Kirjoittaja Aihe: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot  (Luettu 13823 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #60 : 07.03.2021, 22:13:47 »
Joo, no okei. No tuota minkälainen testeri ja mistä? Vanha läppäri ja siihen joku softa. Voisko joku lainata? Jos olis oskiloskooppi niin sillä sen näkisi. Onko siihen mitään arvoja siihen asentotunnistimeen? Vai näkeekö sen kun irottaa muovit. Onko se Airbag tyyyppinen johto? Tämä on vähän hakusessa mulla tämä testerihomma. Kun ei ole tullut hommattua niitä laitteita.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #61 : 07.03.2021, 22:35:54 »
PP2000 tai Diagbox löytyy ebaystä jne. Molemmat softia. PP2000 vanha ja vaatii 32 bittisen käyttiksen ehdottomasti eli ei toimi uudemmissa koneissa kuin ehkä saa jotenkin toimimaan virtuaalikoneella. Diagboxin sain asennettua 64-bittiseen W7-läppäriin eli saisi varmasti myös aivan uuteen läppäriin. Ohjelmat löytää myös ilmaiseksi ladattavina netistä, jos jaksaa kaivella ja nähdä vaivaa asennuksiin.

Molemmat käyttävät samaa usein nimellä "Lexia" kutsuttua USB-OBD rautaa. Lexia on Citroen-puolen PP2000 vastine. Tuo rauta on oikealta nimeltään ACTIA PSA XS EVOLUTION. Siitä löytää eritasoisia Kiina-kopioita ebaysta jne. Luultavasti kaikki toimivat 607:ssa. Uudemmissa voi olla vaikeampaa, kun osia on noista usein karsittu eli eivät tuekaan kaikkia OBD-kommunikaatioita. Voi myös olla, että osa ei toimi Diagboxissa ja siinäkin riippuu minkä Diagboxin asentaa. Mulla on Diagbox 7.82 ja se ainakin toimii hienosti FL-607:n kanssa. Diagboxissa voi kai tulla myös ongelmia vanhempien autojen kanssa, en ole varma alkupään 607:sta.

Mutta katso nyt ensiksi ne ABS-anturit. ABS-ohjainyksiköstä voit mitata noiden vastukset kaikki kerralla. Jos joku poikkeaa selvästi, voi olla syypää. Tarkista myös vetonivelissä ja vastaavassa paikassa takana olevat ABS-kehät. Anturit voivat olla tiukassa, joten niitä ei kannata huvikseen irroitella. Ainakin minä jouduin anturit poraamaan pois, kun olivat juuttuneet ruostuneeseen napaan. Mutta tuo taas siis FL:ssä, jossa eri anturi eri paikassa.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #62 : 29.05.2021, 22:47:41 »
Pikkuisen nytkähti ABS pähkinä eteenpäin. Vaihdoin eteen anturat kun ne sieltä Briteistä saapuivat lopulta kuukauden päästä ja vasen puoli olikin aika hapan. Mutta ei sammunut ABS valo. Heiluttelin ABS yksikön liitintä ja ei vaikutusta. Miten se lähtee oikein irti. Ja sitten kun kuuntelin radiota remppailessa pihalla niin menee nopesti economy tilaan ja sammuttaa radion. Olisko tämä indikaattori heikosta akusta. Siis ilmeisesti takaboksi akusta. Miten jatkan tätä pähkinaa. Mennäänkö takantureilla vai akulla? Niin ja missä on ABS sulake. Konehuoneessapa tietenkin mutta mikä niistä. Ja sitten tuli mieleen että pitäiskö käydä soratiellä ajelemassa jos se on yksikön moottori jumissa. Miten eteenpäin?

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #63 : 29.05.2021, 23:09:17 »
Economy tilaan menee ajan perusteella
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #64 : 29.05.2021, 23:16:30 »
Jaa, niin viiden minuutin jälkeenkö?

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #65 : 29.05.2021, 23:22:59 »
Ehkä menee jo 5 minuutissa jos molemmat akut on paskana.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #66 : 30.05.2021, 09:14:47 »
Joo, elikkä se mittaa jännitettä. Mites tämä vaikuttaa ABS toimintaan? Jotenkin tuntuu, että tämä liittyy vielä vikisevään laturin laakeriin ja kuumaan laturin kylkeen.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2021, 09:18:24 kirjoittanut PeugeotDriver »

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #67 : 30.05.2021, 13:27:48 »
Eikö kannattaisi lukea vikakoodit, että mikä anturi on viallinen? Jarruvalokatkaisija  on yleisempi ongelma mitä abs anturi. Käytä jarruvalokatkaisija irti ja suihkuta crc tsi vastaavaa joka raosta sen sisälle. Vedä se hammastus tappi pitkälle. Paina jarrupoljin pohjaan ja pidä se pohjassa. Samalla laita katkaisija paikalleen ja vapauta jarrupoljin. Kytke liitin paikalleen. Testaa auttoiko.
Peugeot 3008 hybrid

