Kirjoittaja Aihe: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"  (Luettu 22266 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

iloret

  • Vieras
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #30 : 31.08.2018, 18:23:33 »
Auto: 2012 508 1,6 THP 156 (120 000 km).

Antaa koodia P0300, P0301, tulpat ja puolat vaihdettu. P0100 Massa- tai ilmamäärämittari, toimintahäiriö. Välillä Engine Fault Repair Needed, mutta ei vikakoodia!!! Jakoketju resonoi kylmänä.
120.000km. Missäköhän vika?


iloret

  • Vieras
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #31 : 01.09.2018, 10:48:12 »
Jakopää vaihdettu 75.000 km kohdalla. Jakoketju oireita?

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #32 : 01.09.2018, 15:28:59 »
Siltähän tuo kuulostaa luetun perusteella. Onhan sillä ketjulla jo ajettu 45tkm... Lue THP-moottorin ongelmat ja tsemppiä.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Thp prob

  • Vieras
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #33 : 23.12.2018, 11:53:52 »
Auto: 2013 508 1,6 THP 156.

Morjens. Ajaessa tuli koetauluun engine fault repair needed huomautus. Mikään ei muuttunut, tehot oli tallella ja nyt näin ensimmäisillä yli 10 asteen pakkasilla heittää ton. Paikallinen merkkihuolto on mitannu puristuspaineet, jakopään tarkistanut, mutta missään ei ole vikaa. Ja se tekee ton vain pakkasilla, kesällä ei mitään ongelmia. Olisko asiasta tietäviä?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #34 : 24.12.2018, 13:38:24 »
Eikö ne osaa siellä paikallisessa merkkihuollossa lukea vikakoodeja?

WiSaFIN

  • Vieras
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #35 : 03.01.2019, 09:57:55 »
Auto: 2013 508 2,0 HDi RXH (188 000 km).

Auto ilmoittaa melkein joka toisella ajokerralla "Engine fault - repair needed". Mitään muuta vikaa ei kuitenkaan kuulu/näy (paitsi ettei vakkari toimi - tietenkään koska autossa vikatila päällä)

Saan luettua ja nollattua kaikki muut koodit paitsi:

- B1003 00 - asetusvika (attention, ce défaut peut être un faux défaut)
- B1818 1C - öljytason vika (signaalialueen ulkopuolella)

Vien auton tänään huoltoon, jossa lupasivat imaista hieman öljyä pois moottorista, koska mittatikun mukaan öljyä olisi hieman liikaa sisällä.

Mahtaako olla sellainen yhteisvika, että toinen tulee ja molemmista ilmoitetaan, vai onko jollain heittää tarkempaa arviota.

Tuo vikatekstin perässä oleva ranskankielinen kääntyy googlen kanssa muotoon "Be careful, this defect can be a false fault"/"Ole varovainen, tämä vika voi olla väärä vika".... mielenkiintoista...

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #36 : 03.01.2019, 18:15:46 »
Oliko akku ihan lopussa?
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

WiSaFIN

  • Vieras
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #37 : 04.01.2019, 07:18:42 »
Nyt on akku tutkinnan alla. Kuulemma pitäisi olla vielä riittävästi tehoja jäljellä.
Jonnekin menee kuulemma jatkuvasti melkein amppeeri tunnissa. Vielä kun keksis että minne....

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #38 : 22.02.2019, 20:40:13 »
Auto: 2011 508 2,0 HDi 140 (716 543 km).

2.0hdi140 manuaali ajomäärä 716543km

Tullut nyt reilun kuukauden engine fault repair needed satunnaisesti. Välillä pysyy päiviä poissa välillä puskee takaisin. Ei mitään vikakoodeja, ei ecussa, ei bsi:ssä, ei akunvalvonta moduulissa, ei konehuoneen sulakerasiassa. Kun herja tulee niin tulee lähes välittömästi kun lähtee liikkeelle, startin jälkeen tyhjäkäyntiä voi käyttää minuutti tolkulla ja herja tulee vasta kun auto liikkuu. Moottorin vikavalo ei pala vain service valo, kun herja on tullut on auto jonkun mallin vikatilassa (kuitenkin virkeämpi kuin ns oikeassa vikatilassa  moottorin vikavalo päällä) eikä kulkupuoli ole kohdillaan. Hiukkassuodattimen täyttöaste on normaalilla tasolla ja poltot onnistuvat ok. Akkua ehdoteltiin mutta en käsitä miten akku voisi olla syypää kun varaus pysyy pakkasellakin usean päivän seisonnan ajan niin hyvänä että auto lähtee ns palmun alta käyntiin. Latausjännite on normaalilla tasolla, päivän seisomisen jälkeenkin akkujännite ~12.4-12.8 välillä.
Vähän ihmetyttää miten auto voi herjata engine faulttia mutta mitään virhettä ei löydy minkään purkin muistista.
Ehdotuksia kuunnellaan korvat höröllä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #39 : 22.02.2019, 21:50:19 »
Kelattu yli 700 tkm! Milloin akku on vaihdettu viimeksi?

