätä tee. Moottorin häiriövalo palaa toki käynnistyksen jälkeen aina noin kaksi sekuntia ja sammuu sitten. Juuri katsastinkin auton eikä mitään vikakoodeja ainakaan ollut muistissa. Kylmäkäynnistyksen jälkeen tuntuu "perseessä" hetkenaikaa pientä tärinää, mutta sitten rupeaa käymään normaalisti.

tmex

  • Vieras
Puolapaketti alkavalla vialla. Mun puolapaketti vika näkyi myös tulpista, muistaakseni kakkonen oli paljon kuluneempi kuin muut ja likaisempi.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Eikös tuossa ole ns. hukkakipinäpuola? Silloin täytyy olla kahden tulpan "huonommat"
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

horska

  • Vieras
Taas aamulla syttyi moottorin häiriövalo ja näyttöön teksti Antipollution Faulty. Auto kävi epätasaisesti ja eikä kulkenut täysillä tehoilla. Ajoin tiensivuun, sammutin ja käynnistin auton uudelleen ja kaikki toimi taas normaalisti. Tuntuu olevan aika yleinen vika, onko kellään kokemuksia ? Tekee tämän tosiaan vaan aamuisin, kun auto on seissyt yön pihalla.

horska

  • Vieras
Joku tuossa kertoi, että vika voisi olla yhden venttiilin nostimessa, että jumittaisi kylmänä hetken ?  Tiedä sitten, voiko tämä aiheuttaa tälläisen vian ? Voiko ohjari olla  liian tiukka ?

horska

  • Vieras
Akku aamulla 12.68 volttia, nyt oon huoomannu semmosen, että jos auto on aamulla lämmitysroikanpäässä, niin silloin ei moottorivalo syty, eikä ilmoita mitään häiriötä. Ihmeellinen vika. Voiskohan johtua venttiilin jumituksesta ? koska luulis ettei mikään anturivika, tai tiedä tästä :)

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Venttiilin jumitus sekä puolavika antaa sytytykseen liittyvän vikakoodin.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

horska

  • Vieras
Nyt luetutin vikakoodit. Ilmoittaa palo / sytytyskatkoksia 4:s sylinterille. Puola on vaihdettu merkkiliikkeessä kolme vuotta sitten. Itse rupesin miettimään myös suutinvikaa. Auto ei nakuta millään lailla edes kylmänä. Kuinkahan yleinen suutinvika on kyseisessä koneessa ?
Autolla ajettu 170 tkm.

tmex

  • Vieras
Meillä on mennyt 307,1.6 bensa moottorista puola takuu aikana eli alle vuoden ikäisenä. Syö puolia ko kone, tai sitten puolat ovat heikkolaatuisia,kannattaa ostaa aina takuun omaava puola.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Milloin tulpat on vaihdettu?

antsu

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin vikavalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen
« Vastaus #10 : 22.12.2014, 14:08:08 »
Syö puolia ko kone, tai sitten puolat ovat heikkolaatuisia,kannattaa ostaa aina takuun omaava puola.

En oikein ymmärrä miten auto voisi syödä puolia :o Toki ne särkyvät jos asennuspaikka lämpenee turhan paljon jolloin hartsin pehmennysaineet haihtuvat liian nopeasti ja hartsi halkeilee. Jos ja kun tuo kone on hukkakipinäsytytyksellä, pitäisi kipinänpuutos löytyä myös toisesta (1?) sylinteristä puolan ollessa vialla.

Muistaakseni vanhanaikaisia pyöreitä pötkyläpuolia, joissa oli öljytäyte ja olivat kiinnitettynä lokasuojaan, ei tarvinnut vaihtaa ;D

horska

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin vikavalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen
« Vastaus #11 : 22.12.2014, 16:57:35 »
Tulpat vaihdettu viikko sitten, eikä auttanut mitään.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 307 - Moottorin vikavalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen
« Vastaus #12 : 22.12.2014, 17:22:51 »
Ok, no sitten ei varmaan johdu niistä. Varsinkin jos kärkiväli on vielä oikein ja tuskin uusissa tulpissa kärkiväli voi olla niin pielessä, että aiheuttaisi sytytyskatkoksia. Hyvä, että on varmistettu.

antsu

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin vikavalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen
« Vastaus #13 : 22.12.2014, 18:13:07 »
Kaverin tuliterä perämoottori meni ensimmäisen koeajon jälkeen takuukorjaukseen. Vika oli toisessa sytytystulpassa.

tmex

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin vikavalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen
« Vastaus #14 : 22.12.2014, 19:18:53 »
Puola paketin kontakti  tulppiin ja laatu lienevät huonoja.Itsellä oli yksi motonetetistä ostettu,se hajosi alle vuodessa