Kirjoittaja Aihe: 508 - Lämmityslaitteen puhallin ei puhalla lämmintä ilmaa toiselle puolelle  (Luettu 26612 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vanonla

  • Vieras
Auto: 2011 508 SW 2,0 HDi 163 Allure.

Viime talvena ilmeni vika; kartanlukijan puolelle ei tullut lämmintä ilmaa, vaikka termostaatista sääti täysille... Kuljettajan puolella lämpöä riitti. Vikaa etsittiin moneen otteeseen korjaamolla ja viimeksi todettiin: seostusläpän akseli liikkuu, mutta lämpötila ei muutu riittävästi. Höyrystinyksikön sisäinen vika. Korjaus : höyrystinyksikön vaihto = yksikkö n. 2000 € + työ n. 1000 €!!! Ei taida löytyä enää automekaanikkoja, jotka osaisivat avata lämmittimen ja suihkauttaa vaikka crc:tä akseliin?

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 143
Toi valitettavasti kuulostaa ihan merkkihuollolta?  ;D 3000e joka tapauksessa kuulostaa sellaiselta summalta, että ei tohon nyt ihan heti kannata tarttua.

Näissähän on kennoissa ollut tukoksia, jotka aiheuttaneet vastaavaa ja parhaillaan selviää järjestelmän huuhtelulla.

Vaikka tästä voi lähteä liikkeelle: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=80640.0
Passat Alltrack -16(käyttis), Saab 9-3 Cabriolet -11(kesäpeli), BMW 535GT -10(harrasteromu), Volvo V70 2.5T -04(ainut oikeasti toimiva auto)

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 947
Vaihdatin alkuvuodesta uuden lämmityslaitteen kennon saman vian takia ja hintalappua tuli yhteensä 350 €. En sitten siinä talvipakkasilla pihalla viitsinyt alkaa puhdistelemaan kennoa kun ongelma paheni dramaattisesti muutamien päivien aikana, mutta ihan mielenkiinnosta yritin puhdistaa vanhan kennon vaihdon jälkeen. Luonnollisesti irrallaan tehdessä oli erittäin simppeli toimenpide ja moskaa irtosi ensin ihan vastapäivään huuhdellessa runsaasti. Sen jälkeen liotin kennoa kaksi kertaa jäähdyttimen puhdistusaineella. Läpivirtaus muuttui merkittävästi lähtötilanteesta ja uskon, että pelkällä huuhtelulla & liottamisella olisin saanut elvytettyä vanhankin kennon hyvään kuntoon.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 219
Meillä Automecassa oli juuri vastaava tapaus 508 vm. 2011 ajettu yli 220 tuhatta.. Ei vastaavaa ole tavattu ennen. Vaikka otti oikealta lämmönsäätömoottorin irti ja käänsi käsin ei lämpötila nouse oikealla tarpeeksi ylös. Lämmityslaite kokonaan maksaa 1250e ja arvioin töitä menevän kaikkineen 10 tuntia + ilmastoinnin täyttö eli max. 1000e työ. Voiskohan olla vain kennon tukkoisuutta kuitenkin? Kennon vaihtohan on paljon pienempi työmaa..

vanonla

  • Vieras
Toi valitettavasti kuulostaa ihan merkkihuollolta?  ;D 3000e joka tapauksessa kuulostaa sellaiselta summalta, että ei tohon nyt ihan heti kannata tarttua.

Näissähän on kennoissa ollut tukoksia, jotka aiheuttaneet vastaavaa ja parhaillaan selviää järjestelmän huuhtelulla.

Vaikka tästä voi lähteä liikkeelle: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=80640.0

Hieno homma jos huuhtelulla selviäisi! Täytyy kaivaa vielä jostakin kuva tuosta lämmityslaitteen kennon paikasta ja kuinka siihen saa huuhteluletkut kiinni...
Löytyyköhän sekin tältä foorumilta?

vanonla

  • Vieras
Vaihdatin alkuvuodesta uuden lämmityslaitteen kennon saman vian takia ja hintalappua tuli yhteensä 350 €. En sitten siinä talvipakkasilla pihalla viitsinyt alkaa puhdistelemaan kennoa kun ongelma paheni dramaattisesti muutamien päivien aikana, mutta ihan mielenkiinnosta yritin puhdistaa vanhan kennon vaihdon jälkeen. Luonnollisesti irrallaan tehdessä oli erittäin simppeli toimenpide ja moskaa irtosi ensin ihan vastapäivään huuhdellessa runsaasti. Sen jälkeen liotin kennoa kaksi kertaa jäähdyttimen puhdistusaineella. Läpivirtaus muuttui merkittävästi lähtötilanteesta ja uskon, että pelkällä huuhtelulla & liottamisella olisin saanut elvytettyä vanhankin kennon hyvään kuntoon.

Pitää kokeilla sitä huuhtelua, kunhan saan kuvan, mihin letkut pitää liittää...vielä ei ole onneksi pakkasta  :D

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 947
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 507
Mikä ihme on höyrystinyksikkö, saako autosta höyrysaunan tarvittaessa ?

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 71
Ilmastoinnin höyrystin. Muuttaa ilmastonnin kylmäaineen nesteestä kaasuksi.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 507
Miten se voi vaikuttaa lämpimän ilman tuloon, jos ilmastointi ei ole päällä. Luulisi , että vain lämmityslaitteen kennolla olisi vaikutusta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Hyvä kysymys.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 71
Miten se voi vaikuttaa lämpimän ilman tuloon, jos ilmastointi ei ole päällä. Luulisi , että vain lämmityslaitteen kennolla olisi vaikutusta.

Ei mitenkään. Ilmeisesti tässä tapauksessa on tarkoitettu lämmittimen säädinkoteloa, joka on suomennettu höyrystinyksiköksi korjaamokäsikirjallisuudessa.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

vanonla

  • Vieras
Pitää kokeilla sitä huuhtelua, kunhan saan kuvan, mihin letkut pitää liittää...vielä ei ole onneksi pakkasta  :D
Käytin pösöä autokorjaamolla ja kaveri huuhtoi järjestelmän kolmeen otteeseen, mutta vieläkin puhaltaa viileää ilmaa matkustajan puolelle   :(
Olisiko seuraava vaihtoehto tilata uusi lämmityslaitteen kenno ja vaihdatuttaa se?
Taitaa olla kovin työläs homma purkaa kenno esille?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 947
Mahtoiko huuhdella vastavirtaan ja laitettiinko mitään puhdistusainetta? Pelkällä vedellä ei kunnolla tukkeutunut välttämättä aukene.
Ei se kennon vaihto ihmeellinen homma ole. Yksinkertaistetusti kuskin jalkatilasta peitelevyt pois, tukiraudat pois kennon edestä, putket irti ja kenno pois.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

vanonla

  • Vieras
Taas pelittää! Tilasin uuden osan netistä "topautoosat", rekisterinumerolla löytyi useita erimerkkisiä lämmityslaitteen kennoja.
Vähän ihmetyttää, kun merkkiliike väitti ettei osia saa?
No korjaamolle vienti vähän venyi, mutta nyt on vaihdettu ja koko korjaus maksoi yhteensä n. 300 €.