Tämä on ominaisuus, joka on alkuperäisesti ollut siitä päivästä, kun ensimmäiset Euro6-normin mukaiset autot tulivat tehtaasta ulos. Moottorin ja jäähdytysveden lämpötila-antureiden väliset erot ilmeisesti poikkeavat lämmitetyssä koneessa toisistaan niin paljon, että auto tulkitsee jonkin anturin olevan viallinen. Ongelma on erityisen paha nestelämmittimillä, mutta esiintynyt myös säteilylämmittimien kanssa. Kun Euro6 koneet tulivat, niin alkuun kiellettiin asentamasta mitään lämmitintä ja taisi ensimmäinen talvi mennä, joillakin toinenkin ennen kuin tuohon tuli ratkaisu, enkä tiedä tuliko jokaiseen moottoriversioon koskaan.
Ymmärtääkseni näitä säteilylämmittimiä asennettiin alkuun, mutta valitusta alkoi tulla niin paljon vikavalon syttymisestä, että niiden asennus kiellettiin kunnes ongelma on ratkaistu. Kun ei ole ollut omalla kohdalla tuota ongelmaa, oma 508 facelift on tarkoituksellisesti Euro 5-koneella, niin ei ole tullut seurattua niin tarkkaan miten tuo ratkaistiin. Viime talvena ostettu uuden 3008:n kanssa ei tuollaista ongelmaa enää ollut.
Siinähän sen näet miten käy, kun asennat sen Defan. Jos vikavalo syttyy, niin tiedät mistä on kyse ja marmorille vaan softaa päivittymään.