Kirjoittaja Aihe: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"  (Luettu 22276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 802
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #45 : 28.02.2019, 13:44:41 »
On se menny herkäksi. EW10J4 orkkis Varta 10v. Vaihdoin ihan varmuudeksi. Joillain kestänyt helposti enempi.

On näissä nykyisissä tuo akun kuormituksen ja latauksen profiili vähän erilainen, kuin noissa vanhoissa bensakoneissa. Osaa se tosin niissäkin akku kuolla jo alle viidessä vuodessa, kun sopivan lyhyttä ajoa ajellaan ja auto vetäistään kylmästä käyntiin, eikä se useimmilla ajomatkoilla ehdi lainkaan latautua.

Edelleen rohkenen väittää, että Coyote Uglyn auto ei kaipaa kuin uuden ja oikeaa tyyppiä olevan kun ja vikakoodien nollauksen ja sen jälkeen paljon ajoa.

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #46 : 28.02.2019, 19:50:41 »
Rohkenen väittää, että diagnoosini laturista oli oikea, purin palasiksi, ankkurikaulat aivan loppu (hiilet lähes uuden veroiset, eli tuskin kauaa ollut paikallaan), yhden käämin juotos  kylmä :D, Älkää hyvät ihmiset ostelko niitä "remanufactured" #"¤"oja, jollainen tuossakin näytti olevan paikalleen, eli laturi vaihdettu jo kertaalleen.
En jaksa tuota edes yrittää korjata vaan tilaan uuden. Nakkasin väliaikaisesti kunnes saan shoppailtua oikean niin 407:n 180A laturin mutta on sen verran vanhempaa mallia ettei tue. LIN-ohjausta (https://www.powerelectronics.com/news/lin-controlled-alternator-voltage-regulator) Lataa kuitenkin ok, ja nyt on sentään viasta todisteena vikakoodi muistissa.

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #47 : 09.03.2019, 18:14:18 »
Lopputulos: vikaa ei ollut laturissa eikä akussa vaan flektin moottori oli palanut, suosittelen kyllä ajamaan actuator testit jos vastaavaa ilmenee olisi säästänyt itseltäkin hieman päänvaivaa ja rahaakin.

AutoNoviisi

  • Vieras
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #48 : 10.01.2020, 17:50:41 »
Auto: 2011 508 x,x.

Hei, kyseessä siis Peugeot 508 -11, sedan. Joka kerta kun lähden pihasta tulee samantien engine fault ja oranssi vikavalo syttyy. Ilmeisesti menee johonkin vikatilaan, kun ei anna kaasua ollenkaan vaan "lyö maihin". Joudun sammuttamaan auton ja flekti jää huutamaan hoosiannaa väh. 5 min. Odotan että hurina loppuu ja sitten pääsen liikkeelle, valo sammuu sitten vasta kun saa auton lämpöiseksi (joskus ei silloinkaan). Olen myös huomannut että öljyn lämpömittari nousee melko hitaasti. En odotakaan keneltäkään taikakeinoja, olen huollon varannut ensi torstaille. Olisinkin vain kysynyt onko mitään mielessä jota voisin vielä koettaa? Onko flektille ja moottoriöljylle ilmeisesti omat anturinsa? Lienevät jossain pahassa paikkaa? Kiitos paljon jo mahdollisista vastauksista. Mukavaa alkanutta vuotta 2020 kaikille.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #49 : 10.01.2020, 19:44:10 »
Tuo flektin pyöriminen on varotoimi, jonka moottorinohjaus kytkee toimintaan tiettyjen mittausparametrien puuttuessa tai niiden ollessa viitearvojen ulkopuolella. Eli vikakoodien luku, niin löytyy syyllinen, mahdollisuuksia on useita eli arvailu ei kannata.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #50 : 13.07.2020, 16:31:13 »
Auto: 2013 508 2,0 HDi RXH Hybrid4 (170 000 km).

Auto rupesi nykimään aivan, kuin ei olisi saanut kunnolla polttoainetta. Moottorihäiriövalo syttyi ja ilmoitti koodia P2425 (egr-lämmönvahtimen ohitusläpän ohjain). Auto hinattiin huoltoon ja huollossa auto toimi normaalisti. Onko kenelläkään tietoa,  että mikä kyseisen häiriön voisi aiheuttaa? Onko egr-venttiili menossa tukkoon?
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #51 : 14.07.2020, 09:56:47 »
Minkälaisilla km-määrillä PSA:n HDi-moottoreiden EGR-venttiili alkaa tukkeutumaan ja minkä hintainen on sen vaihto + uusi osa?   
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06