Kirjoittaja Aihe: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää  (Luettu 13062 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nokka

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #15 : 25.02.2021, 14:06:38 »
Auto: 2009 207 1,4 VTi, 8FS -moottori ketjulla
Pari viikkoa sitten syttyi moottorin vikavalo, vikakoodit P0343, P0342, P0341. Koodit nollattu ja toimi pari viikkoa.
Eilen parin tunnin seisomisen jälkeen ei lähtenyt käyntiin, jonka jälkeen vaihdettiin imupuolelle nokka-akselin asentotunnistin ja akku. Vikakoodit FSFF, P0343, P0342, P101D nollattu. Ei käynnisty vieläkään. Ehkä hieman yrittää ensimmäisen yrityksen alussa, toisella ei sitäkään. Mistähän suunnasta vikaa alkaisi etsimään kunhan tarkenee?

Toimilaitetesteissä ei kuulu ääntä muuttuvan venttiilinnousun säätömoottorin releestä. Missähän tuo rele mahtaa sijaita?

AhJo

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #16 : 07.03.2021, 23:24:40 »
^^^^ Laitetaanpa pieni selostus, millä asiassa päästiin eteenpäin (jos vaikka auttaisi jotain samassa tilanteessa olevaa):
Auto lähti hinaamalla käyntiin, mutta kävi huonosti. Seuraavana päivänä lähti startilla käyntiin, kävi hetken - sammui, eikä sen jälkeen enää taas käynnistynyt. Tulpat olivat aivan märät ja kärkiväli kuitenkin liian suuri.
Vikakoodien nollauksen sekä uusien tulppien vaihdon jälkeen auto kuitenkin käynnistyi heti ja kävi kaikilla, mutta "raskaasti". Öljykorkin avaamisen yhteydessä havaittu moottorissa olevan liikaa alipainetta -> huohottimen kalvo rikki.
Moottoriöljyjen seassa bensaa ja tämä taas aiheuttaa vian (ja vikakoodit) muuttuvien venttiilien ajoitukseen.
Huohottimen kalvon sekä moottoriöljyjen (ja -suodattimen) vaihtojen jälkeen auto käy ja tuntuu toimivan.

Perimmäisenä syynä näytti olleen rikkinäinen huohottimen kalvo, joka sai välillisesti aikaan vian sekä nuo vikakoodit venttiilien muuttuvaan ajoitukseen.
Vaihtuipa samalla myös uudet tulpat sekä öljyt suodattimineen.


vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 470
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #17 : 08.03.2021, 00:44:29 »
Missä tuo huohottimen kalvo sijaitsee? Entä paljonko autolla ajettu?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 535
Vs: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #18 : 08.03.2021, 12:01:10 »
Miten se bensa öljyn seassa voisi vaikuttaa venttiilien ajoitukseen ?

EHarmala

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #19 : 22.12.2021, 22:38:23 »

Voisiko joku ystävällisesti kertoa tuon "Economy mode active" sanoman merkityksen siinä mielessä että mitä sähkölaitteita Peugeot 207:ssa sammutetaan kun tuo ilmoitus tulee ?

Kaverilla on 207 automaatti-ilmastoinnilla ja lämmityslaitteen puhallin ei toimi lainkaan kun tuo ilmoitus on päällä, onko puhallin siis yksi sammutettavista laitteista?

- veikkasin etuvastusta, vaihdettiin mutta ei siinä ollut vikaa
- akun latauksen jälkeen kaikki toimii taas joitakin päiviä
- latausjännite on 14.3 V eli ihan ok

Akku uusittiin ja kesti 2 viikkoa niin taas puhallin lakkasi toimimasta, en kylläkään tiedä tuliko "Economy mode" päälle

Autolla ajetaan lyhyitä matkoja ja näin talvella puhallin on tärkeä juttu ...

 

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 051
Vs: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #20 : 23.12.2021, 17:28:50 »
En osaa vastata kysymykseen sen enempää kuin jo itse vastasit.

Lisäisin lähinnä sen mitä myös jo totesit että lyhyillä ajomatkoilla akku ei ehdi latautua riittävästi vaan tarvitsee latausta. Akun vaihto saattoi olla turhaa. Joten tuollaisessa ajossa akkua on ladattava ehkä noin viikon välein.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 732
Vs: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #21 : 23.12.2021, 18:31:32 »
Sen verran voin kommentoida, että 607 Economy Modeen meni parkissa ärsyttävästi aina muutaman minuutin välein. Akun testasin ja se oli kunnossa. Sitten vaihoin Yuasan akun. Ja aika venyi siihen puoliintuntiin minkä jälkeen aika katkaisu. Eli se voi olla akustakin kiinni. En markkinoi tuota akkua mutta se oli hyvä tuossa tapauksessa. Voihan se olla että jännite missä menee tuohon voi olla tippunut liian alas alkuperäisestä. Minulla on aikasemminin ollut, että tastattu akku ei ole toiminut oletetulla tavalla. Se pitäisi testata kunnon vastuksella ja katsoa miten se jännite kyykkää.. Ja sittenkin voi olla että ei toimi. Se on mahdollista. Se digitaalitesti ei voi mitenkään näyttää kaikkea. Ennen oli iso vastus millä purettiin akkua ja jännitettä tarkkailtiin. Latauksestakin näkee. Jos akku on kunnossa niin laturi lämpenee kyllä. Jopa sellainen pärinä on latauksessa jos on muuntajaperustainen jos on satasen AGM akku. Se ottaa virtaa niin hyvin vastaan.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 470
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #22 : 23.12.2021, 22:49:08 »
Mullon muistikuva ettei puhallin mun autoissa ole toiminut koskaan kuin auto käynnissä. Tytöllä on mnuaali ja vaimolla automaaginen lämppäri 207 VTi 1.4 noin 2010-11 autoissa. Pitää kokeilla. Tarkoittanet nimenomaan auto sammuksissa?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

nokka

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #23 : 23.01.2022, 16:53:57 »
Voiko huohotusongelma muotoilla öljynsuodatinelementin tiimalasin muotoiseksi?