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #68 : 30.05.2021, 14:02:38 »
Ilman muuta kannattais lukea. Mutta missä? Eihän täällä ole mitään Lexia lukijoita näkynyt. Ei tarttis arpoa. Mutta kyllä ne oli vainaat ne anturit eestä. Toimiiko jarruvalot vaikka anturi olisi viallinen. Tuo kannattaa käydä läpi. Millä on se peltilipare jossa on putket ja kulumisindikaattorin johot sekä ABS lämpökilpi kinni. Siinä oli 13 kanta muuta toiselle puolen porasin läpi sen ja tein uuet kierteet niin se oli kyllä M6 kierre ja miten se kanta voi olla 13mm kun eikö se pitäis olla 10mm avainkoolla. Ja kuvaa ei löytynyt ei sitten mistään että mikä pultti siihen kuuluu?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #69 : 30.05.2021, 17:21:02 »
Jarruvaloissa on kaksoiskoskettimet. Toinen valolle ja toinen vakionopeussäätimelle. Jos molemmat toimivat, niin vikakohde on pois. Viisi jää. Pyöränanturit pulssikehineen ja ohjauspyörän asento-anturi, plus itse boxi, josta voi moottorin hiilet olla loppu. Koodien luvulla aika 5 min, eli muu korjaaminen lotolla on tuurin peliä ja tupakkia palaa...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #70 : 27.06.2021, 16:50:07 »
Noniin, Otin kytkimet irti ja purin ja puhdistin. Jarruvalokytkkimen hopeat oli aika kuluneet. Vakkarin kytkin sisältä kuin uusi. Otin pumpun moninapaliittimen auki ja laitoin öljyä hieman. Se jäi raolleen ja antoi vikana brake system defective ja laiton liittimen perille saakka niin se hävisi. Sitten visuaalisesti tarkastin taka anturat, ja käytin liitimet irti, ja hieman rasvaa kontakteihin. Anturat olivat, hyvänäköiset. Ilmeisesti vasta vaihdettu. Nyt oli ABS faultti vähän aikaa pois vaikka valo paloi koko ajan akun irrotuksen jälkeen. Eli pumpun ECU ilmeisesti jotain antaa. Pitäis saaha pari tietoa. mikä on Torxin koko pumpun päässä? Onko tässä pumpussa niin, että moottori purkaantuu vähän rakoa tekemällä? Näin se pitäsi olla. Että vois ottaa paikoilaan pelkän moottorin irti. Pumpun lokaatio on aika haasteellinen. Mikä on pinnikaavio moninapalittimeen. Siinä on neljä isompaa liitintä. Onko siinä syöttö ja varmistus? Kokeilis antaa suoraan virtaa pumpulle. Jotenkin tuntuu että se ratin kulman anturi olis rikki. Miten tästä nyt lähtis eteenpäin. Niin ja aikasemmin etuanturat laitoin uudet kun olivat hapertuneet.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2021, 17:51:29 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #71 : 07.07.2021, 23:58:33 »
Tämä hanke etenee. Vaihdin akun ja se ei valoa sammuttanut. Mutta seuraavaksi taitaa mennä oikean puolen laakeri vaihtoon. Lupaava kihnutus kuuluu jo. Se pitää alkaa tarkastamaan. Ennen seuraavaa mikä taitaa olla ratin  kulman anturi. Kokeilin renkaasta niin se tuttu kolinahan sieltä tuntuu. Arvatenkin vaikuttaa ABS anturan signaaliin myös. Olishan se ollutkin liian helppoa. Niin oliko niin että ratin asento antura on myös ABS versiossa vai onko se vain ESP. Mikä muuten ASR on?

406Coupe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 103
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #72 : 08.07.2021, 12:50:48 »
Tämä hanke etenee. Vaihdin akun ja se ei valoa sammuttanut. Mutta seuraavaksi taitaa mennä oikean puolen laakeri vaihtoon. Lupaava kihnutus kuuluu jo. Se pitää alkaa tarkastamaan. Ennen seuraavaa mikä taitaa olla ratin  kulman anturi. Kokeilin renkaasta niin se tuttu kolinahan sieltä tuntuu. Arvatenkin vaikuttaa ABS anturan signaaliin myös. Olishan se ollutkin liian helppoa. Niin oliko niin että ratin asento antura on myös ABS versiossa vai onko se vain ESP. Mikä muuten ASR on?

Palaako nyt siis mitä kaikkia vikavaloja? Jos pyörän nopeusanturi on rikki, palaa sekä ABS- että ESP/ASR-vikavalot. ESP-järjestelmään liittyviä komponentteja on sen verran, että aika arpomiseksi menee jos siis pelkkä ESP-valo palaa. Ratin asentotunnistinta ei muistaakseni ole autoissa joissa ei ESP:tä ole, mutta 607:ssahan ajonvakautus taitaa olla vakiovaruste.

Niin ja ASR (antriebsschlupfregelung) tarkoittaa vetoluistonestoa, joka käytännössä on integroitu ESP:hen.
Nykyinen: Mercedes-Benz E320 CDI -03 (W211)

Entiset:
Peugeot 406 Coupé 2.0 -98, XU10J4R
Peugeot 607 2.2 HDi aut. -02, DW12TED4

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #73 : 08.07.2021, 20:05:49 »
Ei se ole vakiovaruste. Minulla on sellainen missä on pelkkä ABS. Vohan se olla että jälkimmäisessä on laitettu vakivarusteeksi. Onko tuo varma tieto että kulmanmittausta ei olisi. Sehän ei varmaan selviä kuin muovit irrottamalla. Joo minulla on toisessa tai siis kolmannessa autossa tuo ASR siitä ei juuri ole mitään iloa mutta ei toisaalta haittaakaan.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - ABS/ASR/ESP-ilmoitukset- ja -merkkivalot
« Vastaus #74 : 11.07.2021, 21:13:27 »
Joo, kävin tuossa nurkkia nostelemassa. On se jännä kun tuntuu että se on oikea puoli niin se on vasen missä laakeri kolkkaa ja jurisee. Olisko juuri tuosta kiinni ABS merkkivalo. Paljonko pitää olla klappia? Kun tuntuu, että tuossa on alkavaa klappia. Sillä vois kyllä vielä ajaa. Mutta jurina on aika selvä ja kuuluu sisälle. Kuinka se on herkkä tuo ABS tuolle laakerivauriolle?