Laguna00

  • Vieras
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #40 : 22.02.2019, 21:59:10 »
No ehdotanpa tähänkin.. Koska itseni tämä yllätti. Ilmansuodattimen jälkeen heti on tuollanen ilmamäärämittari joka mittaa paljonko ilmaa menee koneeseen. Ahtamattomalta puolelta. Omassa 11vuotisessa 200tkm ajetussa oli kohtuu sotkuinen. EI antanut ekaan kuukauteen yhtään vikakoodia. Ennen kuin nyt vasta edellispäivänä.
Oireet muuten :
- ihan kuin auto ei ottaisi kaikkia kierroksia (Joskus jää 3k rpm kohdalle, joskus menee yli helposti)
- ihan kuin turbo ei vetäisi ihan niin alhaalta kuin ennen (Mulla se alkoi vedot noin 1500rpm kohdalta, nyt 2200-> tai 2500 eteenpäin).
- ajoittain auto tuntui tuhnulta perus kulultaan. Normaali "sähäkkyys" puuttui.



Vois olla helppo ja nopea tarkistaa tuon kunto, ehkä tässä 508:ssa myös yhtä iisi kuin 308:ssa?

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #41 : 23.02.2019, 13:22:31 »
Akun vaihdosta ei perimätieto kerro ei näytä kuitenkaan alkuperäiseltä.

Unohtui sanoa että imm virtaus näyttää testerillä pysyvän pyynnössä, putsasin sen kuitenkin etaxilla mutta eipä tuo vaikuttanut asiaan mitenkään. Kun auto on herjannut tuota engine faulttia niin kulku tuntuu tosiaan samalta kuin ilmamassamittari olisi rikki, mutta näyttää testerin perusteella kyllä olevan täysin ok, autoa kun buuttailee tarpeeksi ja engine faulttia ei tule niin kulkee taas normaalisti joten en usko imm:n olevan viallinen. 

Mittailin taas lataus jännitettä ja tuntuu kyllä hieman korkealta nyt kun huiteli korkeimmillaan 15v tasolla. (En ole varma oliko vika 'aktiivinen' viime mittauksella)
Onko muistikuvia että kun on tuo akun vaihdolla korjaantunut engine fault, niin menikö auto tuollaiseen puolittaiseen limb modeen?
« Viimeksi muokattu: 23.02.2019, 13:35:07 kirjoittanut Coyote Ugly »

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #42 : 23.02.2019, 23:10:46 »
Itselläni ei mennyt limb modeen, mutta minulla onkin vain kahdesta autosta kokemusta tuosta ilmoituksesta. Ensimmäisessä tuli vain kerran se ilmoitus, eikä koskaan toistunut. Toisaalta oli myös muita merkkejä akun heikosta kunnosta, eli economy mode tuli hyvin nopeasti auton sammuttamisen jälkeen. Akun vaihdon jälkeen ongelmat korjaantuivat. Toisessa tapauksessa edes lukot eivät auenneet sähköllä ja tuo engine fault ja noin 20 muuta virheilmoitusta puski ruutuun jokaisessa kadunkulmassa ja risteyksessä, kun auton pysäytti ja lähti uudelleen liikkeelle. Puhaltimet sammuivat, ilmastointi ei toiminut ja autossa oli piipityskonsertti. Akku oli aivan kuollut ja akun vaihto poisti kaikki ongelmat tai ainakin ne ovat olleet 12 000 km jo pois.

Se huonokuntoinen akku voi aiheuttaa mitä moninaisemman kirjon erilaisia vikoja. Jännitteet notkahtelevat ja anturit antavat mitä sattuu lukemia ja niistä tehdään sitten vääriä tulkintoja. Myös vääräntyyppinen akku voi aiheuttaa tuollaisia. HDI140:nen yhteydessä taitaa lataus toimia ihan perinteisesti eli jatkuvasti. Jos siinä kuitenkin on laturissa toiminto, että se ei lataa (täyskaasu)kiihdytyksissä ja taas lataa jarrutuksissa, niin akku joutuu kovemmille ja autossa pitäisi silloin olla AGM-akku. En nyt vaan muista, että onko muissa kuin GT:ssä tuollainen lataus, mutta ehkä joku muu muistaa.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #43 : 24.02.2019, 00:53:42 »
On se menny herkäksi. EW10J4 orkkis Varta 10v. Vaihdoin ihan varmuudeksi. Joillain kestänyt helposti enempi.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #44 : 25.02.2019, 08:28:05 »
Kaikki muu autossa toimii normaalisti kun vika on aktiivisena (paitsi ovien hf tunnistus mutta se ei ole toiminut 2:een vuoteen), lisähuomio testailun jälkeen kun vika iskee niin auton pysäyttämällä+ buuttaamalla, ja rivakasti ajonopeuteen, ei tule herjaa kuin vasta kun nopeus laskee alle 20km/h tms.  Taidan vaihtaa laturin ja katsoa kuinka käy.